• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

EDC-dumpen

"Tack" för inspo, suttit och googlat små ficklampor i en timme nu... :bag: Vet att jag har en Maglite Solitaire i någon låda någonstans men den verkar rätt lam i jämförelse med LED-varianterna. Får nog bli en K1 eller K2. Vad är det för karbinhake du har @Karlssons ? Saknar även en bra sådan i knippan :)

Såhär ser jobb-edc ut för min del, plus klocka, insulinpump och privatmobil. Inga kul knivar, bara läsglasögon mm... :D
20170831_090026.jpg

"Tack" för inspo, suttit och googlat små ficklampor i en timme nu... :bag: Vet att jag har en Maglite Solitaire i någon låda någonstans men den verkar rätt lam i jämförelse med LED-varianterna. Får nog bli en K1 eller K2. Vad är det för karbinhake du har @Karlssons ? Saknar även en bra sådan i knippan :)
Jag kan varmt rekommendera en Olight i3e. Riktigt liten som tar aaa batteri och lyser rejält för sin storlek.

Bara billigt skit från eBay köpte ett 3pack för 10 kr eller liknande. En blev över och hamnade på nyckelknippan :) Jag är mycket nöjd med ficklampan om än de hade vart smidigare med AAA-batteri men vad jag har förstått blir den då lite större och inte lika stark.

Är väl generellt så med dom flesta EDC grejerna så är dom ju för det mesta heeeelt onödiga men tanken är väl att det är bättre att ha dom och inte behöva dom än att behöva dom och inte ha dom....
Min Victorinox använder jag lätt varje vecka (oftast saxen), min silvriga space pen använder jag konstant i jobbet, samma med vattenflaskan. Flasköppnare bara måste man ju ha och skruvmejseln på mitt minitool är ju oumbärlig. :D

Ofta känns det ju däremot som att folk flashar knivar och pickadoller när man snackar EDC, om det används dagligen eller på veckobasis så kan man ju börja undra vad folk sysslar med under dagarna.

Tillbaka
Topp