• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

Ormet

Panerai
2-Faktor
Jag har varit prylnörd själv med läderbeklädda laddsladdar (wtf?) rymdpennor, field notes (köpt direkt av Draplin himself dock!), dyra ficklampor och fällknivar. Efter ett år-ish hade nog bara anteckningar gjorts på sin höjd. Även fast jag bor i totalt mörker större delen av året fann jag aldrig användning av en ficklampa.

Är lite mer sansad nuförtiden. Det på bilden är väl det jag oftast har med mig och använder så nu behöver jag aldrig mer posta i denna tråd :p. Ray Ban solglasögon med styrka. Putsduk. Bilnycklar i en läderpung från Kero. Sandqvist plånbok. Nycklar och krimskrams. iPhone 5 som sitter i batteriet oftast.

Det enda jag känner jag saknar är ett kompakt och portabelt bandstiftsverktyg och eventuellt en mejsel för länkar som måste dras åt.

IMG_1351.JPG
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har varit prylnörd själv med läderbeklädda laddsladdar (wtf?) rymdpennor, field notes (köpt direkt av Draplin himself dock!), dyra ficklampor och fällknivar. Efter ett år-ish hade nog bara anteckningar gjorts på sin höjd. Även fast jag bor i totalt mörker större delen av året fann jag aldrig användning av en ficklampa.

Är lite mer sansad nuförtiden. Det på bilden är väl det jag oftast har med mig och använder så nu behöver jag aldrig mer posta i denna tråd :p. Ray Ban solglasögon med styrka. Putsduk. Bilnycklar i en läderpung från Kero. Sandqvist plånbok. Nycklar och krimskrams. iPhone 5 som sitter i batteriet oftast.

Det enda jag känner jag saknar är ett kompakt och portabelt bandstiftsverktyg och eventuellt en mejsel för länkar som måste dras åt.

IMG_1351.JPG
Strapcode fodral för glasögon? Nice! Jag med även om jag väldigt sällan har glasögon. Gillar att grejjerna på nyckelknippan ser så välanvända ut :)

Ser att du har am laddarsladd för iphonen (iPhone SE?). Tröttnade själv på att kablarna gick sönder och letade efter alternativa tåligare sladdar. Alla var dock från usa tyvärr men tillslut lyckades jag hitta en från UK och köpte flera st (www.woodforddesign.com).
9731af987ee1368b78498720837c8c81.jpeg
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Strapcode fodral för glasögon? Nice! Jag med även om jag väldigt sällan har glasögon. Gillar att grejjerna på nyckelknippan ser så välanvända ut :)

Yes, strapcode gav mig den en tid tillbaka. Den används nog till allt möjligt.

Patina är trevligt, särskilt på metalldetaljer som man kan nöta in själv.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Ser att du har am laddarsladd för iphonen (iPhone SE?). Tröttnade själv på att kablarna gick sönder och letade efter alternativa tåligare sladdar. Alla var dock från usa tyvärr men tillslut lyckades jag hitta en från UK och köpte flera st (www.woodforddesign.com).
9731af987ee1368b78498720837c8c81.jpeg
Min erfarenhet av laddsladdar är att både billiga och dyrare går sönder förr eller senare, oavsett hur varsam jag varit. Problemet verkar vara skarven för sladden. Köper den billigaste classes eller kjell&co kan erbjuda och kör på så länge jag kan, orkar inte bry mig om utseendet utan tar det fulaste jag kan hitta :). Har haft en nylon och läderklädd variant av den du visade.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Nog en ganska vanlig EDC, har oftast en liten Fenixlampa i jackfickan under den mörka tiden på året.
Dock måste jag nog uppdatera mig med en Orbitkey!
*bild på nycklar borttagen*

Hittade en gammal bild härifrån på annan typ av EDC som jag bar ett tag.
dSAdwTR.jpg
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Yes, strapcode gav mig den en tid tillbaka. Den används nog till allt möjligt.

Patina är trevligt, särskilt på metalldetaljer som man kan nöta in själv.
Jaha, det är ett glasögonfodral? Jag fick ett också men fattade aldrig, jag trodde i min enfald att det skulle vara till klockor eller länkar trots att det är så stort... :banghead:
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Jaha, det är ett glasögonfodral? Jag fick ett också men fattade aldrig, jag trodde i min enfald att det skulle vara till klockor eller länkar trots att det är så stort... :banghead:
Jag har ingen aning vad den egentligen är till för, funkar dock rätt bra när jag har med mig två glasögon. Ibland har jag mobil/laddare/sladdar i den så det inte ligger löst någerst.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Nog en ganska vanlig EDC, har oftast en liten Fenixlampa i jackfickan under den mörka tiden på året.
Dock måste jag nog uppdatera mig med en Orbitkey!


Hittade en gammal bild härifrån på annan typ av EDC som jag bar ett tag.
dSAdwTR.jpg
Blev lite fundersam till vad fasen du var för människa tills jag såg dokumenten. En genuin EDC och inte en ordentligt sminkad variant som man ser hos civila amerikaner :)
 

xevz

Omega
Många snygga samlingar, jag vill dock påminna om att aldrig lägga ut bilder på nycklar, beroende på vad det är för nyckel kan de återskapas från bilder (och även om det är svårt att återskapa vissa typer så skulle jag fortfarande inte chansa). :)
 
Topp