• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?


  • Totala väljare
    922

KenKun

Patek
2-Faktor
Tror du dom var ironiska när dom ritade bilen…..
Du menar att man inte kan misslyckas med designen?

B233EDB9-DC56-41AA-8B33-AC90BEE16D37.jpeg
B0824993-C554-4C4B-AA55-88DC0F4DD17E.jpeg
214C52FD-54B0-4F15-A78C-97CA0D8AF075.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Bilen är ritad för kinesisk smak, därför större delen av västliga communityt avskyr det, ser helt enkelt hemskt ut med våra referensramar.
Finns gott om artiklar skrivet om detta ungefär 10 år bakåt och fram till idag, kina är den viktigaste marknaden för många tillverkare idag och då kommer många bilar ser skumma ut.
Aha! Nu trillade poletten ner 😌
FE39A145-22B0-43A9-A89E-887EAA363C2E.jpeg
DFD9F664-3E66-47A3-B6C0-1F2D02731375.jpeg
 
Senast ändrad:

Aje

Omega
Ok jag fick offerten i slutet på aug då var det leverans ”sommaren 2022”
Fick uppfattningen att det hade kommit in en hel del beställningar från att den var möjlig att beställa som gjorde att leveransdatumen sköts framåt ganska snabbt. Har inte varit i kontakt med BMW sedan beställning så jag vet inte hur produktionen gått. Årsskiftet var högst preliminärt när vi beställde. Är väl lansering snart hoppas jag så det kanske kommer mer info då.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kollade nu, beställde 7/6 och fick leverans mars 2022. Ska kolla status i veckan.
 
Senast ändrad:

Leiflicious

Cartier
I mitt tycke så mycket bättre än ID3, utseendemässigt utvändigt och invändigt i alla fall. Ligger säkert bättre på vägen med(vilket är tydligt i videon)

Tycker också den ser grymt mycket bättre ut än ID3. Lite irriterande bara att de inte passade på att biffa upp kylningen för lite mer hästar, är ju nånting som känns lite tragiskt med en bil som ser ballare ut men inte är snabbare. Hade dock valt den framför id3 ändå tror jag.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Är i Stockholm nu. Är det inte väldigt dåligt med superchargers?
Förslag på vart man ska ladda smidigast? Hotellet hade tyvärr inte i garaget.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det kommer nog gå bra att köra den där hyrbilen i tre år....
Men hans kommentarer kring styrningen lät inte så kul.
Jag har aldrig haft en och samma bil i 3 år :D

undrar om det för att den har luftfjädring bak och att den sätter sig för mycket i acceleration (bättre grepp då den har starkare motor bak) och därmed så lyfter fronten för mycket och därmed att däcken inte har lika mycket tryck på marken

PÅ min Mustang med magnetiska dämpare så slappade den bakdämpning i drag-mode för att ge mer grepp
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Har ingen prenumeration men….
Har ju pratats om det ett tag. Kanske inte är något nytt i artikeln? Men 5kr milen i någon form av skatt är intressant.....
1634139350164.png


 
Senast ändrad:
Topp