• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
När man som konversationsöppnare frågar kusinen (som man inte träffat på fem år, och som är lite sådär... kickerschtekig): "Vad är det för tvåtons-bankrånarbratte du har på armen, Crosswind eller Chronomat?"

Och man blir lite stött, rentav kränkt av svaret: "Hehe, nej, det är en Breitling".
Haha - kul!
Vi var på en weekendsemester med ett gäng vänner i början av sommaren. Ett par av dem träffar vi inte så ofta, och frun i familjen hade på sig en "finklocka" jag inte visste att hon hade. Det blev lite prat på klockor eftersom en annan av damerna har en Datejust och jag själv hade på mig min SD4000, så jag frågade "Är det en Colt?" och fick till svar: "Nej, det är en Breitling".
Inte heeeelt olikt din historia @Saltkråkan.
Och ja - det var en Colt...
 

Husse

Patek
När man inte kommer ur bilen utan fastnar på KS, 20m från ytterdörren. Efter 40 minuter upptäcker man att folk som passerar tittar VÄLDIGT suspekt på en, samt att det helt plötsligt är nya bilar parkerade runt dig!
Händer inte alls nu... :banghead::D:confused:
image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
När du är ute och cyklar MTB med clips och cykelskor och när du skall svänga så hinner du inte dra foten i sidled för och ta emot dig med foten då cykelns framdäck kanar i gruset och du är på väg och falla omkull!

Det första du tänker på är att inte att du skall klara dig själv det är att du inte ska repa klockan när du ramlar i backen, så du ser till att ta emot smällen med allt utom klockan!

Det andra du tänker på, det är inte hur det gick för sig själv, det är om klockan klarade sig utan repor, jack och märken :D!

img_3211-jpg.611813
img_3215-jpg.611805
img_3214-jpg.611804
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Appropå förkortningar.
För många år sedan jobbade det en man på Ånge Urdelar, han hade världens tröttaste sänkammarögon. Han fick naturligtvis heta TT, Trötte Teodor!
Han hette naturligtvis inte Teodor!
:)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Man vet att man är fast när en blinddate börjar med kodnamn, klockor på bordet och att klämmande fått en annan innebörd. Glider samtalen in på andra ämnen än klockor, blir man rädd att betraktas som ytlig. Det är då man känner att det är dags att bryta upp, tömma de sista dropparna ur ölglasen framför, packa ner i väskan, tacka för sig, åka hem och återvända till KS.
 

Bonumm

Panerai
När du är ute och cyklar MTB med clips och cykelskor och när du skall svänga så hinner du inte dra foten i sidled för och ta emot dig med foten då cykelns framdäck kanar i gruset och du är på väg och falla omkull!

Det första du tänker på är att inte att du skall klara dig själv det är att du inte ska repa klockan när du ramlar i backen, så du ser till att ta emot smällen med allt utom klockan!

Det andra du tänker på, det är inte hur det gick för sig själv, det är om klockan klarade sig utan repor, jack och märken :D!

img_3211-jpg.611813
img_3215-jpg.611805
img_3214-jpg.611804
@Affe Ramlade du åt rätt håll på hojen också? Du vet väl att man ska ramla åt vänster, för på den sidan så sitter inte växelföraren.
 

Jakob95

Omega
När man inte längre förknippar DJ med discjockey, utan Datejust. Detta kanske redan har skrivits. (Jag har inte läst igenom hela tråden)

Samt när man har varit ute och druckit så pass mycket att man inte ens minns hur man tog sig hem, men man minns en sak: att man har frågat en person av flera tusen som varit på samma plats om det är en Breitling som pryder personens arm.
 
Topp