rogart-63
Pandion
Hitta ett par verkhållare som är 1,4 mm breda och ett 0,7 mm hål. Men den är ju lång på ena sidan. Men om man filar till den så den blir rund?Underbart, jag har plundrat det jag har men inte hittat någon ännu![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hitta ett par verkhållare som är 1,4 mm breda och ett 0,7 mm hål. Men den är ju lång på ena sidan. Men om man filar till den så den blir rund?Underbart, jag har plundrat det jag har men inte hittat någon ännu![]()
Smart, jag har också verkhållare. Ska se om jag kan fila ned dom, bra tänkt.Hitta ett par verkhållare som är 1,4 mm breda och ett 0,7 mm hål. Men den är ju lång på ena sidan. Men om man filar till den så den blir rund?![]()
Lyckas inget vidare Den ena gick av . Men har man en filklove eller nåt att hålla fast den med så borde det gå.Smart, jag har också verkhållare. Ska se om jag kan fila ned dom, bra tänkt.
Lyckas inget vidare Den ena gick av . Men har man en filklove eller nåt att hålla fast den med så borde det gå.
Kan man säga tjock om något som är 0,1 mm?Hej
Brickan är ca 1,4 mm i diameter (mer åt 1,35mm) och ca 0,1 mm tjock/hög.
Skruvens diameter är 0,7 mm
Packningen samma men ca 0,5 mm hög/tjock
Kan man säga tjock om något som är 0,1 mm?
Kan man säga tjock om något som är 0,1 mm?
Inte polera om du ska behålla den gamla tavlan?![]()
Rengjort men inte polerat.
Just nu längtar jag till att få montera ihop henne...
Nej, jag tänkte lämna det som det är, men har varit på tavlan lite. Schellacken är nästan borta. Körde med vatten och en tops. Skulle naturligtvis inte gjort det. Men gjort är gjortInte polera om du ska behålla den gamla tavlan?
Nja, det var det men, du ska få se, inte så mycket längre. Den är ganska skön, skitig men dressad.Är’e Shellac på tavlan?
Sälja!? Trodde detta skulle bli en pärla att matcha med den nyaJag fick precis trackingnumet för caset nu också. Så i helgen vet jag vad jag ska göra!!
Faan vad kul, hojta till om någon vill köpa. Kommer ut på K&S sen.
Då kan vi också diskutera e-bay tavlan om ni vill så monteras den nya innan leverans.
Pris idé 25kkr men kom med förslag, kanske byte mot en Chronolink eller annan Sjöö Sandström eller varför inte Tudor, Panerai med några tusen mellan från mig.
Ska bara säkerställa att allt fungerar som det ska, men hon håller tiden och är mjuk i uppdraget...
Kanske, men den är förliten för mina 18 cm handleder och tyvärr är inte min fru intresserad av att använda den... lite trist men jag får kosta på mig att vara lite selektiv vid eventuell försäljning.Sälja!? Trodde detta skulle bli en pärla att matcha med den nya![]()
Omöjligt att den är förlitenKanske, men den är förliten för mina 18 cm handleder och tyvärr är inte min fru intresserad av att använda den... lite trist men jag får kosta på mig att vara lite selektiv vid eventuell försäljning.
Men jag hinner nog ångra mig innan den lämnar. Kärlek när man gjort allt på en klocka![]()
Kram vännenOmöjligt att den är förlitentrodde verkligen att du skulle behålla efter allt du gjort. Men man ska ju inte heller tycka synd om personen som får köpa.
Har iallafall varit en rolig tråd att följa
Klockan blir ju toppen fin ju!vilket jobb du har gjort!förstår din känsla när du ska sälja den för man får på något sett relation till klockan när man renoverat upp den och då har jag mest pysslat med Vostok och dyligt!Kanske, men den är förliten för mina 18 cm handleder och tyvärr är inte min fru intresserad av att använda den... lite trist men jag får kosta på mig att vara lite selektiv vid eventuell försäljning.
Men jag hinner nog ångra mig innan den lämnar. Kärlek när man gjort allt på en klocka![]()
Tack kompis!Klockan blir ju toppen fin ju!vilket jobb du har gjort!förstår din känsla när du ska sälja den för man får på något sett relation till klockan när man renoverat upp den och då har jag mest pysslat med Vostok och dyligt!
Jättekul tråd att följa!![]()
Det mest välgjorda jag skruvat är Omega 752 och visst är det skilnad mellan verk och verk,men utgångsläget med ditt är ju inte att förringa!Tack kompis!
Jag tror kanske att det här är lättare att skruva med för allt är så välgjort?
Det mest välgjorda jag skruvat är Omega 752 och visst är det skilnad mellan verk och verk,men utgångsläget med ditt är ju inte att förringa!![]()
Du har gjort ett kanon jobb tycker jag!Men jag har ju också bytt mycket.
Stora delar av ställverket är helt nytt. Bara bryggorna kvar. Men drivlinan är orginal bortsett från timmhjulet
Tack snälla, jag har haft väldigt kul och lärt mig väldigt mycket.Du har gjort ett kanon jobb tycker jag!![]()
Jag fick precis trackingnumet för caset nu också. Så i helgen vet jag vad jag ska göra!!
Faan vad kul, hojta till om någon vill köpa. Kommer ut på K&S sen.
Då kan vi också diskutera e-bay tavlan om ni vill så monteras den nya innan leverans.
Pris idé 25kkr men kom med förslag, kanske byte mot en Chronolink eller annan Sjöö Sandström eller varför inte Tudor, Panerai med några tusen mellan från mig.
Ska bara säkerställa att allt fungerar som det ska, men hon håller tiden och är mjuk i uppdraget...
Kanske, men den är förliten för mina 18 cm handleder och tyvärr är inte min fru intresserad av att använda den... lite trist men jag får kosta på mig att vara lite selektiv vid eventuell försäljning.
Absolut, ska testa men den är lite liten för en 193 cms BjörnHOLD UP...... du måste ju testa denna strl nu, du har lagt för mycket jobb för att släppa den redan, lägg in den i rotationen och känn efter.
Ser fram emot fler bilder![]()
“PATIENCE YOU MUST HAVE my young padawan”Absolut, ska testa men den är lite liten för en 193 cms Björn