• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Träffade en ny kollaga och la märke till att han bytte klockor rätt så ofta. Typ Invicta, Seiko och Omega. En dag hade han sin speedy CK 2915 på sig på en tisdag så jag tänkte passa på att säga ”glad Speedy Tuesday” och det gjorde jag. Ni skulle ha sett hans reaktion. Och dumförklarad blev man. Typ som picture tells more than 1000 words men i det sammanhanget så var det hans reaktion. Tog för givet att han visste vad det var så var icke fallet… att jag skämdes därefter vara bara förnamnet.

När du som vuxen förälder känner att du måste räta till ordningen i lekparken.
IMG_20210911_165704.jpg

Träffade en ny kollaga och la märke till att han bytte klockor rätt så ofta. Typ Invicta, Seiko och Omega. En dag hade han sin speedy CK 2915 på sig på en tisdag så jag tänkte passa på att säga ”glad Speedy Tuesday” och det gjorde jag. Ni skulle ha sett hans reaktion. Och dumförklarad blev man. Typ som picture tells more than 1000 words men i det sammanhanget så var det hans reaktion. Tog för givet att han visste vad det var så var icke fallet… att jag skämdes därefter vara bara förnamnet.
1631433149027.gif

Som tidigare nämnts, att man konstant kollar in vad andra kända och okända personer bär.

Eller när man ibland byter flera gånger om dagen och frugan tycker att man är smått märklig..😄

…när man i över ett års tid har drivit ett instgramkonto för sin klocka. Asså bara bilder på samma klocka om och om igen i lite olika miljöer. oftast på handleden. ”Mest för att jag gillar den så mycket och vill visa världen hur awesome den är med inte tvinga folk som inte är intresserad genom att trycka upp i vanliga flödet 😇
Fast jag är lite mer oroad för de dryga 500 som följer kontot :oldman:
Det är lugnt så länge de inte jobbar åt Foodora ;-)

När man har en 30-40 klockor liggande i Notepad på C24 som man inte bara drömmer om att köpa men tänker köpa. Trotts att man har bestämt sig för dessa klockor är de man vill ha, så byter listan ofta utseende. Tröttnar på den där man ville ha så hett och sätter dit en annan på listan and so on. Har kvar några sålda på listan som man bittert ångrar man inte köpte när chansen fanns inte bara för att plåga sig själv men också för att påminna om att smida medans järnet är varmt. Ibland svära över Köp o sälj på KS när det är de samma klockorna som kommer igen och igen bara för att man kollat igenom annonserna lite för ofta.

Senast ändrad:
När man direkt tänker bandstift i en uppseglande kebabskandal och googlar vad Amir Kheirmand har för klocka även om man inser att det inte är han som står i fabriken 😂

Tänk så olika det kan vara. Har suttit till bords med en arbetskollega varje dag och bytt klockor titt som tätt. Vit, svart, stor, liten, digital, analog, resin, stål. Ingen kommentar.
Man kunde tänka sig att folk frågar typ: "ny klocka igen, hur många har du egentligen?".
Men så är det inte alltid. De flesta bryr sig helt enkelt inte.

Tänk så olika det kan vara. Har suttit till bords med en arbetskollega varje dag och bytt klockor titt som tätt. Vit, svart, stor, liten, digital, analog, resin, stål. Ingen kommentar.
Man kunde tänka sig att folk frågar typ: "ny klocka igen, hur många har du egentligen?".
Men så är det inte alltid. De flesta bryr sig helt enkelt inte.
Man blir väldigt fartblind när man är aktivt medlem här. Ibland försöker jag matcha banden med kläderna osv. Berättar man det för kollegorna så skulle de dumförklara en.

Tillbaka
Topp