Haha, det har du iofs rätt i!Vad som är onödigt eller inte är en separat diskussion.
99.9% på detta forum kunde kört med en Casio på armen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, det har du iofs rätt i!Vad som är onödigt eller inte är en separat diskussion.
99.9% på detta forum kunde kört med en Casio på armen
Smaken är som baken. Jag tittar på ett urval av färdigspecade bilar ska tilläggas.Beror klart på hur/var man bor men det är extremt sällan man behöver 4x, speciellt i moderna bilar som inte spinner på samma sätt som äldre. Vet inte hur begagnatpriserna skiljer sig men 120K extra för fyrhjulsdrift och extra batteri som man knappt behöver verkar lite onödigt.
GTX har mycket mer utrustning som standard så prisskillnaden för själva fyrhjulsdriften är låg, typ 20 tusen och då får man 299hk istället för 204. Så lätt värt det.Smaken är som baken. Jag tittar på ett urval av färdigspecade bilar ska tilläggas.
Du skriver att du klarar dig med en sedan. Föredrar du sedan eller bryr du dig inte?Kikar på förmånsbil. Firman leasar i regel lättbeggade alt nya som jag tolkar det. Kollar nu på:
EV6
ID4 GTX
Polestar 2 Long range dual motor
Mach-E.
Bilen ska främst användas i stan och jag klarar mig egentligen med en sedan. Inget emot premiumkänsla dock. Inputs?
Du skriver att du klarar dig med en sedan. Föredrar du sedan eller bryr du dig inte?
Om du vill ha en premiumsedan är BMW i4 ett bra (av mycket få) alternativ.
Synd på fronten bara. en av de snyggaste bilarna imho, om man räknar från sidan och bakifrån.Fast nu är inte BMW i4 en sedan utan en 5-dörrars praktisk halvkombi med linjer som en coupé, vilket gör den till ett ännu bättre altrnativ:
Synd på fronten bara. en av de snyggaste bilarna imho, om man räknar från sidan och bakifrån.
Smaken är olika.Synd på fronten bara. en av de snyggaste bilarna imho, om man räknar från sidan och bakifrån.
Tack! Just denna typ av info jag är ute efter.GTX har mycket mer utrustning som standard så prisskillnaden för själva fyrhjulsdriften är låg, typ 20 tusen och då får man 299hk istället för 204. Så lätt värt det.
Jag föredrar faktiskt sedan.Du skriver att du klarar dig med en sedan. Föredrar du sedan eller bryr du dig inte?
Om du vill ha en premiumsedan är BMW i4 ett bra (av mycket få) alternativ.
Volvo XC60 T6 har bensinvärmare.Finns det någon laddhybrid som har bensinvärmare? Konstig fråga, jag vet.
Alternativt; någon el/laddhybrid som har möjlighet att värma sig själv när den inte är inopplade?
Värdelöst om en "icke-Tesla" bara laddar 50 kWh på Teslaladdare.Oj då - tur man köpte tesla då
det har varit väldigt olika konfigurationer senaste åren pga komponentbrist. Enklast är att kolla på specifik bil.Volvo XC60 T6 har bensinvärmare.
Faktum är att den värmer på detta sätt hela tiden man kör på eldrift. Den verkar inte ha någon elvärme alls. Det störde mig en hel del. Kör en hel resa på el, och möts av en doft av dåligt renad förbränning när man stannar och kliver ur. Åtminstone var det så när jag hade en XC60 T6 som hyrbil i början av 2023.
Jag kom upp i hela 65kw igår.Står 125 på min ID4. Är lögn att komma upp i mer än 50 på vintern.
EV9 har 800V-system som inte Tesla Supercharger gillar.
Tror Björn Nyland har ett test på EV9.
Vilken bil?Kul med elbil. Bilen rörde sig inte en millimeter, den var helt död.
Ringde bärgare, men under tiden som det tog för bärgaren att komma så lyckades felet försvinna. Fungerar som den ska nu.
Är generellt nöjd med elbil men haft några såna här incidenter som är mindre kul (stillstående, 25 mil hemifrån). De flesta problem uppstår när jag laddat publikt, aldrig problem med laddboxen hemma).
Det finns/fanns som tillval till Passat GTEFinns det någon laddhybrid som har bensinvärmare? Konstig fråga, jag vet.
Alternativt; någon el/laddhybrid som har möjlighet att värma sig själv när den inte är inopplade?
Av dessa, ev6 som är trevlig att ratta och har modern teknik. ID4 har mjukvaran mot sig, Polestar kinabil och osäker framtid, och mach-E är en FordKikar på förmånsbil. Firman leasar i regel lättbeggade alt nya som jag tolkar det. Kollar nu på:
EV6
ID4 GTX
Polestar 2 Long range dual motor
Mach-E.
Bilen ska främst användas i stan och jag klarar mig egentligen med en sedan. Inget emot premiumkänsla dock. Inputs?
