• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Dt250

Rolex
Paneristi
När du är ute och cyklar MTB med clips och cykelskor och när du skall svänga så hinner du inte dra foten i sidled för och ta emot dig med foten då cykelns framdäck kanar i gruset och du är på väg och falla omkull!

Det första du tänker på är att inte att du skall klara dig själv det är att du inte ska repa klockan när du ramlar i backen, så du ser till att ta emot smällen med allt utom klockan!

Det andra du tänker på, det är inte hur det gick för sig själv, det är om klockan klarade sig utan repor, jack och märken :D!

img_3211-jpg.611813
img_3215-jpg.611805
img_3214-jpg.611804
helt rätt blod och smärta är bara fostrande
 

fsdfsdf

Omega
När man läser en debatt-artikel i DN skriven av Danmark och Sveriges försvarsministrar om ökat ryska hot och tänker:

"Åh, Putin har gått vidare från Blancpain och sportar en IWC Mark XVII. Men vad ser han egentligen i det trippla datumfönstret....?"

(Mark XVI är ju i mitt tycke så mycket snyggare he he - se min profilbild)

kuephcc.jpg
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
...när man längtar efter att ens anhöriga önskar sig klockor som present! :)
Har tjatat ett tag på min fru om hon inte ska önska sig en klocka. Hon frågade mig hur mycket en Omega SMP kostar och om jag vill köpa en till henne. "Javisst! Vi kan titta på olika modeller på nätet" utbrast jag lyckligt. Direkt efter säger hon ; "Ja men då kan jag lika gärna ta pengarna du tänkte lägga ut och köpa andra saker istället?". Luften gick ur direkt.
 
Senast ändrad:

demondave

Rolex
När man kastar runt schemat för en hel vecka och lite till för två pers, bokar tåg och hotell.. För några timmars klockevent en fredagskväll. Watchout.

Bra att vara företagare ibland, svårt att se vilken personalavdelning som skulle godta allt det krånglet för annat än möjligtvis egen begravning :D
 

galácticon

Patek
2-Faktor
När man kollar på en film om soldater i Afghanistan, det dyker upp en Rolex och man inom en tiondel fnyser och skrockar lite lätt: "Pfft, en SD på en krypskytt. Jo, tjena". Ditt sällskap? De har inte ens registrerat att det var en klocka i bild.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
När man kastar runt schemat för en hel vecka och lite till för två pers, bokar tåg och hotell.. För några timmars klockevent en fredagskväll. Watchout.

Bra att vara företagare ibland, svårt att se vilken personalavdelning som skulle godta allt det krånglet för annat än möjligtvis egen begravning :D

Hahaha, jag och min fru har gjort detsamma, stänger firman, har sålt ungarna till släktingar, bokat flyg och har rum på Grand hotell endast för Watchout :) Ska bli rejält kul!
 
Topp