Det är mkt. Långt över branschstandard.En annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är mkt. Långt över branschstandard.En annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?
Nu är inte jag någon expert på lack- och plåtskador. Men ska bli intressant att få en kalkyl över vad det kostar att laga. Kanske inte ens överstiger 11k?Det är mkt. Långt över branschstandard.
Det är ju för att du har valt det då men då betalar du också mer i försäkring.3000kr självrisk på min Cupra Born
Vidrigt dyrt. Och det är samma självrisk om glastaket behöver bytas kan jag tala om av egen erfarenhet. Min fru lyckades få ett stenskott precis i skarven av framruta och glastaket till följd att båda sprack. Jag var inte skitnöjd över den självriskenEn annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?
Och tyvärr så har jag personalbil via NF Fleet som använder Trygg-Hansa som är svindyrt...Det är ju för att du har valt det då men då betalar du också mer i försäkring.
Är det olika självrisk för vagnskadegaranti och halvförsäkring?3000kr självrisk på min Cupra Born
Vagnskadan har absolut en separat självrisk jämfört med momenten i halvförsäkring (brand,stöld,glas,maskinskada)Är det olika självrisk för vagnskadegaranti och halvförsäkring?
Det är ju för att du har valt det då men då betalar du också mer i försäkring.
Har inte så bra koll men fick punktering här om dagen och ringde då försäkringsbolaget och självrisken var då 3000kr men jag kom inte upp i det så behövde inte nyttja försäkringen, så vet inte vilken detta gäller.Är det olika självrisk för vagnskadegaranti och halvförsäkring?
Vad gäller lack på det där så kan det bli billigare än 11kEn annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?
...
Då är det självrisken för punktering. Självrisk för vagnskadegarantin skiljer och är troligen mycket dyrare.Har inte så bra koll men fick punktering här om dagen och ringde då försäkringsbolaget och självrisken var då 3000kr men jag kom inte upp i det så behövde inte nyttja försäkringen, så vet inte vilken detta gäller.
Nästan ny bil så halvförsäkring och tror de körde någon kampanj på lägre självrisk för märkesförsäkring, jag har inte valt något belopp själv. Betalar 350kr/månad för försäkringen.
Hon körde emot en gul stolpe. Så det är mycket gult som förts över till bilen. Det kan man ju slipa och lacka. Vad jag kan se med blotta ögat så är det också inbucklat. Och just där så är det också kanter och veck så det kanske är bättre att betala självrisken ändå...Vad gäller lack på det där så kan det bli billigare än 11k
Dem kommer behöva lacka ut så att man inte ser färgskillnader och frågan är hur mycket måste dem gå ut över framdörr och bakskärmen och tröskeln
Sen antar jag att det har blivit buckligt(blir ju även kostnad för att fixa det)? Ser ut som att det är mycket som försts över från det hon kört på(svårt att se på bilderna)
Har inte så bra koll men fick punktering här om dagen och ringde då försäkringsbolaget och självrisken var då 3000kr men jag kom inte upp i det så behövde inte nyttja försäkringen, så vet inte vilken detta gäller.
Nästan ny bil så halvförsäkring och tror de körde någon kampanj på lägre självrisk för märkesförsäkring, jag har inte valt något belopp själv. Betalar 350kr/månad för försäkringen.
Det behöver du inte fundera på själv. Du lämnar in till lackerarare som försäkringsbolaget har avtal med och om totalkostnaden blir lägre än självrisken så betalar du bara det.Hon körde emot en gul stolpe. Så det är mycket gult som förts över till bilen. Det kan man ju slipa och lacka. Vad jag kan se med blotta ögat så är det också inbucklat. Och just där så är det också kanter och veck så det kanske är bättre att betala självrisken ändå...
Jag har inte haft reservhjul på mina typ 10 senaste bilar...Finns det några nya bilar som fortfarande har det?Varför inte använda reservhjulet?
Fick en skada på en KIA för ett par år sedan och då låg självrisken på vagnskadan på 7000:- för att ha något att jämföra med.En annan person i min familj (utan att nämna att det var min fru) skrapade teslan mot en stolpe i söndags. Självrisken på vagnskadegarantin är 11000kr. Är inte det extremt dyrt?
Jag har inte haft reservhjul på min typ 10 senaste bilar...Är det nya bilar som fortfarande har det?
Många premiummärken har inget reservhjul. Det är dålig reklam om en premiumbil står intill vägkanten och föraren sitter på knä och byter däck.Jadå, en bil utan reservhjul är ju handikappad.
Jag har nog aldrig ägt en bil som saknat reservhjul.
Jag tror faktiskt det är vagnskadegarantin, man får 3000kr lägre självrisk om man privatleasar och tror den är 6000kr annars:Då är det självrisken för punktering. Självrisk för vagnskadegarantin skiljer och är troligen mycket dyrare.
Precis som @Epicure.watches skriver har få nya bilar reservhjul inklusive min.Varför inte använda reservhjulet?
Många premiummärken har inget reservhjul. Det är dålig reklam om en premiumbil står intill vägkanten och föraren sitter på knä och byter däck.
Istället kör man punkteringsfria däck, eller lagningssats.
haha, ursäkta min dåliga svenska. Jag är invandrare men svenska språket är fan svårt. Har länge funderat på om man "skriver under ett avtal" eller "skriver på ett avtal". Men nu blir det väldigt OT.Ha ha, ja så dumt kan det bli. Det är ju ännu sämre reklam att se en premiumbil dras ombord på en bärgare. Då befarar ju publiken ett allvarligt motorhaveri.
De gånger jag bytt däck efter vägen har jag stått på knä. Hur gör man för att sitta på knä?
Det där tillför grymt mycket till diskussionen ....De gånger jag bytt däck efter vägen har jag stått på knä. Hur gör man för att sitta på knä?
Din svenska ser jag inte att du behöver ursäkta dig för alls.haha, ursäkta min dåliga svenska. Jag är invandrare men svenska språket är fan svårt. Har länge funderat på om man "skriver under ett avtal" eller "skriver på ett avtal". Men nu blir det väldigt OT.
Jag var lite ironisk. Har ändå bott här sen 92Din svenska ser jag inte att du behöver ursäkta dig för alls.
Det är oftast du själv!Är det Tesla eller ens försäkringsbolag för halvförsäkringen som sätter självrisk på vagnskadegarantin?
Inte vagnskadan första tre åren. Den sätts av importörens försäkringsgivare.Det är oftast du själv!
Högre självrisk = lägre premie och tvärtom!
Det är Teslas avtal med försäkringsgivaren (Trygg-Hansa) första tre åren.Är det Tesla eller ens försäkringsbolag för halvförsäkringen som sätter självrisk på vagnskadegarantin?