• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dykare, mellan 50-70k, med vissa kriterier...

De är ändå rätt fantastiskt hur pass frekvent som svaren i trådarna på KS inte i närheten stämmer överens med ämnet :)

Verkligen! :) Helst tillsammans med en av de tröttaste kommentarerna som förekommer på KS ”tråd låst”. Tycker att @Fixxxer själv kan få avgöra när det är slutdiskuterat.

Senast ändrad:
Att ingen har nämt Breguet Marine än är lite av en gåta:).
880CD4D4-524C-4C6C-9056-57FACD113783.jpeg

Snygg, men svårt att hitta under 70 väl? Dessutom vill man ha den i guld... :)

Nåja, att klockan kostar MINDRE är väl ändå ett problem som kan förlåtas?

"Problemet" blir ju tyvärr att trådarna urvattnas med information. Dels för TS själv som har tagit sig tid att starta tråden, men även för de som har samma funderingar längre fram. Med ditt resonemang kan man ju då flöda tråden med vilka dykare som helst, och jag har svårt att se poängen med att se en massa bilder på Seiko SKX, Longines Hydroconquest, Sinn U1 eller Oris 65 med nypris upp till under 20´när TS vill ha förslag på dykare i prisklassen 50-70´ begagnat/gråhandlare.

Inget stort problem i relation till mängder av annat i det större sammanhanget så klart, men att hålla topic känns nog så viktigt som forumföreteelse när det kommer till den här typen av trådar med givna direktiv :)

EDIT: Ungefär som den pyrande diskussionen om vad som är parfymklockor och inte, som nu verkar riskera att blossa upp om man läser inlägg före och efter det här. Inget som i den här tråden att göra enligt mig :)

Senast ändrad:
Så vad blev det? Har TS kommit fram till vilka som är mer intressanta? Top 3?
Jag vetefan.
Topp i tråden hittills är nog JLC Deep Sea Chrono, Tudor snowflake, och IWC 3536.
Alternativet att köpa två andra billigare dykare finns ju också men det var inte det tråden handlade om.

Tråden får gärna leva vidare så fler förslag droppar in.

Förstår inte varför den ”måste” kosta mellan 50-70k...? Statusgrej?

I min värld e de bara bra om man kan få saker lite biligare....

Finns bara i 38 eller 43 :(

Äsch då, ta och prova en 43! Man brukar ju stirra sig blind på alla dessa siffror.
Siffror brukar inte spela så mycket roll i min mening, utan det är kombinationen av lug-to-lug, diameter och tjocklek som gör "storleken"... Tål att funderas på!
42mm sport-rolex och 42 mm classic fusion är exempelvis 2 helt olika världar, där CF upplevs minst 30% mindre.

Siffror brukar inte spela så mycket roll i min mening, utan det är kombinationen av lug-to-lug, diameter och tjocklek som gör "storleken"... Tål att funderas på!
42mm sport-rolex och 42 mm classic fusion är exempelvis 2 helt olika världar, där CF upplevs minst 30% mindre.
Det vet jag.

När jag skriver max 42mm så menar jag "helst 39-40mm, 42 är på gränsen", därför gissar jag bara att 43 blir för stort.
Min Speedmaster på 42 funkar, men det är väl mest för att jag älskar klockan och då kommit över storleken ;)
Annars har jag nog aldrig provat en över 42 som jag trivts med på handleden.

Fast jag fattar inte... varför måste den kosta minst 50,fattar inte varför billigare alternativ inte e lika aktuella?
Dessutom e Rolex inte en statusgrej, d e typ vanligaste klockan här i stan.

Starta en egen tråd där du kan be om tips på dykare oavsett prisklass. Riktigt svårt att förstå hur du ens kan börja ifrågasätta TS motiv med att starta tråden.
Lever du som du lär och har det billigaste av allt? Eller äger du kanske någonting som det finns billigare alternativ av men som fungerar lika bra? Herregud.

Starta en egen tråd där du kan be om tips på dykare oavsett prisklass. Riktigt svårt att förstå hur du ens kan börja ifrågasätta TS motiv med att starta tråden.
Lever du som du lär och har det billigaste av allt? Eller äger du kanske någonting som det finns billigare alternativ av men som fungerar lika bra? Herregud.
Hm, asså d e väl inget fel med att försöka hjälpa TS? Att han själv vill ha något mellan 50-70k e ju bra, men om man kan hjälpa honom spara en slant??
Ifrågasätter inte hans motiv, d e va bara skrivet som en skämtsam grej att d skulle va en statusgrej. Skulle lagt till smily såklart...

Nej jag har inte de billigaste av allt, men de va inte va jag sa. En tudor för 20k som förslagen varit är väl inte "billigast av allt"...:?!?

Hm, asså d e väl inget fel med att försöka hjälpa TS? Att han själv vill ha något mellan 50-70k e ju bra, men om man kan hjälpa honom spara en slant??
Ifrågasätter inte hans motiv, d e va bara skrivet som en skämtsam grej att d skulle va en statusgrej. Skulle lagt till smily såklart...

Nej jag har inte de billigaste av allt, men de va inte va jag sa. En tudor för 20k som förslagen varit är väl inte "billigast av allt"...:?!?

Det är inte viktigt för mig att du förstår heller

Fast jag fattar inte... varför måste den kosta minst 50,fattar inte varför billigare alternativ inte e lika aktuella?
Dessutom e Rolex inte en statusgrej, d e typ vanligaste klockan här i stan.

Du kanske missuppfattade tråden eller så har du inte läst alla inlägg från början.
Lite av frågan och utmaningen var ju just att hitta en bra dykare, med angivna kriterier, i just det skriva prissegmentet.
Som @Fixxxer själv sa tidigare så det relativt enkelt att hitta bra dykare mellan 20k-40k.
Men det var inte frågan här :)

Asså d e väl inte så att TS måste motivera vrf han frågar i just det prisspannet.....

Tillbaka
Topp