• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlängtad uppfräschning av KS.

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Jag stör mig också på klockan som får bilden att hoppa upp och ner men det är lätt att överse med när hela KS äntligen har blivit GRÖN-SVART!!!
1BD974CA-C8C9-46FA-A6D0-975D428F5E8E.jpeg

Gillade nya utseendet tills jag såg din koppling. De rätta färgerna i Göteborg är givetvis blåvitt.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Exakt detta jag tänka lägga in också. Just nu så tar själva innehållet upp ca. 25% av sidan när man surfar på mobilen, resten är logga, menyer, reklam etc. Speciellt allt dödutrymme som skapas av Sjöö Sandström-reklamen och loggan är ju helt bortkastat.

ks.JPG


Här är mina fem cent, nya till vänster, min mockup till höger:
ks4.JPG
Den blev riktigt bra!
 
D

Deleted member 19984

Guest
Gillat färgen och responsen på sidan, men headern är som många sagt en mardröm på mobilen.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Förändring är kul och en eloge till gänget som jobbar med KS. Tycker det är löjligt att höra kommentarer om att man gråter över förändring bara för att man påtalar saker som är fel. Kan inte vara kul att vara så oförmögen av att ta till sig kritik i vardagen.

Här är några saker jag tycker kan snyggas till, gör vad ni vill med infon.

Klockan högst upp
Vad tillför den? Alla mobiler har klockan precis över dess placering och på desktop finns det också en klocka väl synlig i ett hörn i närheten (beroende på OS). Visst är det kul med lite klock-anknytning men det borde väl snarare finnas i form av just en klocka i eller omkring loggan. En enkel digital klocka som den här hade varit häftig på min personliga hemsida år 1998. Idag not so much. Plocka bort den så får vi 50 pixlar mer till content.

S&S - reklamen
Alldeles för lågupplöst så det ser riktigt dåligt ut. Särskilt på en högupplöst skärm. Kan knappast vara bra reklam varken för KS eller S&S.
Den äter av värdefullt utrymme på höjden istället för att ligga högerställd bredvid loggan.

Loggan
Texten "Klocksnack" bör flyttas till höger om loggan för att inte äta av höjden.
Texten "Klocksnack" är lågupplöst och ser inte bra ut på högupplöst skärm. Varför ens rendera den som bild istället för text?
Storleken kan minskas rejält - särskilt på mobil.
Personligen tycker jag den är ganska trist men smaken är bekant delad :)

Headern generellt
Det är olika font på logotyp, S&S-reklam och tabbarna vilket ser väldigt ofärdigt ut.
Återigen, alldeles för lite utrymme för content.
- S&S + klocka är 50px hög
- Logotyp är 150px hög
- Tabbar är 73px höga
- Reklam för Sinn är 110px hög
Totalt äter alltså header och reklam upp 383 pixlar av 667 pixlar på en iPhone 6/7/8 när man går in på sidan.
Med andra ord är det man möts av vid besöket 40% innehåll och 60% logotype eller reklam. Där innehållet består av rubrik och knappar för tråd-sidor så faktisk text på inlägg syns inte alls utan att scrolla.
 
Senast ändrad:

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Förändring är kul och en eloge till gänget som jobbar med KS. Tycker det är löjligt att höra kommentarer om att man gråter över förändring bara för att man påtalar saker som är fel. Kan inte vara kul att vara så oförmögen av att ta till sig kritik i vardagen.

Här är några saker jag tycker kan snyggas till, gör vad ni vill med infon.

Klockan högst upp
Vad tillför den? Alla mobiler har klockan precis över dess placering och på desktop finns det också en klocka väl synlig i ett hörn i närheten (beroende på OS). Visst är det kul med lite klock-anknytning men det borde väl snarare finnas i form av just en klocka i eller omkring loggan. En enkel digital klocka som den här hade varit häftig på min personliga hemsida år 1998. Idag not so much. Plocka bort den så får vi 50 pixlar mer till content.

S&S - reklamen
Alldeles för lågupplöst så det ser riktigt dåligt ut. Särskilt på en högupplöst skärm. Kan knappast vara bra reklam varken för KS eller S&S.
Den äter av värdefullt utrymme på höjden istället för att ligga högerställd bredvid loggan.

Loggan
Texten "Klocksnack" bör flyttas till höger om loggan för att inte äta av höjden.
Texten "Klocksnack" är lågupplöst och ser inte bra ut på högupplöst skärm. Varför ens rendera den som bild istället för text?
Storleken kan minskas rejält - särskilt på mobil.
Personligen tycker jag den är ganska trist men smaken är bekant delad :)

Headern generellt
Det är olika font på logotyp, S&S-reklam och tabbarna vilket ser väldigt ofärdigt ut.
Återigen, alldeles för lite utrymme för content.
- S&S + klocka är 50px hög
- Logotyp är 150px hög
- Tabbar är 73px höga
- Reklam för Sinn är 110px hög
Totalt äter alltså header och reklam upp 383 pixlar av 667 pixlar på en iPhone 6/7/8 när man går in på sidan.
Med andra ord är det man möts av vid besöket 40% innehåll och 60% logotype eller reklam. Där innehållet består av rubrik och knappar för tråd-sidor så faktisk text på inlägg syns inte alls utan att scrolla.

Tack, förträffligt inlägg.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Bara jag som har problem med att sidan kan rycka lite upp och ned när man är inne i någon tråd?

Annars känns ju sidan riktigt nysmord.
 

AGRIF

Omega
2-Faktor
Fick mig en chock av den nya gröna färgen när jag öppnade forumet. Verkar som att även KS fått sig en släng av Piagets nya gröna. Det som gäller 2019 alltså ;)Bifogar denna bild (lånad från Internet) för att påvisa likheten och för att de såklart är kul med bilder!
Piaget-Polo-S-Green-Dial-Limited-Edition-G0A44001-SIHH-2019-2.jpg
 

xmb216bc

Panerai
Går det att byta färg mot typ, Breitling DLC svart / gun metallic. Jag tycker den gröna påminner för mycket av en rolex box från ja, jag vet inte när
 
Topp