• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Patric J

Rolex
2-Faktor
När en klocka runt någons handled drar ens uppmärksamhet likt ett par rediga pattar gör. Man kan helt enkelt inte kolla motpartens ansikte.

Det finns ett liknande fall hämtat ur verkligheten och det är mig det gäller, för många år sen. Vid ett tillfälle var jag ute och gick med en polare när en kvinna kom cyklande förbi. Jag(som har cykling som mitt största idrottsintresse) noterade hennes cykel och sa väl typ: "wow, hon hade en xxxxx" vad det nu var för racermodell, minns inte. Varvid min polare utbrast: "va? Du pratar cykel, såg du inte vilken brud som satt på den?"
Ja så var det. Och nu när jag blivit klocknörd på allvar så blir det kanske likadant när det gäller klockor...
 
Senast ändrad:

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Det finns ett liknande fall hämtat ur verkligheten och det är mig det gäller, för många år sen. Vid ett tillfälle var jag ute och gick med en polare när en kvinna kom cyklande förbi. Jag(som har cykling som mitt största idrottsintresse) noterade hennes cykel och sa väl typ: "wow, hon hade en xxxxx" vad det nu var för racermodell, minns inte. Varvid min polare utbrast: "va? Du pratar cykel, såg du inte vilken brud som satt på den?"
Ja så var det. Och nu när jag blivit klocknörd på allvar så blir det kanske likadant när det gäller klocknörd...

Kanske för att du är gay?🤔😂
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Introvert klocknörd...
När en i din nya universitetsklass bär en Speedmaster på brunt Hirschracingläder och du försöker på något diskret sätt visa honom din BB58 (armar i kors typ) för att se om han reagerar, så att du kan avgöra om han är klocknörd eller om det vore skumt att börja snacka klockor med honom mellan två föreläsningar...

Jag är skadad.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Introvert klocknörd...
När en i din nya universitetsklass bär en Speedmaster på brunt Hirschracingläder och du försöker på något diskret sätt visa honom din BB58 (armar i kors typ) för att se om han reagerar, så att du kan avgöra om han är klocknörd eller om det vore skumt att börja snacka klockor med honom mellan två föreläsningar...

Jag är skadad.
Jag hade gjort exakt likadant!
Men, han kanske har sett din och undrar samma om dig 😅
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Introvert klocknörd...
När en i din nya universitetsklass bär en Speedmaster på brunt Hirschracingläder och du försöker på något diskret sätt visa honom din BB58 (armar i kors typ) för att se om han reagerar, så att du kan avgöra om han är klocknörd eller om det vore skumt att börja snacka klockor med honom mellan två föreläsningar...

Jag är skadad.
Va? Det är väl bara att prata med honom?
 

Laplander

Rolex
Wallclock.JPG


När kollegorna gör såhär med väggklockan... 😁
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Introvert klocknörd...
När en i din nya universitetsklass bär en Speedmaster på brunt Hirschracingläder och du försöker på något diskret sätt visa honom din BB58 (armar i kors typ) för att se om han reagerar, så att du kan avgöra om han är klocknörd eller om det vore skumt att börja snacka klockor med honom mellan två föreläsningar...

Jag är skadad.
What to loose?
ne men ärligt så brukar jag vänta tills man hamnar i ett enskilt läge sen typ droppa något i stil med. ”Schysst klocka! Inte ofta man ser e n speedy på läder” invänta responsen och gå därifrån.

Är väl en större risk med speedy att personen inte är så intresserad av klockor, men läder är ett steg i rätt riktning, ännu bättre om de har den på Nato. ;)

känns det för jobbigt och du verkligen vill minska chanserna att han inte tycker om klockor är att vänta någon vecka och se om det blir ett byte av klocka. För ärligt hur många klockinbitna klarar sig med enbart 1 klocka..

Då har man ju en grym öppning med typ… ”schysst xcxxtutty men brukar inte du bära en Speedy?”
För mig så kan dialogen med speedy vara en tell istället för Omega eller speedmaster…

lycka till helt enkelt!
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Introvert klocknörd...
När en i din nya universitetsklass bär en Speedmaster på brunt Hirschracingläder och du försöker på något diskret sätt visa honom din BB58 (armar i kors typ) för att se om han reagerar, så att du kan avgöra om han är klocknörd eller om det vore skumt att börja snacka klockor med honom mellan två föreläsningar...

Jag är skadad.

Va? Det är väl bara att prata med honom?

Vi är alla olika, nya människor för mig är lite svåra att påbörja konversationer med som inte rör det aktuella ämnet. Men när man börjar känna varandra så absolut. :)

Här hade en hemlig ”kodfras” varit bra att ha 😁

 

Risto85

Cartier
2-Faktor
…du sitter på kvällen och funderar över vilka aktiviteter man ska utöva under morgondagen, så att man redan nu vet vilken klocka man bör ta på sig imorgonbitti 😅
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
…när man i över ett års tid har drivit ett instgramkonto för sin klocka. Asså bara bilder på samma klocka om och om igen i lite olika miljöer. oftast på handleden. ”Mest för att jag gillar den så mycket och vill visa världen hur awesome den är med inte tvinga folk som inte är intresserad genom att trycka upp i vanliga flödet 😇”
Fast jag är lite mer oroad för de dryga 500 som följer kontot :oldman:
 
Topp