Läste mjölk och keramik. Blir det vit keramik då?Mellan Ti-Ceramitech och Ceratanium så finns det garanterat NÅGON ledig blandning av titan och keramik kvar att mjölka![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läste mjölk och keramik. Blir det vit keramik då?Mellan Ti-Ceramitech och Ceratanium så finns det garanterat NÅGON ledig blandning av titan och keramik kvar att mjölka![]()
I've never liked them and found them, as you say, overly cluttered. As much as I love Doxas, the GMT ones aren't in my taste at all.Not my watches, nor my photos. I took these from sites on the ‘net. The original Doxa GMTs were “caller” style, with an independently set GMT hand, as opposed to the “flyer” style in which you moved the hour hand as you crossed time zones. The upper crown rotates the chapter ring to track a third zone. I think it’s an overly cluttered dial that isn’t intuitive to read. Curious about the new release.
![]()
![]()
Same here. Aesthetically, for me, the Sub 300 is the most attractive, followed by vintage 300Ts that have deep dials.I've never liked them and found them, as you say, overly cluttered. As much as I love Doxas, the GMT ones aren't in my taste at all.
Klart att det krävs lite diamanter på en bezel i guld, hur ska man annars hålla koll på 24h?Hoppas inte för ”exotiskt hitta på material” så de ska blåsa upp priset. Ge mig en GMT i stål tack det räcker!
Den va inte alls dum!Sinnesjukt bra släpp!
![]()
Sharkhunter Vintage
SUB 250T GMT markerar DOXAs återkomst till GMT-funktionen och kombinerar robustheten hos en dykarklocka med världsklockans funktionalitet. Klockans 40 mm boett i rostfritt stål ger en perfekt balans mellan närvaro på handleden och komfort. Den skruvade kronan och den envägsroterande bezeln med...swe.doxawatches.com
Ouf, jag har aldrig varit ett fan av Doxas GMT-visare men Vintage-versionen med annan visare är ju galet fin. Ska bli intressant att se riktiga bilder på den tavlan, hoppas att den är så brun som de renderade bilderna visar.Sinnesjukt bra släpp!
![]()
Sharkhunter Vintage
SUB 250T GMT markerar DOXAs återkomst till GMT-funktionen och kombinerar robustheten hos en dykarklocka med världsklockans funktionalitet. Klockans 40 mm boett i rostfritt stål ger en perfekt balans mellan närvaro på handleden och komfort. Den skruvade kronan och den envägsroterande bezeln med...swe.doxawatches.com
Gillade också släppet. Ska bli intressant att se hur 40mm bärSinnesjukt bra släpp!
![]()
Sharkhunter Vintage
Håller med om precis allt! Man har blivit rätt avtrubbad av de senaste årens prisökningar.. såvida det inte är nått jag absolut vill handla direkt reflekterar jag knappt över priset längre.Ouf, jag har aldrig varit ett fan av Doxas GMT-visare men Vintage-versionen med annan visare är ju galet fin. Ska bli intressant att se riktiga bilder på den tavlan, hoppas att den är så brun som de renderade bilderna visar.
Prissättningen är tyvärr helt off då det ser ut att vara en 200T med GMT-visare. Då betalar man 12600kr extra för GMT-funktionen och med tanke på att det säkert är ett vanligt Sellita SW330-2 i så känns det rätt svettigt. Squale kör det urverket i sin 1545 GMT och där kostar hela klockan 12500kr...
Släpper de den tavlan på en vanlig 200T så kommer jag att ha svårt att hålla mig borta i alla fall.
Edit: Ser nu att det inte är samma boett, 200T är 39mm och 250T är 40mm. Oavsett väldigt dyr millimeter och GMT.
Ja, helt ärligt satt jag och fyllde i uppgifter för att köpa den. Men sen fick jag perspektiv på priset och avbröt.Ouf, jag har aldrig varit ett fan av Doxas GMT-visare men Vintage-versionen med annan visare är ju galet fin. Ska bli intressant att se riktiga bilder på den tavlan, hoppas att den är så brun som de renderade bilderna visar.
Prissättningen är tyvärr helt off då det ser ut att vara en 200T med GMT-visare. Då betalar man 12600kr extra för GMT-funktionen och med tanke på att det säkert är ett vanligt Sellita SW330-2 i så känns det rätt svettigt. Squale kör det urverket i sin 1545 GMT och där kostar hela klockan 12500kr...
Släpper de den tavlan på en vanlig 200T så kommer jag att ha svårt att hålla mig borta i alla fall.
Edit: Ser nu att det inte är samma boett, 200T är 39mm och 250T är 40mm. Oavsett väldigt dyr millimeter och GMT.
Ja, för mig är det ett överpris som jag inte är villig att betala. Hade som sagt kunnat tänka mig en 200T med samma tavla, den känns mer rätt i pris och så mycket är inte GMT värt.Ja, helt ärligt satt jag och fyllde i uppgifter för att köpa den. Men sen fick jag perspektiv på priset och avbröt.
Som liknelse så beställde jag en Micromilspec Milgraph nyligen och den kostade nästan lika mycket. Då får man titanboett samt ett La Joux-Perret L121 urverk med GMT och chrono.
För att inte tala om Christopher Wards C63 GMT med exakt samma urverk, på länk, också med mikrojustering, utan rabatter (vilket alltid finns) för 1365 EUR. Man köper som bekant inte Doxa för att det är bra bang-for-the-buck, för det är det inte, men ändå. Nån måtta...Ja, helt ärligt satt jag och fyllde i uppgifter för att köpa den. Men sen fick jag perspektiv på priset och avbröt.
Som liknelse så beställde jag en Micromilspec Milgraph nyligen och den kostade nästan lika mycket. Då får man titanboett samt ett La Joux-Perret L121 urverk med GMT och chrono.
Tycker din Doxa borde gå till mig. Alla aer typ likadana utÄven om man aldrig är helt nöjd, är jag ändå rätt nöjd med denna "Marei-trio". Jag funderade en stund om synchron skulle få gå vidare, men nej, det går inte.
![]()
Riktigt bra! Vad är det för länk du har på den?Synchron idag, länken är på men blir nog ett nato innan dagen är över.
![]()
![]()
Bra fråga. Fick med den av förra ägaren men är någon am-variant. Mycket trevlig men inget som slår ett natoRiktigt bra! Vad är det för länk du har på den?
Sannolikt suppaparts så den ser ut att va samma som min.Bra fråga. Fick med den av förra ägaren men är någon am-variant. Mycket trevlig men inget som slår ett nato![]()
Jag tycker att den är ett litet fetto så jag tycker att den är lite klumpig på nato. Älskar min på Isofrane.Bra fråga. Fick med den av förra ägaren men är någon am-variant. Mycket trevlig men inget som slår ett nato![]()
Ah, ska kolla det. Jag har en länk som passar den men den har inte släta ändlänkar, det ser mycket bättre ut jämfört med den jag har.Sannolikt suppaparts så den ser ut att va samma som min.
Rätt säker på att det är denna:Jag tycker att den är ett litet fetto så jag tycker att den är lite klumpig på nato. Älskar min på Isofrane.
Ah, ska kolla det. Jag har en länk som passar den men den har inte släta ändlänkar, det ser mycket bättre ut jämfört med den jag har.