Klämt på den, kan du leva med att den är väldigt trång i baksätet så. Snygg ute men märklig inne tycker jag. Men det är ju jag det...EX30, någon som har någon uppfattning om hur den är?
Oh! Köp en TrissJag kom upp i hela 65kw igår.
Det är för att VW inte hade förvärming av batteriet tidigare vilket är uruselt. De som kommer med den nya hårdvaran har dock det.Står 125 på min ID4. Är lögn att komma upp i mer än 50 på vintern.
EV9 har 800V-system som inte Tesla Supercharger gillar.
Tror Björn Nyland har ett test på EV9.
Kia har ju tyvärr interiör som en Kia, inte sådär jättekul kvalitet vad jag har upplevt med plastiga knappar och trist design. När det gäller Polestar så tror jag inte att deras framtid är så osäker, de har trots allt hela Geely bakom sig.Av dessa, ev6 som är trevlig att ratta och har modern teknik. ID4 har mjukvaran mot sig, Polestar kinabil och osäker framtid, och mach-E är en Ford
Polestar 2Vilken bil?
Vi har förövrigt en Mach-e som vi är nöjda med! Är en Long Range RWD (med teknikpaket+ som paketet benämndes 2022)Kikar på förmånsbil. Firman leasar i regel lättbeggade alt nya som jag tolkar det. Kollar nu på:
EV6
ID4 GTX
Polestar 2 Long range dual motor
Mach-E.
Bilen ska främst användas i stan och jag klarar mig egentligen med en sedan. Inget emot premiumkänsla dock. Inputs?
Långsiktstänket finns inte bland många. Volvoaktieägare är skitsura över att Volvo satsar på Polestar (kostar pengar), men Polestar kan mycket väl vara det som Volvo Cars behöver för att diversifiera sig som tillverkare och kunna dra större nytta av skalfördelar i sin egen tillverkning. När det kommer till att de tillverkas i Kina görs detta främst för att batterierna tillverkas i Kina. Vore korkat att tillverka batterier, skicka dem till Europa och sedan sätta ihop bilarna här.Kia har ju tyvärr interiör som en Kia, inte sådär jättekul kvalitet vad jag har upplevt med plastiga knappar och trist design. När det gäller Polestar så tror jag inte att deras framtid är så osäker, de har trots allt hela Geely bakom sig.
Ja när någon försöker sig på att "bilar tillverkade i land X är ju mycket sämre" då vet man att den personen inte har någon koll. Det är inte tillverkningslandet som styr kvaliteten i en produkt längre. Det var länge sen.Edit: Värt att nämna är att fabrikerna i Kina är mycket moderna, vi snackar inte sweat-shops här. Det är fortfarande Volvo Cars som styr verksamheten och kvalitén bör inte nödvändigtvis vara sämre bara för att de kommer från Kina. Ta Tesla som ett exempel, deras bilar från Shanghai brukar ofta klassas som bättre än de som byggs i USA...
Jag tror dessa människor antingen inte förstår vad de pratar om, eller försöker använda det som argument mot landet, men det funkar inte så. Isåfall får man gå rakt på sak och säga "Jag köper inte Kinesiska bilar av X politiska anledningar", det går jag med på - man får ha sina tankar om politiken. Men att argumentera för att kvalitén skulle vara sämre fungerar inte längre.Ja när någon försöker sig på att "bilar tillverkade i land X är ju mycket sämre" då vet man att den personen inte har någon koll. Det är inte tillverkningslandet som styr kvaliteten i en produkt längre. Det var länge sen.
Instämmer 100%Jag tror dessa människor antingen inte förstår vad de pratar om, eller försöker använda det som argument mot landet, men det funkar inte så. Isåfall får man gå rakt på sak och säga "Jag köper inte Kinesiska bilar av X politiska anledningar", det går jag med på - man får ha sina tankar om politiken. Men att argumentera för att kvalitén skulle vara sämre fungerar inte längre.
I det stora hela handlar det ju precis om det du säger om att tillverka nära marknaden. USA är en stor marknad för SUV:ar (vilket är varför Volvo EX90 och Polestar 3 kommer tillverkas där). Kina är en generellt stor marknad, vilket är varför Volvo och alla Tyskar har fabriker i Kina, även Amerikanarna har fabriker i Kina - Buick var konstigt nog en relativt populär bil i Shanghai när jag besökte i somras (mest Opel-konstruktioner dock). I Europa är exempelvis Toyota Corolla en poppis bil, vilket är varför Toyota har en fabrik i Storbritannien. Allt är mycket, mycket logiskt och enkelt om man sväljer sin Europeiska stolthet och inser att våra bilföretag är globala.Instämmer 100%
Sen är det ju också ironiskt att "tyska bilar" i stor utsträckning inte tillverkas i Tyskland längre. Stora suvmodeller tillverkas ofta i USA för att vara nära marknaden och alla tyska märken har stora fabriker i östeuropa. Men det betyder inte på något sätt att de har andra kvalitetskrav! Detta måste folk lära sig.