• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

-RI-

Patek
2-Faktor
Ser riktigt fin ut!! Min gula 600T är nu tillbaka hos Doxa för byte av tavlan. De skötte returen riktigt bra och en kurir hämtade klockan på mitt jobb dagen efter jag kontaktade dem. Nu längtar jag efter att få tillbaka den….
Förstår det, segt att behöva lämna ifrån sig en klocka man precis köpt. Skönt att Doxa löste det snabbt. Håller tummarna för att du får hem den snart igen.

Testar min på gummi idag, helst skulle jag bära den på ett svart eller grönt ISOfrane men detta var vad jag hade hemma.
20211220_172033-01.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
För kort för mig också men idag fick den ett svart/gult Barton Elite med svart spänne, satt som en smäck 😃
En av fördelarna för oss med smala handleder är att man oftast har tillräcklig längd på band vid beg.köp :) Nackdelen är dock att det blir svårsålt om man bestämmer sig för att flippa :( Doxa var inte nådiga med prissättningen heller, 250 EUR :eek:
Men bild är ju bra också 🙄
3F81A013-4E29-4F92-91F4-90F990A28EF5.jpeg
Satt som ett smäck👌Tror även att ett MN strap hade varit schysst på den :)
Hör av dig när du ska flippa/byta :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Förstår det, segt att behöva lämna ifrån sig en klocka man precis köpt. Skönt att Doxa löste det snabbt. Håller tummarna för att du får hem den snart igen.

Testar min på gummi idag, helst skulle jag bära den på ett svart eller grönt ISOfrane men detta var vad jag hade hemma.
20211220_172033-01.jpeg
Den där är jävligt lyckad alltså, vill ha en till innan sommaren 22. En turkos eller gul.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
En av fördelarna för oss med smala handleder är att man oftast har tillräcklig längd på band vid beg.köp :) Nackdelen är dock att det blir svårsålt om man bestämmer sig för att flippa :( Doxa var inte nådiga med prissättningen heller, 250 EUR :eek:

Satt som ett smäck👌Tror även att ett MN strap hade varit schysst på den :)
Hör av dig när du ska flippa/byta :)
Det blev kanonbra 😃

Allt är alltid till salu och byten är alltid roligt, hör av dig på PM om du har något kul förslag vetja 😁
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Efter att ha haft Deepstar II ute i vettigt ljus så kan man konstatera tre saker.
1. Den är så sjukt jävla bra på alla sätt och vis (utom ett, se punkt 2)!
2. Den borde haft bättre AR
3. Den avnjutes bäst i verkligheten för den är nästan omöjlig att återspegla på bild

Med det sagt, bilder!

DSCF6286.jpg
DSCF6289.jpg
DSCF6295.jpg
DSCF6301.jpg
IMG_3600.jpg
IMG_3603.jpg
IMG_3604.jpg
IMG_3608.jpg
IMG_3610.jpg
IMG_3624.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag snubblade på den här annonsen på Chrono24 och tyckte nåt var skumt. Inte finns det väl nån 300T 50th anniversary? Det är väl en helt vanlig ny 300T, bara lite dyrare😁 Påtalade detta för säljaren men han envisas.
Har jag rätt eller har jag missat nåt?
Doxa Sub 29 634 kr https://chrono24.app/doxa/sub-300t-50th-anniversary-edition-ref-8791035110--no-hev--id21612169.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK


Screenshot_20211222-214235_Chrono24.jpg
När de släppte den nya 300T så fanns det en variant utan HEV och som är märkt med 50th anniversary edition på baksidan så det stämmer säkert. Förstår dock inte varför han tror att han ska få så mycket betalt för den, finns ju inga fördelar med den framför att beställa en vanlig från Doxa. 🤨

En bild på baksidan på en 50th anniversary 300T.
doxa-sub300t-divingstar-yellow-anniversary-caseback-1155x770.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När de släppte den nya 300T så fanns det en variant utan HEV och som är märkt med 50th anniversary edition på baksidan så det stämmer säkert. Förstår dock inte varför han tror att han ska få så mycket betalt för den, finns ju inga fördelar med den framför att beställa en vanlig från Doxa. 🤨

En bild på baksidan på en 50th anniversary 300T.
doxa-sub300t-divingstar-yellow-anniversary-caseback-1155x770.jpg
Jaha, se där, det hade jag missat. Då ska jag inte fortsätta tjafsa med säljaren😁. Men som sagt, en väl hoppfull prissättning.
 

Kenuko

Cartier
Fick omvandla min Aquastar till julklocka. 😊
PSX_20211224_112706.jpg


Kan för övrigt inte klaga på tidhållningen, den har gått +1,5spd de senaste tre dagarna.

Har haft min i en vecka nu och den har gått -25s. Lite synd med minus, men -3,5s per dygn är helt hyfsat. Höll tiden nästan exakt det första dagarna då jag bar den hela tiden.
 
Topp