• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

När man under pågående anställningsintervjuer kikar vad den presumtive nya medarbetaren har på armen och känner en besvikelse över att han/hon uppfyller alla krav trots sportandet av en oversize Regal och ens kollega inte tycker att det är ett argument för att inte anställa personen i fråga.

Senast ändrad:
När jag vill råna den här lastbilen. Inte för att kränga innehållet utan för att se efter om det finns nån trevlig klocka ombord. :cool:
DSC_0060.JPG

Obs. Är ytterst laglydig så det kommer inte hända. :bookworm:

När du vet att det inte är värt att råna denna lastbilen.

När man går på konsert med Ed Sheeran och inte kan sluta försöka lista ut vad han sportar ikväll, snarare än att lyssna på musiken...
(var en AP Royal Oak Perpetual Calendar Ceramic i helsvart kom jag fram till efter en snabb googling).
Både duktig musiker och bra klocksmak, många plus där ;)
Fantastisk spelning fö (OT)

När man under pågående anställningsintervjuer kikar vad den presumtive nya medarbetaren har på armen och känner en besvikelse över att han/hon uppfyller alla krav trots sportandet av en overzise Regal och ens kollega inte tycker att det är ett argument för att inte anställa personen i fråga.
Kanske inte ett argument men... Regal liksom? :eek:
Nä, jag hade nog tackat nej. :D

...när man ser något intressant i butiken, kön eller på stranden och vrider o vänder huvudet för att försöka se. Vissa ser man ju från 10-20m avstånd mellan andra modeller är okända för mig vilket kräver att komma nära. Detta beteende måste framstå som rätt freaky. Blir jag riktigt peppad så går jag fram och frågar om jag får ta en titt, folk har alltid varit positiva/medgörliga hittills.

...när man ser något intressant i butiken, kön eller på stranden och vrider o vänder huvudet för att försöka se. Vissa ser man ju från 10-20m avstånd mellan andra modeller är okända för mig vilket kräver att komma nära. Detta beteende måste framstå som rätt freaky. Blir jag riktigt peppad så går jag fram och frågar om jag får ta en titt, folk har alltid varit positiva/medgörliga hittills.
Jag körmed ”Ursäkta, vilken fin klocka!” Alla blir glada, händer att det blir ett snack, ibland långsnack! :)
Det bästa har vartit en Fligtmaster, ett par PP, några Hamilton och i torsdag kom en gammal dam in och handlade en massa småprylar, när hon skulle betala såg jag bubblan på glaset, det var en 6305 efter hennes man! :)

Skönt att det mottages med sådan värme när ni börjar prata med folk om deras klockor. Oftast är det på liknade sätt för mig också men varit med några gånger att folk blir obekväma när du frågar om deras klocka. Bara en sådan sak som att säga ”fin klocka” har gjort en person obekväm. Men det kan vara mitt sätt att säga det på som är problemet?

Skönt att det mottages med sådan värme när ni börjar prata med folk om deras klockor. Oftast är det på liknade sätt för mig också men varit med några gånger att folk blir obekväma när du frågar om deras klocka. Bara en sådan sak som att säga ”fin klocka” har gjort en person obekväm. Men det kan vara mitt sätt att säga det på som är problemet?

Folk kan bli lite misstänksamma vid frågor om klockor i 40k+ klassen vilket är helt rimligt. Dom lugnar ner sig när dom märker ens uppriktigt goda intention samt att man har något likvärdigt på handleden vilket bör hjälpa.

Folk kan bli lite misstänksamma vid frågor om klockor i 40k+ klassen vilket är helt rimligt. Dom lugnar ner sig när dom märker ens uppriktigt goda intention samt att man har något likvärdigt på handleden vilket bör hjälpa.

Absolut och så brukar det oftast vara men några gånger har jag varit med att folk blir besvärade. Även om man bara har goda och uppriktiga intentioner och har en ”finare” klocka på armen.

Med det sagt så brukar jag väldigt sällan gå fram till folk utan det är mer om man har någon ingång. Exempelvis en kompis kompis som har något roligt på handleden men just denna gången som jag pratar om så blev personen obekväm och då nämnde jag inte klockor mer.

När man under pågående anställningsintervjuer kikar vad den presumtive nya medarbetaren har på armen och känner en besvikelse över att han/hon uppfyller alla krav trots sportandet av en oversize Regal och ens kollega inte tycker att det är ett argument för att inte anställa personen i fråga.
Bästa, bästa.....
Sneglade som 17 på min blivande arbetsgivares Sub under hela intervjun innan jag inte kunde hålla mej haha. Detvar en Great White aka 1665 som satt på armen:)

Kom i en diskussion om vad en persons förnamn var igår kväll vid middagen. Har inte träffat vederbörande på ca 2 år. Vet dock helt 100 % säkert att personen ifråga bar en Explorer 14270 sist vi träffades kändes dock inte helt 100a att nämna detta vid middagsbordet...

När min och min nära väns fruga pratar ihop sig, sätter oss ned och har en intervention om att vi måste börja "softa" med klocknördandet. Extremt mycket klocksnack när vi ses (även med frugorna) haha! Ämnen så som:

- Vilka är dina topp 10 "must have" i klocksamlingen? Dina klockmål.
- Vilken är nästa köp?
- Kolla denna, kolla denna, aa men ni fattar..
- Övertala varandra OCH frugorna att en klocka är snygg fast alla andra inte tycker det.
- Förklara för damer varför vi har sån "klockpsykos".

Ja men många av er har nog råkat ut för samma saker och vet vad jag menar. Kul med klocksnack där man kan nörda. Hinner dock inte vara lika aktiv som jag skulle vilja vara men det kommer bli bättre.

Ha en fin dag i solen nu mina vänner! :)

Tillbaka
Topp