Något som kanske kommer som en chock är att jag är sugen på att byta ut bilen. Företagsleasing (finansiell) så inte direkt någon extra kostnad att avsluta i förtid. Men till vad?Problemen fortsätter med Ford Mustang Mach-E-xtremt idiotisk skitbil.
12v batteriet har dött, igen, för det inte laddas på ett vettigt sätt och med noll förvarning.
Utanför mataffären gick det inte att starta den, men efter en halvtimme gick det till slut.
Kommer hem, jackar i 12v smartladdare och tänker att nu är det löst.
Efter 4h laddning så går larmet för ”en dörr öppnats” (vilket den givetvis inte hade gjort). Bilhelvetet har då för låg laddning för att det ska gå att stänga av larmet, men tillräckligt hög för att ha larmet igång…
Nåja, en timme senare har batteriet tömts tillräckligt för att slippa se eländet stå att blinka. Hör då istället något stå och banka utomhus?? Skrothögen har då fått för sig att börja skjuta ut ”dörrutknuffarpinnen” rakt in i de låsta dörrarna, konstant. Bank bank bank bank bank bank. Men batteriet dog som tur var efter en kvarts bankande.
Nu har batteriet strax under 4v spänning så skulle bedöma det som hyfsat förbrukat. Ett nytt är beställt så får hoppas det löser något. Monterar och bekostar det givetvis själv för verkstaden tyckte inte förra batteriet var trasigt.
Har aldrig varit med om sämre upplevelse. 700k kostade skiten också.
Köp. Aldrig. Ford. Mustang. Mach-E.
Model Y - Bra pris, ful, lite mindre
E-Tron - Högt förmånsvärde, kort räckvidd
Enyaq/ID4 - Kanske vettiga alternativ?
Behöver dragkrok och plats för två vuxna och två småbarn, barnvagn osv. Taycan faller tyvärr på dragkroks-kravet.