Jag förstår att det känns tråkigt men jag tycker faktiskt att typsnittet du har är snyggare än det andra. Dock är siffrorna aningen små.Den första har ju helt klart samma som jag iaf.
Jämförelse med bild från wus...
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag förstår att det känns tråkigt men jag tycker faktiskt att typsnittet du har är snyggare än det andra. Dock är siffrorna aningen små.Den första har ju helt klart samma som jag iaf.
Jämförelse med bild från wus...
![]()
![]()
Jag förstår att det känns tråkigt men jag tycker faktiskt att typsnittet du har är snyggare än det andra. Dock är siffrorna aningen små.
Absolut! Bara störande att Doxa är helt oförstående och kommer med massa skitsnack om exklusiva vintage NOS datumhjul för att man ska köpa att det inte alls passar i datumfönstret. Sen i senaste mailet ändrar de och säger att Eta levererar med de datumhjul som är specade? Vilket inte alls kan stämma för då hade ju alla varit lika om inte doxa specat olika datumskivor till urverken de ska använda till samma klockmodell. Något är helt klart fishy.
Blir att beställa några eta datumskivor och byta helt enkelt. Så här kan det ju inte se ut, det är en sak som är säker. Ser ju ut som något hemmabygge när siffrorna inte fyller ut datumfönstret!
Absolut! Bara störande att Doxa är helt oförstående och kommer med massa skitsnack om exklusiva vintage NOS datumhjul för att man ska köpa att det inte alls passar i datumfönstret. Sen i senaste mailet ändrar de och säger att Eta levererar med de datumhjul som är specade? Vilket inte alls kan stämma för då hade ju alla varit lika om inte doxa specat olika datumskivor till urverken de ska använda till samma klockmodell. Något är helt klart fishy.
Blir att beställa några eta datumskivor och byta helt enkelt. Så här kan det ju inte se ut, det är en sak som är säker. Ser ju ut som något hemmabygge när siffrorna inte fyller ut datumfönstret!
Va fan, jag har ju varit peppad på BL nu.. min lär ju vara sist av alla, men det datumet ser inte lika kul ut
Mailar du dom eller hur kommunicerar dom?Jag var också astaggad! Det första jag såg var att datumsiffrorna inte stämde. Tänkte att det var jobbigt att behöva skicka tillbaka men när Doxa bara mörkar och påstår att det ska vara såhär och det är "vintage style" och allt vad de försöker med blir man bara trött och sur. Nu kommer klockan moddas hejvilt. Kanske drar jag dit ett platt glas och tonar ner tavlan med lite cigarrök eller nåt när jag ändå tvingas öppna den. Hade bara varit vettigare om de tagit tillbaka klockan och fixat det oavsett vad de anser. Nu blir det ju värsta grejen av det hela. Det enda de erbjöd var att ta tillbaka klockan och ge pengarna tillbaka, det kan de ju glömma! Allt annat är ju näst intill perfekt. Konstigt bara att de ens släpper ut klockor med olika utseende som ska vara samma modell.
Mailar du dom eller hur kommunicerar dom?
Så ja, thats the spirit!! Jag undrar vad jag får!Efter att den initiala ilskan över Doxas kassa bemötande lagt sig får man ändå medge att den är rätt fantastisk.
![]()
283 har stora datumet!![]()
"Black Lung med lilla typsnittet" börjar segla upp som något som kan bli en framtida raritet. Udda är bra i min bok.#254 har också det stora typsnittet enligt ägaren på WUS.
Inte för mig, det är stora typsnittet
Kan någon med en original vintage BOR-länk mäta bredden på riskornen? Skissar på en grej.![]()
Kan måtta min no-t om du vill, kommer åt ett skjutmått imorgon. Dra iväg ett PM om du vill ha mer mått än så.
Inget vidare! Förstår inte varför de inte gör loggan vit så att alla hade varit happy, riktigt slappt...
Inget vidare! Förstår inte varför de inte gör loggan vit så att alla hade varit happy, riktigt slappt...
Är den ute i produktion eller är det någon typ av demo? Hade vart snyggare med helt vita index.. blir lite många färger om nu logon ska vara gul.