Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till jobbet och tillbaka EDC:
Maxpedition Micro
Victorinox Huntsman
Ledlenser P3 med extra AAA batteri
Tändare med en bit cykelslang
2m paracord
papper och penna
2 pappers gem
paracetamol, ibuprofen och dimor tabletter
2 plåster
DW-6600
Paracord har jag rätt ofta användning av. Tex för att torka handdukar på hotellvad används cykelslangen till?
Älskar EDC-bilder och i perioder packar jag på mig så mycket grejer att det blir löjligt.. Men jag landar alltid tillbaka på att grejerna aldrig kommer till användning och så börjar jag om som minimalist
Hur är det för er andra? Kommer era grejer någonsin till användning?
Med en bra ficklampa plus en teleskopbatong får du två verktyg som är bra på respektive uppgift istället för en klumpig Maglite som inte är riktigt bra på något.Vet ej om detta blir rätt tråd, men alla här verkar ha bra koll på den här typen av grejer:
Jag skulle vilja ha en rejäl ficklampa och gärna något som man till nöds kan försvara sig med. Tänkte spontant på en gammal hederlig Maglite D-serien som man kan vifta med om någon kommer för nära, men det kanske finns bättre moderna prylar? Tänk scenariot "gå ned halvnaken från övervåningen mitt i natten och ev stötta på någon "besökare""...
Tips?
Vettigt. Vad är en expanderbatong? Är det lagligt.Med en bra ficklampa plus en expanderbatong får du två verktyg som är bra på respektive uppgift istället för en klumpig Maglite som inte är riktigt bra på något.
Jag redigerade till teleskopbatong som kanske är en vanligare benämning. Det är den typen av stålbatong som polisen använder som är teleskopisk och snärtas ut. Den är laglig att äga och ha i hemmet om man är över 21 år, men den får inte bäras på allmän plats.Vettigt. Vad är en expanderbatong? Är det lagligt.
Vapen har tveksam nytta om man inte vet hur man använder dem.Jag redigerade till teleskopbatong som kanske är en vanligare benämning. Det är den typen av stålbatong som polisen använder som är teleskopisk och snärtas ut. Den är laglig att äga och ha i hemmet om man är över 21 år, men den får inte bäras på allmän plats.
Visst, men ska man banka så bankar man bättre med batong än maglite.Vapen har tveksam nytta om man inte vet hur man använder dem.
Har den här inköpt på Aliexpress för rätt många år sedan. Bra tryck i lampan, och perfekt storlek och vikt för eventuellt bankande inomhus. Lite dumt dock att lampan sitter i toppen, så det är svårt att hålla den i ett överhandsgrepp för att både lysa och banka, men huvudsyftet för inköpet var eventuellt bankande, inte lysande, och till det tror jag den är utmärkt om behov skulle uppstå.Vet ej om detta blir rätt tråd, men alla här verkar ha bra koll på den här typen av grejer:
Jag skulle vilja ha en rejäl ficklampa och gärna något som man till nöds kan försvara sig med. Tänkte spontant på en gammal hederlig Maglite D-serien som man kan vifta med om någon kommer för nära, men det kanske finns bättre moderna prylar? Tänk scenariot "gå ned halvnaken från övervåningen mitt i natten och ev stötta på någon "besökare""...
Tips?
Paracord har jag rätt ofta användning av. Tex för att torka handdukar på hotell
Visst, men ska man banka så bankar man bättre med batong än maglite.
Har man mycket kläder på sig då händer inte mycket..... på våren, sommaren kan man bryta arm på en med en teleskopbatong.Ingen aning hur det känns att bli påpucklad med teleskopbatong, men tittar man på hur polisen använder dem mot horder av aggressiva demonstranter ser det inte ut att göra speciellt ont? Tunna smala ändar som piskar mer än får in riktig kraft i slagen?
Har man mycket kläder på sig då händer inte mycket..... på våren, sommaren kan man bryta arm på en med en teleskopbatong.
Han på bilden är dock skjuten. Det är lite det som är grejen med vapen som inte är skjutvapen. Någon adrenalinstinn eller drogpåverkad stoppar man inte så lätt. Kan man dessutom inte hantera vapnet själv så blir man lätt ifråntagen vapnet.Där ser man.
Under göteborgskravallerna använde de flitigt dessa batonger och man såg ju direkt att slagen hade väldigt liten effekt på folkmassan. Poliserna slog som mest på benen.
Det enda som hjälpte var verkanseld.
Så när horder av aggro människor vill en illa hjälper nog inte ens en fet ficklampa.
Medalj till polisen förresten.
Schysst fodral! Specialgjort eller går det att få tag på någonstans?Litet, praktiskt och smidigt i innerfickan på jackan.
Specialbeställt utav en snubbe på Gotland tror jag det var. Beställde utifrån just detta som jag skulle ha i fodralet. Riktigt fint jobb, men kommer fasen inte ihåg vad han heter?Schysst fodral! Specialgjort eller går det att få tag på någonstans?
Kan det kanske vara Wirgo läderhantverk?Specialbeställt utav en snubbe på Gotland tror jag det var. Beställde utifrån just detta som jag skulle ha i fodralet. Riktigt fint jobb, men kommer fasen inte ihåg vad han heter?
Håller med. Riktigt läckert fodral. @oddface skulle du kunna knåpa ihop något liknande tror du?Litet, praktiskt och smidigt i innerfickan på jackan.
Jajamen, så var det! Tackar.Kan det kanske vara Wirgo läderhantverk?
Tycker mig känna igen stämpeln/loggan.
Jajamän, det ska jag kunna ordnaHåller med. Riktigt läckert fodral. @oddface skulle du kunna knåpa ihop något liknande tror du?