• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
När stegen du klättrat upp på glider iväg och du faller 4m baklänges ner i ett betonggolv och bryter svanskotan, men det första du kollar på är skicket på klockan, för att sedan ringa ambulansen.

(jag är ok, bruten svanskota och sjukskriven 6v)

:blackeye:
Haha känner igen mig. Inte skadat mig på det sättet (hoppas du är ok och frisknar till så snabbt som möjligt) men precis som du brukar jag kolla klockan först om något händer. Inte för att jag är rädd för repor eller så utan mer för att kolla att den funkar som den ska och inte behöver åka in för reparation.

Vi är galna... ;)
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
När man känner själen vila i ro efter att äntligen knäppt av avtryckaren och köpt den där klockan man haft i tankarna de senaste månaderna. Stenen från axlarna lyfter, världen får färg igen och tankarna är glasklara, tills nästa idé till klockköp börjar gro djupt inne i aphjärnans sug efter fler blänkande pinaler.
 

C-J

Panerai
2-Faktor
När man köper en jacka för att matcha nato bandet och inte tvärtom:D
CC28836C-29FF-4544-932B-5A3AB0AE91E2.jpeg
 
Topp