• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fördel 300 mot 1200T enligt mig:
1. Måtten! Sitter mycket bättre på min handled. Samma diameter men MYCKET tunnare.
2. Mindre tavla. Klockan upplevs mindre
3. "Bubbligt" safirglas. Gillar man vintagestuket är detta riktigt mysigt
4. Äkta beads of rice länk medan 1200T länkens riskorn sitter ihop
5. Snyggare caseback
Som jag velade mellan dessa innan jag slog till (på 1200t). Ett till starkt plus för 300 är typsnittet på tavlan. Men jag föredrar helt klart tavelstorleken på 1200, och de finns ju med riktig bor-länk också. Hur som helst blir det nog alltid bra med en Doxa:)

Yes! Lycklig:D Äntligen!
IMG_20180312_192928.jpg

Yes! Lycklig:D Äntligen!
IMG_20180312_192928.jpg
Denna är ju COSC och då vill man kolla hur den går:) men efter 3 dagar sackar den ca 13 s/d. Är det nåt att oroa sig för? Hade den inte varit COSC hade jag ju inte tänkt på det.
OBS! OBS! Detta är absolut inget gnäll eller kritik mot tidigare ägare:). Jag älskar klockan oavsett hur den går.

Senast ändrad:
Ser ju onekligen ut som det! Himla typiskt att den faktiskt kommer nu när jag har gjort slut med automatiska verk för gott och sålt mina winders.

Hade varit en fin gest av Doxa att åtminstone svara på mitt mail jag skickade i oktober -17 med en massa matnyttig info och tips ang. ett eventuellt förnyat Poseidon-samarbete. (Även om det kanske redan var i görningen innan mitt mail)

Om Divingstar och Poseidon, undrar vilken modell som släpps med den konfigurationen? SUB300 är något urvattnad, ett eget kapitel med AquaLung och orginalet har aldrig funnits i gul, dock skulle kombinationen bli riktigt ball... 1200T är nog främsta kandidaten även fast jag skulle önska en 600T om det gick...

Typ något i denna stil..
divingstarshot.jpg

Spontant tror jag dock de har satsat timmarna på en T-Graph och bilden bara råkade ha en Poseidon BCD :)

Senast ändrad:
Om Divingstar och Poseidon, undrar vilken modell som släpps med den konfigurationen? SUB300 är något urvattnad, ett eget kapitel med AquaLung och orginalet har aldrig funnits i gul, dock skulle kombinationen bli riktigt ball... 1200T är nog främsta kandidaten även fast jag skulle önska en 600T om det gick...

Typ något i denna stil..
divingstarshot.jpg

Spontant tror jag dock de har satsat timmarna på en T-Graph och bilden bara råkade ha en Poseidon BCD :)

Känner jag Doxa rätt gör de det enkelt för sig. 300 Poseidon Divingstar, kanske black lung i SH och SR versioner. Personligen hoppas jag på en T-graph och en ny BOR-länk mer trogen originalet men vi får väl se.

Senast ändrad:
Känner jag Doxa rätt gör de det enkelt för sig. 300 Poseidon Divingstar, kanske black lung i SH och SR versioner. Personligen hoppas jag på en T-graph och en ny BOR-länk mer trogen originalet men vi får väl se.

Nog gör de sig enkelt för sig. Hoppas dock hellre på en 1200T istället för SUB300 som för övrigt inte heller har gjorts som en Divingstar. Då kan jag nog vara en potentiell köpare.

Tror faktiskt de inte kommer göra något åt länken dessvärre vilket är en riktig downer som fick mig att sälja mitt ex..

På samma sätt är det nog mer ett önsketänk från min sida att de har orkat rodda ihop en T-graph...

Tillbaka
Topp