Kul tråd! Har en Tesla Model S P85DL (2015) och en Model X 90D (2016). En ny Model S P100DL är på ingång som är tänkt att ersätta den äldsta.
Har kört fosilfritt sedan tidigt 2015 och har inte ångrat det en sekund. Den direkta responsen man får när acceleratorn pressas i botten är ju en stor fördel med eldrift samt den mjuka gången. Visst kan det vara häftigt med motorljud men man kan ju inte få allt här i världen
Nästa bil blir den nya roadstern, när den väl dyker upp...
Jag laddar mestadels hemma, jag byggde nytt garage 2016 och såg till att göra taket extra stort för att få plats med många solcellspaneler, det blev totalt ca 16 kW.
Det räcker mer än väl till driften av båda elbilarna och mer därtill. Laddning med två stycken Tesla wallcharger, de kan kommunicera med varandra för att lastbalansera om båda bilarna behöver ladda samtidigt.
Sitter just nu och pillar på ett litet projekt för att ladda bilarna när spotpriset är lågt eller när det produceras solel. Ungefär det som
Tibber erbjuder men jag tänkte göra en egen lösning.