Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår hur du tänker. Jag är inne på samma att en löstagbar klämma där man kan ha tex en nyckel är vanskligt. Men det är ju nog det problemet de vill lösa. Att kunna sätta fast en hängare där gravitationen jäklas med en. Så den har ett värde men känns inte så säker...På tal om prylar och Alpaka. Vad är poängen med denna, egentligen? Ett enklare sätt att tappa bort sina nycklar?
HUB Keychain
An essential part of the HUB ecosystem. Quick-release magnetic system High-quality components Fidlock® magnets Hypalon pull tab Convenient and easy to use D-ring HUB Clip included Clip onto any fabric (belt, pants, bags)alpakagear.com
Ja men varför inte... men jag tar en tur längs E22 om ett par veckor. Man kanske gör ett strandhugg och bjuder in sig själv på kaffe och fibbla med multiverktygLeatherman Style CS är liten och smidig
Kan verkligen rekommendera Fällkniven U4.
Supersmidig och kvalitativ.
5cm blad.
12cm totalt
29g
Bara tjoa till Finns både en hel skock G-shocks och en hel låda multitools att fippla medJa men varför inte... men jag tar en tur längs E22 om ett par veckor. Man kanske gör ett strandhugg och bjuder in sig själv på kaffe och fibbla med multiverktyg
Funkar de att skriva med också?
Hittade 2st Luminoxpennor som passar in på temat.
Dagens EDC!
TETRA-terminal så nästan.Satelittelefon?
Spionradio?
Trådlös styrenhet till flygplan?
Dagens dump
Japp, Maratac Embassy Pen i titan. Haft den säker 10år, tror inte den görs längre i titan.Den där pennliknande föremålet med rundade former, är det en penna?
Tack för tips, bild åtgärdad.Ser att många lägger ut bilder på sina nycklar. Ni vet att det går att göra kopior från bilder.
Dagens dump
Var detta ironi eller varför måste vapen ingå i en vettig EDC?Här i Sverige kan man knappt ha något vettigt i EDC väg med sig. I Florida har man äntligen röstat igenom en ny lag som slopar kravet på tillstånd för att bära "farligt stål" med sig. Det innebär att alla som har laglig rätt att äga vapen nu även kan ha det med sig utan ytterligare tillstånd. Tur man har sommarstugan i en vettig delstat.
Ingen ironi. Mycket lägre kriminalitet där vi har stugan än här hemma.Var detta ironi eller varför måste vapen ingå i en vettig EDC?
Nu ser inte jag nån koppling mellan låg kriminalitet och att det är fritt att bära vapen, men om vi ska hållas oss till temat för tråden så tycker jag att en EDC med tex kreditkortshållare, nån form av nyckelfodral, ett multiverktyg, en penna, trådlösa hörlurar och en mobil är en vettig EDC även om den inte innehåller vapen.Ingen ironi. Mycket lägre kriminalitet där vi har stugan än här hemma.
Kan inte annat än hålla med, EDC för mig är det man behöver för att klara sig genom dagen och jag tycker iallafall att det är skönt att det sällan är ett vapen behöver ingå i mitt EDC.Nu ser inte jag nån koppling mellan låg kriminalitet och att det är fritt att bära vapen, men om vi ska hållas oss till temat för tråden så tycker jag att en EDC med tex kreditkortshållare, nån form av nyckelfodral, ett multiverktyg, en penna, trådlösa hörlurar och en mobil är en vettig EDC även om den inte innehåller vapen.