• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

...när man har den här tröjan? :p
IMG_1466.JPG

Är han på nån maskerad? "Jag är en klocka"?

Man kliver av bussen, enkom för att fotografera Rolex-kontor, för att sedan kliva på igen @Dirac ;)

Haha, måste väl erkänna att jag väntade tills ingen var i närheten före jag tog en selfie framför kontoret... :rolleyes:

Men ni måste väl hålla med, denna e inte helt fel när det kommer till klocknördiga busshållplatser. (Ja.. jag tog foto på hållplatsen också)

A13F00FB-53EA-4693-BE5D-37E227B4E02A.jpeg

När man spanar på tjejers handled istället för ....(valfritt). Och dessutom tycker att hon är fel typ om hon bär en Kinaquartz
Haha stämmer verkligen in på mig. Kanske blir så när man är klocknörd+upptagen. Ser en tjej med en stor ful klocka och tänker "uugh"

Säkert nämnts: när man räknar pengar i klockor. T.ex. "Fan köpte jag ny mobil för? Hade kunnat köpa den eller den klockan istället"

För mig stämmer det in på klockor också. "Fan köpte jag de 5 klockorna för, hade kunnat spara till den eller den klockan istället"

När man fortfarande skickar bilder på klockor via whatsapp till sin brorsa som tappade intresset för klockor för längesen men som ändå suktar efter Rolex. :)

Kanske det sjukaste jag någonsin drömt:
Jag är med om en bilolycka och blir medvetslös. Jag vaknar sen upp i drömmen och det första jag ser är att min nya Rolex är sönderskråmad och att länken har gått av. Jag kravlar mig ut ur bilen och lämnar den där. Jag traskar blodig iväg till AD:n i kylan och får svaret att det inte går att göra något åt klockan, blir förbannad och så vaknar jag.

Vet iaf nu vilken ägodel jag bryr mig mest om... :D

När man vaknar med panik eftersom man drömt att man haft sönder glaset på nya klockan.
Enda som snurrar i skallen är "shit, det kan vara glas i verket" nån minut innan man kommer till sans.

Haha, hade en liknande dröm för någon vecka sedan där jag lånat ut en klocka till en vän som han sedan slarvat bort... vilken panik det var i drömmen :p

Tillbaka
Topp