• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Blir lite galen på att länken till 1200t är helt rak, 20 mm vid spännet är ju sällan bra. Nån som vet hur det är med yobokies 20:a, smalnar den till 18? Andra alternativ? Väntar på ett MN som kommer att bli grymt men en bra länk är ju alltid en bra länk...

Börjar bli sjukt sugen på en Doxa Black Lung! Vad var priset på denna ifrån Doxa när den släpptes? Och vad är ett vettigt pris för en sånhär? Har sett allt ifrån nästan 20tkr-40tkr
Den har ju blivit ganska het och eftertraktad. Men vad som är rimligt är svårt. Beror säkert på vad folk är beredda att betala. I min värld är det nypriset (ca 22 om jag minns rätt). Hade aldrig betalat 40. Kanske 25 då coolhet och nostalgi faktorn är stor...

Stämmer att det är soprod, både i 1500T och 6000T... Min 6000 pro och min 1500 PA 2 funkar fint. Soprod ska väl vara bra skit?

Och det är det säkert. Tycker bara det är dåligt att dom inte skrivit ut det tidigare. Dom har ju själva gjort ett medvetet val att mörka genom att bara skriva ”ETA based movement” istället för att skriva ut vilket verk det faktiskt är.

Den har ju blivit ganska het och eftertraktad. Men vad som är rimligt är svårt. Beror säkert på vad folk är beredda att betala. I min värld är det nypriset (ca 22 om jag minns rätt). Hade aldrig betalat 40. Kanske 25 då coolhet och nostalgi faktorn är stor...
Hur har det blivit med ”lilla datumet”. Hur många verkar det vara?
Jag har bara sett @Magnus (Sthlm) och en till.

Hur har det blivit med ”lilla datumet”. Hur många verkar det vara?
Jag har bara sett @Magnus (Sthlm) och en till.

Nu finns det iaf en mindre i världen. Mycket snyggare när det fyller ut datumfönstret enligt mig.

Bonusbild på donatorverket med originaldatumskivan med minisiffrorna.

54BAA58D-C0DB-48A4-B6CD-C7D627B2CD8A.jpeg

A136156F-1A8A-42A8-BDE6-737F745FCB67.jpeg

Korspostar från fredagstråden men jag tror ni accepterar. Doxa gillar vatten. 30 meter djupt idag är kanske ett äventyr för mig men en vanlig dag på jobbet för en Sub300. På bilden är det dock bara halva det djupet.

D86DCFA9-A1B7-441D-A6BC-6766977F87D4.jpeg

Får ta tag i det där dykcertet snart. Eller vad säger du @Jaggis ? Blev sjukligt sugen när jag var ute med båten förra helgen. Kristallklart vatten! Då tänkte jag på östersjöns alla välbevarade vrak, slängde en blick på Doxan på armen och svor lite för mig själv att det inte blivit av än.

Får ta tag i det där dykcertet snart. Eller vad säger du @Jaggis ? Blev sjukligt sugen när jag var ute med båten förra helgen. Kristallklart vatten! Då tänkte jag på östersjöns alla välbevarade vrak, slängde en blick på Doxan på armen och svor lite för mig själv att det inte blivit av än.
Orkar du inte vänts till sommaren, åk hit till Egypten. Klart vatten och fina fiskar. Open Water-cert är allmänbildning och sedan är det svårt att sluta. Bättre än på film och våra klockor hänger med.

Tillbaka
Topp