Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lär väl vara denna och eventuellt en chrono, jag var sjukt sugen på en 200 t-graph reissue men den blir nog dyr om den kommer (600 t-graph kostade 3790 USD när den släpptes för tio år sedan).Ok, så detta är en Pre-Basel release? Vad mer förutom en reissue chrono väntas lanseras på Basel? Inte hängt med i Doxa-svängen på senaste. Är gul Poseidon den man ska köra på eller ska man vänta på något bättre?
Nog gör de sig enkelt för sig. Hoppas dock hellre på en 1200T istället för SUB300 som för övrigt inte heller har gjorts som en Divingstar. Då kan jag nog vara en potentiell köpare.
Tror faktiskt de inte kommer göra något åt länken dessvärre vilket är en riktig downer som fick mig att sälja mitt ex..
På samma sätt är det nog mer ett önsketänk från min sida att de har orkat rodda ihop en T-graph...
Snyggt grävt som vanligt! Ska vi gissa på 300ex? Har lite dålig koll på hur många ex de gör i andra utgåvor.. 100 st var väl för diving with legends? Hur ser det ut med de andra?
Ok, så detta är en Pre-Basel release? Vad mer förutom en reissue chrono väntas lanseras på Basel? Inte hängt med i Doxa-svängen på senaste. Är gul Poseidon den man ska köra på eller ska man vänta på något bättre?
Jag tror du har rätt. Aqualung är dessutom ett större och troligen mera gångbart märke internationellt.1990 USD (2400 USD för oss), 500 exemplar, leverans i Maj.
Rätt saftigt med 500 ex, frågan är om inte Black-lungen var lite av en one-hit wonder vad gäller försäljning och att detta går betydligt trögare.
Den hade nog lite extra draghjälp av vintagelooken kombinerat med Hondinkee/Fratello/Monochrome artiklar också, lär ha lockat en del nya köpare som inte haft Doxa tidigare.Jag tror du har rätt. Aqualung är dessutom ett större och troligen mera gångbart märke internationellt.
1990 USD (2400 USD för oss), 500 exemplar, leverans i Maj.
Rätt saftigt med 500 ex, frågan är om inte Black-lungen var lite av en one-hit wonder vad gäller försäljning och att detta går betydligt trögare.
Doxa skrev:With the DOXA SUB 300T Divingstar “Poseidon Edition”, these two great diving names are once again joined on the dial of a watch that symbolizes rugged innovation and underwater adventure. The watch resembles its 1970s forebear but is updated for a new era with some modern features. The crystal is now highly scratch-resistant sapphire. The self-winding movement inside is the well-proven Swiss ETA 2824-2. And the watch is now water resistant to 1,200 meters, four times the depth rating of the original SUB 300T. Dial markings and hands are coated with layers of Super-Lumi-Nova™ for optimum long-lasting legibility in dark and murky conditions. The steel bracelet fitted to this special watch is DOXA’s iconic “separate beads of rice” style, with solid end links and a fold-over clasp with an extension for use over a thick diving suit.
The SUB 300T Divingstar “Poseidon Edition” features a helium escape valve on the left case flank, which allows trapped helium inside the watch to evacuate during decompression in a diving bell. DOXA pioneered the helium escape valve in the late 1960s, when it was used extensively by commercial and military divers living for extended periods in underwater habitats, and was the first brand to offer it publicly on a watch.
Only 300 of the DOXA SUB 300T Divingstar “Poseidon Edition” will be made, and sure to be as sought after as the 1970s original. This iconic diving watch is a reminder of the golden age of scuba diving and a worthy companion for adventures in years to come.
Precis så känner jag också.Köper jag blir det enbart pga kopplingen till ett svenskt dykmärke. Det ihop med den metriska graderingen på bezeln är de två främsta argumenten som talar för klockan
Ge inte Doxa några idéer nu, ingen mjölkning av Poseidon ocksåKan dom inte släppa en Starhunter? Svarttavla med gul poseidon-logga
Haha. Ett ex bara till mig skulle duga, precis som Heatons sharkhunter BLGe inte Doxa några idéer nu, ingen mjölkning av Poseidon också
För mig frågar den fortfarande efter lösenord.Fett! Lösenordet är lyft nu så det går bra att boka via doxalänken
Skumt!För mig frågar den fortfarande efter lösenord.
Hade inte helt rätt men bra nära!Suget efter en ny Divingstar är ju enormt bland intresserade så Doxa måste ha funderat både en och två gånger på att släppa en 1200T Divingstar, det har ju funnits Divingstar med 1000T, 750T och 600T case så varför inte 1200T?
Tycker att de kan ta och släppa en 1200T Divingstar Poseidon Limited Edition och sen kan de fortsätta tillverka tavlorna fast utan logga och ha i sin vanliga line-up, win-win för alla!
Salt klocka:
Bild (original): http://forums.watchuseek.com/f34/doxa-1000t-divingstar-wristshots-opinions-284155.html
Fan den är helt grym den där, en sån vill jag ha!Riktiga bilder från Jason Heaton på Hodinkee:
Nu kom mailet!
BY INVITATION ONLY !! DOXA SUB300T Poseidon Edition “God of the sea
Vilken som funkar, det är klockan som styr och du har inget att säga till om. Den sätter sig som en smäck hur du än görShit vilket släpp!
Vilken är bäst för att förlora Doxa-oskulden? 16,5cm handled.
Poseidon 1200 eller Blacklung 300..?
Ska fan ha en Doxa till sommaren
Nä 500 är ju mycket, om det nu är 500 som gäller! Sen ska man aldrig säga aldrig. Borde ta tid att sälja slutJag förstår att det ju blir spekulation, men är det så att man måste boka asap eller hur snabbt skulle du gissa att 500ex bokas upp?
Nä 500 är ju mycket, om det nu är 500 som gäller! Sen ska man aldrig säga aldrig. Borde ta tid att sälja slut
Nä 500 är ju mycket, om det nu är 500 som gäller! Sen ska man aldrig säga aldrig. Borde ta tid att sälja slut