Håller med, men det beror väl relativt mycket på företagskulturen. Vet inte hur det ser ut på Volvo Cars.Svårt att se att en person skulle vara avgörande men nej - det kändes inte som att Rowan imponerade
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, men det beror väl relativt mycket på företagskulturen. Vet inte hur det ser ut på Volvo Cars.Svårt att se att en person skulle vara avgörande men nej - det kändes inte som att Rowan imponerade
Igår lyckades jag hålla mig under 100 Wh/km. Körde mestadels runt 70km/h. Highlands energieffektivitet är oslagbart!Många saker som är nice med varmare väder
![]()
När ni pratar elbilshastighet brukar ni nämna topphastigheten, inte medelhastigheten? Reagerat på det ett par gånger i tråden nu.Igår lyckades jag hålla mig under 100 Wh/km. Körde mestadels runt 70km/h. Highlands energieffektivitet är oslagbart!
Har skrivit medelhastighet för våra längre resor. Låg på 72.3 km/h i snitt sista resan idag (med några hårdare omkörningar) gick lite tid till att stanna och fota med. 7-9 grader ute, ac på 20 grader. Vinterhjul utan något aerobösNär ni pratar elbilshastighet brukar ni nämna topphastigheten, inte medelhastigheten? Reagerat på det ett par gånger i tråden nu.
Slog iofs rekord i fredags när jag körde en lite längre (130 km) stäcka utan motorväg. 73 km/h i medel och 131 Wh/km. Sol, 14 grader, lätt vind och aerosommarhjul. Idag blev det ist 172 Wh/km med 92 km/h i medel. Sol men 6 grader och lätt vind.
De acctiderna låter som en lagom hottad Chevy Nova med Big BlockHar skrivit medelhastighet för våra längre resor. Låg på 72.3 km/h i snitt sista resan idag (med några hårdare omkörningar) gick lite tid till att stanna och fota med. 7-9 grader ute, ac på 20 grader. Vinterhjul utan något aerobös
Ganska bra för en bil som gör 402m på 11.2 utan förvärmt batteri![]()
Är inget överjävligt mätt med dagens bilar! Men för att vara en vardagsbil som kostar 20 spänn att ladda på natten så är det fullt tillräckligt.De acctiderna låter som en lagom hottad Chevy Nova med Big Block![]()
Ja ser inte jätteljust ut"Nyregistreringarna av Teslas Model Y rasade med 61,9 procent i mars jämfört med motsvarande månad i fjol, ned till 767 registrerade bilar. För Tesla Model 3 är nedgången ännu djupare, ned med 70,6 procent till 141 registrerade bilar."
Model Y går ju att diskutera om det är värt att titta på siffrorna ens pga modellskiftet men Model 3 finns noll anledning till att registreringarna sjunker annat än att folk inte vill köpa bilen.
Model Y var ändå 3:e mest registrerade bilmodellen i mars, oberoende av drivlina."Nyregistreringarna av Teslas Model Y rasade med 61,9 procent i mars jämfört med motsvarande månad i fjol, ned till 767 registrerade bilar. För Tesla Model 3 är nedgången ännu djupare, ned med 70,6 procent till 141 registrerade bilar."
Model Y går ju att diskutera om det är värt att titta på siffrorna ens pga modellskiftet men Model 3 finns noll anledning till att registreringarna sjunker annat än att folk inte vill köpa bilen.
Blir alltid lite småsur över att Volvo inte får dessa saker. De är ju i samma grupp och en del av Zeekr är till och med i samma stad.Zeekrs nya laddstation har en effekt på 1,2MW. Sveriges snabbaste laddare är på 500kW. Det finns totalt 3 sådana i hela Sverige.
![]()
Ingen är väl förvånad över att den jäkla organisationen gör sånt, de är ju allt för att få uppmärksamhet. Får hoppas att de åker på rejäla skadestånd.Detta är inget 1 aprilskämt:
Tråkigt, lär bli en rejäl boost för Tesla :/ Nästan så man undrar om dessa tomtar blivit rekryterade av Musken själv för att öka anseendet för märket.Detta är inget 1 aprilskämt:
Om man inte har förmågan att hålla två tankar i huvudet samtidigt så har man problem.Tråkigt, lär bli en rejäl boost för Tesla :/ Nästan så man undrar om dessa tomtar blivit rekryterade av Musken själv för att öka anseendet för märket.
Korrelationen mellan "måla en Tesla" och "nu kommer våtmarkerna att förbättras" är lika svag som intellektet hos de som utför det.
Vad förväntas räckvidden på en sån vara under vintern?Nya priser på ID.7 sen i går. Verkar inte vara helt uppdaterat på hemsidan än då GTX just nu är borta. Enl uppgift upp 20 tkr för GTX. Höll på att beställa i sista sekund i förrgår men vi velar för mycket. Vår fyra år gamla Passat GTE får harva på ett halvår till åtminstone så ser vi. Är egentligen less på VW men ID7 är ju helt klart mest bang for back just nu.
Vet inte. Men garanterat för kort för att man ska bli nöjd…Vad förväntas räckvidden på en sån vara under vintern?
Vet inte. Men garanterat för kort för att man ska bli nöjd…![]()
VW ID.7 GTX förväntas klara cirka 35 mil när man kör i -10 grader med värme på och hastigheten är 110km/h.Vad förväntas räckvidden på en sån vara under vintern?
Rätt mycket effektivare än P2 LR då.VW ID.7 GTX förväntas klara cirka 35 mil när man kör i -10 grader med värme på och hastigheten är 110km/h.
Beror lite på vilken P2 du menar. Det finns ju 3 generationer av den.Rätt mycket effektivare än P2 LR då.
Pratar om verkligheten, senaste P2 och med en motor. Sedan, vem kommer ens upp i 110? På min stäcka blir det ca 92 kmh i medel och då kommer jag runt 35 mil på vintern när det är tufft.Beror lite på vilken P2 du menar. Det finns ju 3 generationer av den.
Så här ser siffrorna ut vid -10 grader med värme på och hastighet på 110km/h:
- VW ID.7 GTX: 246Wh/km
- Generation 1 av Polestar 2 LR Dual Motor: 268 Wh/km
- Generation 2 av Polestar 2 LR Dual Motor: 243 Wh/km
- Generation 3 av Polestar 2 LR Dual Motor: 239Wh/km
Siffrorna är från EVDB.
Att jämföra P2 med en motor mot en GTX blir missvisande då GTX har fyrhjulsdrift. Därav min jämförelse mot Dual motor.Pratar om verkligheten, senaste P2 och med en motor. Sedan, vem kommer ens upp i 110? På min stäcka blir det ca 92 kmh i medel och då kommer jag runt 35 mil på vintern när det är tufft.
Därför jag endast skrev att det lät som den är mycket effektivare än min.Att jämföra P2 med en motor mot en GTX blir missvisande då GTX har fyrhjulsdrift. Därav min jämförelse mot Dual motor.
Jag har ingen information om vem som kommer upp i 110km/h eller vad det är för sträcka du pratar om
Men om man ska jämföra två bilars förbrukning mot varandra på ett rättvist sätt måste man antingen göra det i labb eller räkna på det teoretiskt.
De siffror jag skrivit är teoretiska siffror som räknas fram baserat på tillverkarens egna specifikationer. De är till för att jämföra bilar mot varandra.
Exakt hur mycket en GTX kommer dra på "din" sträcka har jag svårt att uttala mig om tyvärr.![]()
Sorry. Förstod inte att du jämförde mot din egen bil.Därför jag endast skrev att det lät som den är mycket effektivare än min.