• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

...när du blir glad av en frostig bilruta 05:45 för att det leder tankarna till tavelstrukturen på din SBGA413😁

20230119_060605.jpg

20230120_101700.jpg

Viker ner mig rent historiskt..
När man som jag har haft ett starkt intresse för ur sedan 12 års åldern , nu snart 77, så pendlar bilden mot ur och urtillverkningens svindlande resa..
Tekniskt och hantversmässigt, med starka toppar kring 16-17hudratalet.
Här ett astronomiskt fickur från omkring 1600.
Singnerat J.Sermand. Genéve.
Apropå komplikationer..
Inte undra på att dom stora drakarna i dag kan ta ut milijoner för sina toppskott.

783F7EEB-3C0F-4BDC-A006-262A9D529F24.jpeg

När man totalt ändrar uppfattning om en person efter att ha insett att man delar klockintresset. På en konferens för en tid sen hamnade jag i samma grupp som en dam som jag uppfattade som en bitter kärring som bara gnällde, fram till lunchen när jag såg att hon hade en skön Sjöö Sandström Royal Steel på gummi under manschetten. Vi surrade lite klockor och på eftermiddagen tyckte jag tanten va helkul och en fantastisk bordsgranne.

Tillbaka
Topp