• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Kreacon

Audemars
När du köper byxor bara för att matcha ditt nya canvas.
4F701F11-FF1E-400C-ACF5-93CAE982B44D.jpeg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Kommer på sig själv kolla på flygbiljetter till Kanada över dagen. Det är billigare att flyga tur och retur till Vancouver än att betala tullen för klockan i Sverige..

”Det skulle bara va två mellanlandningar och ta 20 timmar, det är ändå görbart!”

”Hur säljer jag in detta till frun att jag ska till Kanada över dagen?”

Tanken gick lite för långt för attt jag ska va helt bekväm med mig själv. :bag:
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Kommer på sig själv kolla på flygbiljetter till Kanada över dagen. Det är billigare att flyga tur och retur till Vancouver än att betala tullen för klockan i Sverige..

”Det skulle bara va två mellanlandningar och ta 20 timmar, det är ändå görbart!”

”Hur säljer jag in detta till frun att jag ska till Kanada över dagen?”

Tanken gick lite för långt för attt jag ska va helt bekväm med mig själv. :bag:
Tanken är god, men du behöver även ”sälja in” din dagsresa till tullarna 😉
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
När det är fredagskväll och du längtar efter måndag eftersom du väntar på ett klockrelaterat paket...

Förvisso blir ju måndagen förgylld. Men just såna saker får ju i alla fall mig att känna det lite tungt över att man inte fick glädja sig över den nya klockan under helgen.
Speciellt när man fått en avi om att försändelsen inte kunde levereras eftersom man inte var hemma. Hemskickning som man inte beställt och gör att det kan fördröjas ett par dagar innan man kan hämta ut den. I vissa fall står även mitt mobilnummer på paketet. Kunde de inte ringa då så jag kunde säga var jag jobbar?
Sånt suger när man jobbar bara några hundra meter hemifrån...
 
Topp