Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
You know nothing john snow ...VAD gör ni med dessa knivar och ficklampor? Förstår INGENTING.
You know nothing john snow ...
För egen del: Jag tycker det är praktiskt att ha en liten kniv med mig. Använder den till allt mellan himmel och jord, typ öppna paket, när jag äter frukt, pilla naglarna.. Man vet aldrig när man behöver en liten kniv, och när man gör det är det sjukt störigt att stå utan. Det är dessutom fullt lagligt att bära en så kallad "pennkniv".Enlighten me! Dessutom olagligt i många fall (knivar dvs).
Sen är det Jon Snow![]()
Touché. Jag tror dom flesta bara tycker det är coolt att ha alla verktyg "just in case". En swiss army knife tycker jag dock alltid kommer till hands.Enlighten me! Dessutom olagligt i många fall (knivar dvs).
Sen är det Jon Snow![]()
VAD gör ni med dessa knivar och ficklampor? Förstår INGENTING.
Gå tillbaka till Pokemontråden om du inte förstår vad ficklampor och knivar används till.
Hahaha så jävla rimligt svar. Får kanske börja googla innan jag frågar saker. Förstår nu syftet med att bära kniv och ficklampa 24/7........
Vilka arga prickar du skriver. Folk har olika intressen. Bära kniv är inte olagligt beroende på situation givetvis. Ficklampa är rätt okej att bära med sig om man är ute längre än bollibomba.
Lista gärna alla föremål!EDC är kul. Här är min för dagen.
![]()
Lista gärna alla föremål!
Vad tycker du om space pen?Hade aldrig postat i en sådan här tråd om det inte var för KS dåliga inflytande
![]()
Utelämnat är förvisso dator, telefon och bilnyckeln.
Moleskin kalender-/anteckningsblock
Fischer Space pen
Persol 714
Alox lim. 2017
Led lenser K1
Korthållare gjord av någon snubbe i Österrike
Rolex 1680
Keysmart och en Fenix LD02 är på väg.
Ska jag vara helt ärlig så är jag ingen pennörd, men den är snygg och knapptryckningen är en kul finess. Sen är det ju kul att det finns en historia bakomVad tycker du om space pen?
Kan varmt rekommendera Glow-napparna med lume!! Ska posta när jag kommer hem!Ett konstverk som jag kallar Pappledig EDC
![]()
Sandqvist plånbok.
Napp Mam 6+ månader
Coop Änglamark Klämmis
Certina DS Action Precidrive
Philips Avent babyvakt
Ej i bild iPhone 7
Vad tycker du om space pen?
Jag kör en mysigt patinerad Bullet i mässing som jobbpenna. Bytte ut den svarta patronen den kom med mot en blå. Väldigt smooth att skriva med om man jämför med Ballograferna vi har i förrådet.Ska jag vara helt ärlig så är jag ingen pennörd, men den är snygg och knapptryckningen är en kul finess. Sen är det ju kul att det finns en historia bakom![]()
Kan varmt rekommendera Glow-napparna med lume!! Ska posta när jag kommer hem!
Riktigt bra grej! Eftersom jag snöat in på vintage så kör vi tritium här hemmaKan varmt rekommendera Glow-napparna med lume!! Ska posta när jag kommer hem!
Modernt bjäfs... Jag växte upp med radiumnappar!Riktigt bra grej! Eftersom jag snöat in på vintage så kör vi tritium här hemma![]()
skön patina. Vad är det för ficklampa?![]()
Inspirerande tråd. Klockan varierar såklart!
skön patina. Vad är det för ficklampa?
skön patina. Vad är det för ficklampa?
Ser ut som en välanvänd Led Lenser
Har en K1, smidig men störigt med knappcellsbatterier. Har en Fenix LD02 på väg hem istället, https://www.fenix-store.com/fenix-ld02-led-flashlight/Stämmer bra! En led lenser K2 perfekt size för nyckelknippan. Såg ut som att @Teletomte hade en likadan?