• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Hur gör ni om en bekant visar upp en fejk som dom tror är äkta?
Som klocknörd vill man ju bara säga till direkt men i vissa situationer får man snabbt byta samtalsämne för att slippa tråkig stämning.
Någon som har någon rolig historia från en sån situation?
Som vi säger i kattvärlden!
Man får välja sina strider!

När vänner ber dig sluta visa googlade bilder på klockor.

När varenda annons på varenda sajt du besöker visar klockor.

När man tycker att det är helt rimligt att spontanköpa en klocka för 80k.

När man ramlar ner från en stege och du automatiskt skyddar din klocka istället för dig själv.

Har jag tid över I sommar kanske jag gör en mall som jag kan dela med mig av :-D
Fick några minuter över och fixade en mall för att hålla koll på klockrotationen om någon är intresserad.
Google Sheets: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1SsUzzheFLGX7V7UQJjLD5rGU9-W3TIv7w8JrAIoWpgk/edit?usp=sharing (ladda ner eller spara till egen Drive)
Excel: https://www.dropbox.com/s/kuxxjt2f8a5htco/Klockstatistik.xlsx?dl=0

Instruktion: Fyll i namn på klocka i flik "Statistik". Sedan startdatum du vill starta mätningen från.
Sen är det bara att i Flik "Logg" fylla i en etta i "rätt" cell varje dag en klocka bärs. Flik "Statistik" kommer då att uppdateras automatiskt.

När man som konversationsöppnare frågar kusinen (som man inte träffat på fem år, och som är lite sådär... kickerschtekig): "Vad är det för tvåtons-bankrånarbratte du har på armen, Crosswind eller Chronomat?"

Och man blir lite stött, rentav kränkt av svaret: "Hehe, nej, det är en Breitling".

Senast ändrad:
När varje dag ser ut så här:
Vakna, sätta på kaffe, kolla insta och ks på muggen, försöka läsa lite nyheter till frukost men hamnar på Watchville ändå, ta med en extra klocka till jobbet, klockpodd på bussen, kanske byta klocka vid lunch, klockpodd på bussen, pilla lite med klocklådan och kanske byta nåt band, ett par timmar på ks, tradera... oj vilken fin Seiko reseväckarur.. den ska jag ha...., ebay, ....... usch, nu blev jag lite orolig för mig själv

Senast ändrad:
När varje dag ser ut så här:
Vakna, sätta på kaffe, kolla insta och ks på muggen, försöka läsa lite nyheter till frukost men hamnar på Watchville ändå, ta med en extra klocka till jobbet, klockpodd på bussen, kanske byta klocka vid lunch, klockpodd på bussen, pilla lite med klocklådan och kanske byta nåt band, ett par timmar på ks, tradera, ebay, ....... usch, nu blev jag lite orolig för mig själv
Låter oroväckande, du har all rätt att vara orolig. Låter inte sunt

Tillbaka
Topp