• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?


  • Totala väljare
    969
En annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?

IMG_9598.jpeg
Det är mkt. Långt över branschstandard.
 
En annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?

IMG_9598.jpeg
Vidrigt dyrt. Och det är samma självrisk om glastaket behöver bytas kan jag tala om av egen erfarenhet. Min fru lyckades få ett stenskott precis i skarven av framruta och glastaket till följd att båda sprack. Jag var inte skitnöjd över den självrisken
 
Det är ju för att du har valt det då men då betalar du också mer i försäkring.

Är det olika självrisk för vagnskadegaranti och halvförsäkring?
Har inte så bra koll men fick punktering här om dagen och ringde då försäkringsbolaget och självrisken var då 3000kr men jag kom inte upp i det så behövde inte nyttja försäkringen, så vet inte vilken detta gäller.

Nästan ny bil så halvförsäkring och tror de körde någon kampanj på lägre självrisk för märkesförsäkring, jag har inte valt något belopp själv. Betalar 350kr/månad för försäkringen.
 
En annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?

...
Vad gäller lack på det där så kan det bli billigare än 11k
Dem kommer behöva lacka ut så att man inte ser färgskillnader och frågan är hur mycket måste dem gå ut över framdörr och bakskärmen och tröskeln
Sen antar jag att det har blivit buckligt(blir ju även kostnad för att fixa det)? Ser ut som att det är mycket som försts över från det hon kört på(svårt att se på bilden)
 
Senast ändrad:
Har inte så bra koll men fick punktering här om dagen och ringde då försäkringsbolaget och självrisken var då 3000kr men jag kom inte upp i det så behövde inte nyttja försäkringen, så vet inte vilken detta gäller.

Nästan ny bil så halvförsäkring och tror de körde någon kampanj på lägre självrisk för märkesförsäkring, jag har inte valt något belopp själv. Betalar 350kr/månad för försäkringen.
Då är det självrisken för punktering. Självrisk för vagnskadegarantin skiljer och är troligen mycket dyrare.
 
Vad gäller lack på det där så kan det bli billigare än 11k
Dem kommer behöva lacka ut så att man inte ser färgskillnader och frågan är hur mycket måste dem gå ut över framdörr och bakskärmen och tröskeln
Sen antar jag att det har blivit buckligt(blir ju även kostnad för att fixa det)? Ser ut som att det är mycket som försts över från det hon kört på(svårt att se på bilderna)
Hon körde emot en gul stolpe. Så det är mycket gult som förts över till bilen. Det kan man ju slipa och lacka. Vad jag kan se med blotta ögat så är det också inbucklat. Och just där så är det också kanter och veck så det kanske är bättre att betala självrisken ändå...
 
Har inte så bra koll men fick punktering här om dagen och ringde då försäkringsbolaget och självrisken var då 3000kr men jag kom inte upp i det så behövde inte nyttja försäkringen, så vet inte vilken detta gäller.

Nästan ny bil så halvförsäkring och tror de körde någon kampanj på lägre självrisk för märkesförsäkring, jag har inte valt något belopp själv. Betalar 350kr/månad för försäkringen.

Varför inte använda reservhjulet?
 
Hon körde emot en gul stolpe. Så det är mycket gult som förts över till bilen. Det kan man ju slipa och lacka. Vad jag kan se med blotta ögat så är det också inbucklat. Och just där så är det också kanter och veck så det kanske är bättre att betala självrisken ändå...
Det behöver du inte fundera på själv. Du lämnar in till lackerarare som försäkringsbolaget har avtal med och om totalkostnaden blir lägre än självrisken så betalar du bara det.
 
Då är det självrisken för punktering. Självrisk för vagnskadegarantin skiljer och är troligen mycket dyrare.
Jag tror faktiskt det är vagnskadegarantin, man får 3000kr lägre självrisk om man privatleasar och tror den är 6000kr annars:
 
Många premiummärken har inget reservhjul. Det är dålig reklam om en premiumbil står intill vägkanten och föraren sitter på knä och byter däck.
Istället kör man punkteringsfria däck, eller lagningssats.

Ha ha, ja så dumt kan det bli. Det är ju ännu sämre reklam att se en premiumbil dras ombord på en bärgare. Då befarar ju publiken ett allvarligt motorhaveri.

De gånger jag bytt däck efter vägen har jag stått på knä. Hur gör man för att sitta på knä?
 
Ha ha, ja så dumt kan det bli. Det är ju ännu sämre reklam att se en premiumbil dras ombord på en bärgare. Då befarar ju publiken ett allvarligt motorhaveri.

De gånger jag bytt däck efter vägen har jag stått på knä. Hur gör man för att sitta på knä?
haha, ursäkta min dåliga svenska. Jag är invandrare 🥸 men svenska språket är fan svårt. Har länge funderat på om man "skriver under ett avtal" eller "skriver på ett avtal". Men nu blir det väldigt OT.
 
Är det Tesla eller ens försäkringsbolag för halvförsäkringen som sätter självrisk på vagnskadegarantin?
 
Tillbaka
Topp