• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlängtad uppfräschning av KS.

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jag är inte helt färgblind men har dåligt färgseende. Färgen på sidan skär i mina ögon. Vad är det ens, nån konstig grå? Grå är en av mina favoritfärger men den här är störande (om det nu ens är grått)

Tumme ner från min sida och inte bara pga. färgen.

Edit: grönt ser jag folk skriva. Typ turkost då eller? Den färg som brukar göra ont i mina ögon är orange, tål inte den färgen men det här är nästan värre.
 
  • Like
Reactions: bvb

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag är inte helt färgblind men har dåligt färgseende. Färgen på sidan skär i mina ögon. Vad är det ens, nån konstig grå? Grå är en av mina favoritfärger men den här är störande (om det nu ens är grått)

Tumme ner från min sida och inte bara pga. färgen.

Edit: grönt ser jag folk skriva. Typ turkost då eller? Den färg som brukar göra ont i mina ögon är orange, tål inte den färgen men det här är nästan värre.
Tänk dig om du ätit indisk curry, och ungefär 100 keramiska hulk-inlägg och två rolex-boxar till efterrätt i en spenatkompott. På det tar du lite absint. Efter allt detta så kräks du lite. Den gröna färgen. Typ. :D
 
Senast ändrad:

Kessler

Rolex
2-Faktor
Tänk dig om du ätit indisk curry, och ungefär 100 keramiska hulk-inlägg och två rolex-boxar till efterrätt i en spenatkompott. På det tar du en lite absint. Efter allt detta så kräks du lite. Den gröna färgen. Typ. :D
Haha okej :D bra beskrivning.

Jag ser på riktigt suddigt efter att ha stirrat en stund.
 
  • Like
Reactions: bvb

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ett förslag:
Jag ser gärna att raden där S&S reklamen är och den under loggan, alltså forum, medlemmar, profil osv lite mörkare. Så var det innan men med den svarta/gråa färgen.
 

engst

Cartier
Familjens äldste son har bestämt att grön är min favoritfärg. Jag har inte haft hjärta att resa några invändningar. Kör hårt :)
 

alpinuM

Breitling
Tiger approves. Fick nästan ett sug att lufta klockan på golfbanan dessutom vilket aldrig är fel! :)

tiger-woods-2005-masters-phil-mickelson-960x540.jpg
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
På tok för stor logga, använder bara telefon för att läsa här och där blir det inte bra/snyggt.
Rolexfärgen känns ganska 90-tal
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag är inte helt färgblind men har dåligt färgseende. Färgen på sidan skär i mina ögon. Vad är det ens, nån konstig grå? Grå är en av mina favoritfärger men den här är störande (om det nu ens är grått)

Tumme ner från min sida och inte bara pga. färgen.

Edit: grönt ser jag folk skriva. Typ turkost då eller? Den färg som brukar göra ont i mina ögon är orange, tål inte den färgen men det här är nästan värre.


Håller tyvärr med.

Som en blandning av ljust som lagts ovanpå en svart bakgrund. Ungefär som när man tittar på något riktigt ljust för att sedan titta på en mörk bakgrund. Så kändes färgen för mig i början. Färgen tog ett tag att vänja dig vid.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag kan eventuellt "gjort fel", men förut när man såg att man fått notiser kunde man klicka på den symbolen, och få upp en "snabblista" på senaste notiserna. Nu verkar man -i alla fall på ajfanen- behöva klicka på sin profil, välja notiser och sedan få den "fullständiga" notislistan.
Ska det vara så?
IMG_0307.jpg


Sedan

IMG_0308.jpg


Sedan

IMG_0309.jpg
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Nu är loggan mer lagom stor. Kan man kanske ha den till höger så att den kan komma i nivå med flikarna - så får man plats med ännu mer content på sidan!? Vem som är inloggad borde kunna få plats mellan loggan och flikarna. :)
 
  • Like
Reactions: LS

Cuban8

Omega
2-Faktor
Nu är loggan mer lagom stor. Kan man kanske ha den till höger så att den kan komma i nivå med flikarna - så får man plats med ännu mer content på sidan!? Vem som är inloggad borde kunna få plats mellan loggan och flikarna. :)
Citerar mig själv och skjuter ner min ide, det var ju fler saker i sidhuvudet om man kör landscape... :banghead:
 
Topp