Typ 200-400kr + frakt i Sverige. De kostar under 100kr i Japan. Inga dyra grejer.Vad ligger de på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Typ 200-400kr + frakt i Sverige. De kostar under 100kr i Japan. Inga dyra grejer.Vad ligger de på?
Låter som det är värt ett testa en då!? Har du någon extra över sen så hojta till så kan jag gärna köpa en av digTyp 200-400kr + frakt i Sverige. De kostar under 100kr i Japan. Inga dyra grejer.
Väldigt snygg klocka, berätta gärna lite om den.
Oris big crown diver från tidigt 00 tal - mig veterligen rätt sällsynt eftersom man aldrig ser domVäldigt snygg klocka, berätta gärna lite om den.
TackOris big crown diver från tidigt 00 tal - mig veterligen rätt sällsynt eftersom man aldrig ser dom
ja verkligenTack
Oris borde ta upp den modellen igen.
Jo, det är det absolut!Antar att Yale Doorman inte är så aktuellt för Er som skriver i den här tråden![]()
Ser att ämnet varit upp tidigare, men helt klart är flera av knivarna i tråden otillåtna på allmän plats eller i bil på allmän plats. Det är det ena och det andra - varför behöver man dagligen gå runt med en kniv? Vad använder man den till?
Ser att ämnet varit upp tidigare, men helt klart är flera av knivarna i tråden otillåtna på allmän plats eller i bil på allmän plats. Det är det ena och det andra - varför behöver man dagligen gå runt med en kniv? Vad använder man den till?
Jo, känner till det. Jag har alltid ett multiverktyg i bilen. Ett mycket litet multiverktyg med liten kniv man kan hänga på nyckelknippan kan nog också anses OK på allmän plats. Det jag undrade över här var vad alla som dagligen går runt med fällbara knivar med säg 8-10 cm blad behöver knivarna till.Har numera bara en liten pennkniv på min nyckelknippa.
Jo, man får iaf ha en multitool i handsfacket i bilen enligt HD.
Multiverktyget fick finnas i A-traktorn
En 16-årig pojke frikänns när han haft ett multiverktyg med en kniv i A-traktorn.www.domstol.se
Rätt stor skillnad på 8cm och 10cm. Den jag går runt med är 7.4cm.Jo, känner till det. Jag har alltid ett multiverktyg i bilen. Ett mycket litet multiverktyg med liten kniv man kan hänga på nyckelknippan kan nog också anses OK på allmän plats. Det jag undrade över här var vad alla som dagligen går runt med fällbara knivar med säg 8-10 cm blad behöver knivarna till.
Det jag ville poängtera är att flera av knivarna i tråden inte är tillåtna att bära på allmän plats. Man kan ju absolut välja att inte bry sig om att man gör sig skyldig till brott, om man är beredd på att ta konsekvenserna. Det är inte alls ovanligt att personer som vanligtvis är laglydiga straffas för brott mot knivlagen. Man kan ha glömt kniven i bältet eller i en byxficka efter jobbet när man senare åker och handlar, man skär frukt på allmän plats eller som i ett ärende som jag stötte på för några veckor sen; en friluftsklädd turist med stor ryggsäck gick i stan varpå han blev stoppad av polis och misstankarna om kniv i packningen visade sig stämma.Orka bry sig! När blev du visiterad förra gången? Jag har en morakniv i bilen för att kunna avliva rådjur vid krock. Ingen jävel kommer någonsin se den kniven. Kniven i fickan kommer ingen se heller.
Behöver jag försvara mig så behöver jag definitivt ingen kniv. Hur man än gör är man rökt. ”Du sänkte honom och du har tränat kampsport i 20 år, hur ställer du dig till det?”.
Finns nog ingen i denna tråd som drar kniv i nödvärn så den frågan är helt irrelevant.
Jag bär min Victorinox samt fällkniv i en tech-pouch, som i sin tur ligger stängd inuti en stängd väska. Använder någon av dem dagligen i både yrke & i skogen!Det jag ville poängtera är att flera av knivarna i tråden inte är tillåtna att bära på allmän plats. Man kan ju absolut välja att inte bry sig om att man gör sig skyldig till brott, om man är beredd på att ta konsekvenserna. Det är inte alls ovanligt att personer som vanligtvis är laglydiga straffas för brott mot knivlagen. Man kan ha glömt kniven i bältet eller i en byxficka efter jobbet när man senare åker och handlar, man skär frukt på allmän plats eller som i ett ärende som jag stötte på för några veckor sen; en friluftsklädd turist med stor ryggsäck gick i stan varpå han blev stoppad av polis och misstankarna om kniv i packningen visade sig stämma.
Jo, känner till det. Jag har alltid ett multiverktyg i bilen. Ett mycket litet multiverktyg med liten kniv man kan hänga på nyckelknippan kan nog också anses OK på allmän plats. Det jag undrade över här var vad alla som dagligen går runt med fällbara knivar med säg 8-10 cm blad behöver knivarna till.
Sen är det ju skillnad på kniv och kniv.
Kniv med lås går fetbort det kan jag ha förståelse för.
Men en 91mm victorinox?
Är väl ingen som uppmuntrar till lagbrott? Allt handlar ju om syfte när det gäller knivlagen. Hemma kan du gå runt med en machete om du tycker det är kul.Hur vet man vilka lagbrott man får diskutera och som anses ok att begå på KS kontra vilka som är big no no?! Finns det någon sammanställning? För brott mot knivlagen verkar inte bara vara ok, utan även uppmuntras? Men att diskutera momsfiffel vid klockimport har jag förstått är strikt förbjudet?
Finns det någon röd tråd så man vet?

Du har helt klart en poäng. Självklart går jag inte runt och shoppar på stan med kniv i fickan, det finns ju inget syfte med det. Hemma däremot är det smidigt.Det jag ville poängtera är att flera av knivarna i tråden inte är tillåtna att bära på allmän plats. Man kan ju absolut välja att inte bry sig om att man gör sig skyldig till brott, om man är beredd på att ta konsekvenserna. Det är inte alls ovanligt att personer som vanligtvis är laglydiga straffas för brott mot knivlagen. Man kan ha glömt kniven i bältet eller i en byxficka efter jobbet när man senare åker och handlar, man skär frukt på allmän plats eller som i ett ärende som jag stötte på för några veckor sen; en friluftsklädd turist med stor ryggsäck gick i stan varpå han blev stoppad av polis och misstankarna om kniv i packningen visade sig stämma.
Diskutera är väl en sak.Hur vet man vilka lagbrott man får diskutera och som anses ok att begå på KS kontra vilka som är big no no?! Finns det någon sammanställning? För brott mot knivlagen verkar inte bara vara ok, utan även uppmuntras? Men att diskutera momsfiffel vid klockimport har jag förstått är strikt förbjudet?
Finns det någon röd tråd så man vet?
Nja:Diskutera är väl en sak.
Sen så är det väl upp till var och en hur man önskar göra eller inte.