• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

EDC-dumpen

IMG_20170823_044603.jpg
Bara det grundläggande.

Enlighten me! Dessutom olagligt i många fall (knivar dvs).

Sen är det Jon Snow ;)
För egen del: Jag tycker det är praktiskt att ha en liten kniv med mig. Använder den till allt mellan himmel och jord, typ öppna paket, när jag äter frukt, pilla naglarna.. Man vet aldrig när man behöver en liten kniv, och när man gör det är det sjukt störigt att stå utan. Det är dessutom fullt lagligt att bära en så kallad "pennkniv".
En ficklampa är också alltid bra att ha, när du tappat en springbar under soffan, eller när proppen gått.
John Snow-referensen fattade inte jag heller : )

Hahaha så jävla rimligt svar. Får kanske börja googla innan jag frågar saker. Förstår nu syftet med att bära kniv och ficklampa 24/7........

Vilka arga prickar du skriver. Folk har olika intressen. Bära kniv är inte olagligt beroende på situation givetvis. Ficklampa är rätt okej att bära med sig om man är ute längre än bollibomba.

Vilka arga prickar du skriver. Folk har olika intressen. Bära kniv är inte olagligt beroende på situation givetvis. Ficklampa är rätt okej att bära med sig om man är ute längre än bollibomba.

Prickarna var ironiska! Cool, om mamma låter mig gå ut någon gång kvällstid så ska jag ta med mig min maglite ML300L och lysa.

Lämnar dig åt ditt intresse. Har inte haft några synpunkter på det, bara nyfiken, därav min frågeställning.

Ta det lugnt där ute!

Har haft kniv till och från.
Sedan attacken med lastbil skedde i Sthlm har jag den alltid med mig.
Tanken slog mig att jag kanske någon gång skulle vara på en plats där någon behövs skäras loss, krossa en ruta eller liknande.
Vill inte hamna i den situationen och inte kunna ha möjligheten att hjälpa till.

Hade aldrig postat i en sådan här tråd om det inte var för KS dåliga inflytande:Do_O
IMG_7278.JPG

Utelämnat är förvisso dator, telefon och bilnyckeln.
Moleskin kalender-/anteckningsblock
Fischer Space pen
Persol 714
Alox lim. 2017
Led lenser K1
Korthållare gjord av någon snubbe i Österrike
Rolex 1680

Keysmart och en Fenix LD02 är på väg.

Hade aldrig postat i en sådan här tråd om det inte var för KS dåliga inflytande:Do_O
IMG_7278.JPG

Utelämnat är förvisso dator, telefon och bilnyckeln.
Moleskin kalender-/anteckningsblock
Fischer Space pen
Persol 714
Alox lim. 2017
Led lenser K1
Korthållare gjord av någon snubbe i Österrike
Rolex 1680

Keysmart och en Fenix LD02 är på väg.
Vad tycker du om space pen?

Vad tycker du om space pen?
Ska jag vara helt ärlig så är jag ingen pennörd, men den är snygg och knapptryckningen är en kul finess. Sen är det ju kul att det finns en historia bakom:)
Jag kör en mysigt patinerad Bullet i mässing som jobbpenna. Bytte ut den svarta patronen den kom med mot en blå. Väldigt smooth att skriva med om man jämför med Ballograferna vi har i förrådet.
Snapseed.jpg

Tillbaka
Topp