Anthraxabuz
Silver
Här är jag!
Jag har inte bestämt mig än. Med det suger hårt i köptarmen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här är jag!
Det är först till kvarn på serienummer räknat från 1 (går ej att önska nummer) så ditt ordernummer är en indikation på hur många som har sålts, jag beställde två timmar innan det öppnade officiellt så mitt ordernummer #6453 är troligen bland de absolut första.
Är du säker? Har sett nummer på 6600+ på wus och det är väl inte så att de slumpar ordernummer?Ah, jag beställde vid kl 12 i natt och fick ordernr 6455. Så ingen anstormning direkt
Är du säker? Har sett nummer på 6600+ på wus och det är väl inte så att de slumpar ordernummer?
Måste ju ha sålt mer än 2st på 12h Kanske är särskilt för EU-kunder, hmmm.
Mycket mystiskt, skulle dock inte förvåna mig om de blandar in lite höga nummer för att luras precis som de flytande limited edition gränserna.Japp, dubbelkollade precis: 6455
Vi i Sverige kanske har förtur
Coolt! Frågade du något om klockan? Hade varit intressant att veta om Poseidon har varit mer involverade än att tacka ja till erbjudandet och ta emot lite gratis stålar.Besökte Poseidon på dykmässan idag. Tyvärr fanns inga Doxa klockor giveaways ;-)
Nej, det blev inte så. Jag bara noterade att ingen i Poseidon-teamet hade fått något tidigt exemplar av klockan, ingen som bar klockan iaf.Coolt! Frågade du något om klockan? Hade varit intressant att veta om Poseidon har varit mer involverade än att tacka ja till erbjudandet och ta emot lite gratis stålar.
Besökte Poseidon på dykmässan idag. Tyvärr fanns inga Doxa klockor giveaways ;-)
”Skulle ni vara intresserade av 50 000 USD mot att vi får använda er logga och låna en våtdräkt/cyklop till några produktfoton?”Nej, det blev inte så. Jag bara noterade att ingen i Poseidon-teamet hade fått något tidigt exemplar av klockan, ingen som bar klockan iaf.
Dom finns på eBay tror jag. Tygmärken har jag sett på eBay iaf.Coolt! Sånt klistermärke hade ju varit kul att ha. Kanske får skynda iväg till mässan. Eller ringa och be snällt och hoppas de kan skicka ett eller två. Skulle sitta fint på båten.
Träffsäkert. du borde få provisRätt sjukt, jag skrev tydligen följande på WUS den 9:e oktober 2017.
Denna är ju COSC och då vill man kolla hur den går men efter 3 dagar sackar den ca 13 s/d. Är det nåt att oroa sig för? Hade den inte varit COSC hade jag ju inte tänkt på det.
OBS! OBS! Detta är absolut inget gnäll eller kritik mot tidigare ägare. Jag älskar klockan oavsett hur den går.
Ursäkta att jag stör mitt i Divingstar-frossan
Var köper man det bästa gummibandet? Vill nog helst ha ett tropic men gärna tips på andra alternativ.
I och med att jag skrev det publikt på wus har de ju guldläge att slå in lite öppna dörrar vad gäller communitykärlek. Bara att skriva ett öppet inlägg och ge mig 10% rabatt för att ha designat deras nya storsäljare, ping @DoxaTräffsäkert. du borde få provis
Ok, tack, då kollar jag watchgecko. Ang. avvikelsen var jag lite otydlig. Den ligger alltså i genomsnitt på -13 spd.Såg att dina frågor drunknade i divingsstarbruset.
Avvikelsen hade jag inte oroat mig för, den ligger väl 1 sekund utsnför cosc-spec (+4 spd). Doxas egna gummiband är helt okej men ganska dyra och stela, annars är isofrane alltid kul och zuludiver gör gummiband i tropicstil som är bra (finns på watchgecko).
Alltså, jag bara måste skaffa en Sharkhunter. Nästan GADA potential på den
Det är kanske lite i överkant men det behöver ju inte innebära att det är något fel, kolla upp gången i timegrapher om du stör dig på detOk, tack, då kollar jag watchgecko. Ang. avvikelsen var jag lite otydlig. Den ligger alltså i genomsnitt på -13 spd.
Av ordernr att dömma har de redan sålt över 200ex. Nu blev man ju lite stressad om man inte var det innan.
Rasslar på rätt bra dåÖver 400ex sålda nu enligt Doxa på WUS.
Kul att försäljningen går bra, såg även att Poseidon och deras VD hade länkat till klockan på sin instagram.Över 400ex sålda nu enligt Doxa på WUS.
Det är en 1200t rätt igenom men med 300t märkt tavla, de försöker så gott de kan med att skriva ”very very similar to our 1200t” för att det ska kännas som en ny modell men det är ju en 1200t. Inget fel i det dock, jag tycker att 1200t är grym men det hade varit uppfriskande med färre vaga och vilseledande formuleringar.Men... Hur ligger det till; Är det helt enkelt en 1200 med en 300 tavla? Lite olika bud från Doxa om man kollar på siten
Det är en 1200t rätt igenom men med 300t märkt tavla, de försöker så gott de kan med att skriva ”very very similar to our 1200t” för att det ska kännas som en ny modell men det är ju en 1200t. Inget fel i det dock, jag tycker att 1200t är grym men det hade varit uppfriskande med färre vaga och vilseledande formuleringar.
Det står både 1200m och 300m WR på produktsidan och jag har läst både helt platt och slightly domed crystal, känns som att de aldrig riktigt bestämde sig ifall de ska försöka sälja in den som en ny klocka eller erkänna att det är en 1200T med annan tavla.Instämmer, diggar verkligen 1200. Men om det nu är ett 1200 case, har den 1200m WR eller 300m WR? Om jag läst rätt (vilket verkar vara lite skitsamma med DOXA ) så är det en plan kristall jämfört med 1200? Iofs så har jag för mig att jag läst att det är DD någon annanstans
EDIT: Bör förtydliga att jag aldrig kommer använda klockan till att dyka (vatten och jag har ingen bra historia tillsammans) så WR har ingen praktiskt betydelse för mig. Men man vill ju veta
Även om du skulle använda klockan till att dyka räcker 300 meter rätt långt. Grundnivån på ett PADI-cert sätter stopp vid 18 meter men kan enkelt utökas till 30 eller 40 meters djup. Djupare än 56 meter (eller 66 om man vill närma sig den definitiva gränsen) fungerar det inte att andas luft. Sedan krävs mer, men klockan kommer att hänga med. Det blir möjligen lite tight om du ska ge dig på världsrekordet, 332 meter, men klockan har säkerhetsmarginaler.EDIT: Bör förtydliga att jag aldrig kommer använda klockan till att dyka (vatten och jag har ingen bra historia tillsammans) så WR har ingen praktiskt betydelse för mig. Men man vill ju veta
Skickar gärna klistermärken om någon önskar.Coolt! Sånt klistermärke hade ju varit kul att ha. Kanske får skynda iväg till mässan. Eller ringa och be snällt och hoppas de kan skicka ett eller två. Skulle sitta fint på båten.