• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Den första har ju helt klart samma som jag iaf.

Jämförelse med bild från wus...

IMG_1529.JPG

IMG_1530.JPG
Jag förstår att det känns tråkigt men jag tycker faktiskt att typsnittet du har är snyggare än det andra. Dock är siffrorna aningen små.

Absolut! Bara störande att Doxa är helt oförstående och kommer med massa skitsnack om exklusiva vintage NOS datumhjul för att man ska köpa att det inte alls passar i datumfönstret. Sen i senaste mailet ändrar de och säger att Eta levererar med de datumhjul som är specade? Vilket inte alls kan stämma för då hade ju alla varit lika om inte doxa specat olika datumskivor till urverken de ska använda till samma klockmodell. Något är helt klart fishy.

Blir att beställa några eta datumskivor och byta helt enkelt. Så här kan det ju inte se ut, det är en sak som är säker. Ser ju ut som något hemmabygge när siffrorna inte fyller ut datumfönstret!

Förstår helt. Ser helknäppt ut. Bra att du byter. Tycker allt Doxa skriver om sina verk är lite fishy. Sub-reissuen är väl den enda det faktiskt sitter ETA 2824-2 i? Resten är väl Sellita och Soprod men det skrivs aldrig ut vilket stör mig. Då är det ju uppenbart att man skäms för det.

Absolut! Bara störande att Doxa är helt oförstående och kommer med massa skitsnack om exklusiva vintage NOS datumhjul för att man ska köpa att det inte alls passar i datumfönstret. Sen i senaste mailet ändrar de och säger att Eta levererar med de datumhjul som är specade? Vilket inte alls kan stämma för då hade ju alla varit lika om inte doxa specat olika datumskivor till urverken de ska använda till samma klockmodell. Något är helt klart fishy.

Blir att beställa några eta datumskivor och byta helt enkelt. Så här kan det ju inte se ut, det är en sak som är säker. Ser ju ut som något hemmabygge när siffrorna inte fyller ut datumfönstret!

Knepigt... Min orginal no-T har inte det typsnittet, möjligt att det är NoS men inte från en no-T iallafall.. Är inne på spåret att de har fått urverk med fel datumskivor helt enkelt.

Screen Shot 2017-12-01 at 07.49.00.png

Screen Shot 2017-12-01 at 07.48.45.png

Senast ändrad:
Va fan, jag har ju varit peppad på BL nu.. min lär ju vara sist av alla, men det datumet ser inte lika kul ut

Jag var också astaggad! Det första jag såg var att datumsiffrorna inte stämde. Tänkte att det var jobbigt att behöva skicka tillbaka men när Doxa bara mörkar och påstår att det ska vara såhär och det är "vintage style" och allt vad de försöker med blir man bara trött och sur. Nu kommer klockan moddas hejvilt. Kanske drar jag dit ett platt glas och tonar ner tavlan med lite cigarrök eller nåt när jag ändå tvingas öppna den. Hade bara varit vettigare om de tagit tillbaka klockan och fixat det oavsett vad de anser. Nu blir det ju värsta grejen av det hela. Det enda de erbjöd var att ta tillbaka klockan och ge pengarna tillbaka, det kan de ju glömma! Allt annat är ju näst intill perfekt. Konstigt bara att de ens släpper ut klockor med olika utseende som ska vara samma modell.

Älskar ju Doxa, men tyvärr låter det här lite som den Doxa som ofta skrivs om på diverse forum. Dålig QC, lite fel här och där på sina modeller och okunnig kundservice.

Vad gäller din BL med mindre datumsiffror så själv tycker jag den ser cool ut på bild och gillar den nästan mera. Jag som är i stort behov av en Professional i mitt liv så är nog väldigt avundsjuk för alla er som har en BL, med stora eller små siffor. Om någon råkar ha en Professional till salu så säg till eller skicka hit den ;)

Jag var också astaggad! Det första jag såg var att datumsiffrorna inte stämde. Tänkte att det var jobbigt att behöva skicka tillbaka men när Doxa bara mörkar och påstår att det ska vara såhär och det är "vintage style" och allt vad de försöker med blir man bara trött och sur. Nu kommer klockan moddas hejvilt. Kanske drar jag dit ett platt glas och tonar ner tavlan med lite cigarrök eller nåt när jag ändå tvingas öppna den. Hade bara varit vettigare om de tagit tillbaka klockan och fixat det oavsett vad de anser. Nu blir det ju värsta grejen av det hela. Det enda de erbjöd var att ta tillbaka klockan och ge pengarna tillbaka, det kan de ju glömma! Allt annat är ju näst intill perfekt. Konstigt bara att de ens släpper ut klockor med olika utseende som ska vara samma modell.
Mailar du dom eller hur kommunicerar dom?

Tillbaka
Topp