Aquastaren
Silver
För tidigt att säga. Det står 2,0 kWh per km men det räcker inte i det här kall vädret. 2,5-3,0 nu när jag körde till Örebro häromdagen från Sthlm.Vad är snittförbrukningen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För tidigt att säga. Det står 2,0 kWh per km men det räcker inte i det här kall vädret. 2,5-3,0 nu när jag körde till Örebro häromdagen från Sthlm.Vad är snittförbrukningen?
Vad menar du?Snyggt! Bara lite förvirring bland de fysikaliska storheterna.
AWD ,Performance versionen.RWD eller AWD?
Verkar inte gå att privatleasa, endast billån?
Inte sett videon, men specificera gärna frågan.Ingen kommer garantera några restvärden på de där så att säga.
Är programvaran lika efterbliven som i P7an?
Jag tänkte på displayen bara. Ström, spänning och effekt ska det ju stå där.Vad menar du?
Med 20-80% avses batteriets laddning.
Ja verkligen. En hel del översättningar som är lite tjing tjong. Off road läget kallas ”Av vägen”. Men varför inte, när man tänker på det.Jag tänkte på displayen bara. Ström, spänning och effekt ska det ju stå där.
Snyggt! Haft min i 6 veckor nu, samma spec. väldigt nöjdEn vecka med Xpeng G9 och mycket nöjd så långt. Otroligt fin känsla invändigt och att köra bilen. Laddar otroligt snabbt. Ligger stadigt på 200-250 kW från 20-80%.
Kan verkligen rekommendera er att ta en provtur. Nu vinner bilen också pris efter pris. Senast var det årets bil i Norge/Danmark, lite osäker.
Värmen är inte som i min gamla dieseltraktor, det är det enda negativa hittills.
Gratis! Längtar efter en torr och tom motorväg så man kan få testa bilen på riktigt.Snyggt! Haft min i 6 veckor nu, samma spec. väldigt nöjd
Dolphin är OK, liten stadsbil - pigg och så men för 4k i månaden - förlänger min ATTO3 i 24 mån till istället.Stort tack för all hjälp, beställde en Cupra Born idag
Den var betydligt trevligare än id3 och MG bilarna, hann tyvärr inte testa BYD Dolphin som jag tyckte verkade intressant men när den kostar lika mycket som Born kändes det som en no-brainer
Vad ligger leasingen på isch? Fet kärra oavkortat!Nu blev visst även jag elbilsåkare.
Slog till på en 2023 E-tron 55 på privatleasing till ett rätt bra pris då q8 e-tron nu kommit som ersättare.
Vet att det är en törstig bil med lite låg råckvidd men det har ingen direkt påverkan på mitt use case direkt utan prioritera utrymmenoch komfort samt rimlig tco.
Första långresan på vintern när du skall ladda, eller när frugan ringer och säger att laddhandsken inte släpper på IKEA, eller…Förra veckan blev även jag med elbil - en ID5 GTX på VW's "rensa lagret kampanj"... Möjligt att jag kommer revidera min åsikt när/om den strular men än så länge är jag mycket nöjd. Den är även godkänd av mina teens vilket får ses som ett bra betyg.
Tror den ligger på ca 7,5K efter ett par räntehöjningar.Vad ligger leasingen på isch? Fet kärra oavkortat!
Snyggt! Kör Tesla själv och blev impad av strålkastarljuset när jag åkte med en bekants GTX i vintermörkret.Förra veckan blev även jag med elbil - en ID5 GTX på VW's "rensa lagret kampanj"... Möjligt att jag kommer revidera min åsikt när/om den strular men än så länge är jag mycket nöjd. Den är även godkänd av mina teens vilket får ses som ett bra betyg.
Första långresan på vintern när du skall ladda, eller när frugan ringer och säger att laddhandsken inte släpper på IKEA, eller…
Skojar bara. ID4 är bästa bilen jag haft, ni kommer säkert bli nöjda!
EDIT: 460’ för Id4 och 470’ för Id5. Verkar som VW har många lagerbilar som behöver iväg innan 24an kommer
Wayke och/eller ring runt till dina VW ÅF. Med det sagt är 2024-modellen en större uppdatering med ny drivlina och ny mjukvara. 2024 är så som ID4/5 borde varit vid lansering lite förenklat…Var hittar man dessa bilar för dessa priser? Behöver ny bil runt slutet av februari
Wayke och/eller ring runt till dina VW ÅF. Med det sagt är 2024-modellen en större uppdatering med ny drivlina och ny mjukvara. 2024 är så som ID4/5 borde varit vid lansering lite förenklat…
Köp nya & begagnade Volkswagen ID.4 – Snabbt & tryggt online
Hos oss hittar du både nya och begagnade modeller av populära Volkswagen ID.4 till salu.www.wayke.se
Köp nya & begagnade Volkswagen ID.5 – Snabbt & tryggt online
Hos oss hittar du både nya och begagnade modeller av populära Volkswagen ID.5 till salu.www.wayke.se
Finns väl Enyaq som du redan har för den pengen?Rena djungeln!
Försöker hitta någon vettig för runt 5k/månaden
Både Enyaq och ID4/5 finns för ca 5k/mån privatleasing om man kan tänka sig 2023 årsmodell.Rena djungeln!
Försöker hitta någon vettig för runt 5k/månaden
Finns väl Enyaq som du redan har för den pengen?
är i princip fullutrustade för 5500/månad dock med 1000mil/år(går att utöka)(inte nya modellen som är på g)Svårt att få en Enyaq med samma standard för de pengarna, med tanke på att jag fick rabatt + miljöbonus + betalning via rörlig lön
Har dock kikat på nya 85X. Måste bara få godkänt av frugan
är i princip fullutrustade för 5500/månad. Dock IV RS
Var själv lite sugen då den är snygg, men efter att ha klämt på den…nej tack.Någon som har eller har kört en Renault Megane e-tech? Den verkar ha gått under radarn men på pappret får man mycket för pengarna vad jag kan se. Ni som provkört, vad ser ni för för- och nackdelar med bilen?
Wow är det sant? Låter inte alls bra. Jag har inte testat. Har bara läst recensioner och sett bilen på mässa. Får nog ta en närmare titt. Ska kolla noga på de saker du påpekarVar själv lite sugen då den är snygg, men efter att ha klämt på den…nej tack.
Virrig instrumentering och reglage. Samt rost på den helt nya okörda bilen i hallen (båda fästena till bakluckan)
Skumt att det ser ut så på en helt ny bil.Så här såg det ut, skrämmande kvalitet. Likadant på andra sidan