Väldigt bra pris. De där kostade 4495kr/mån för inte länge sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt bra pris. De där kostade 4495kr/mån för inte länge sen.
dessutom 24 månader...Väldigt bra pris. De där kostade 4495kr/mån för inte länge sen.
Ok. Är bekant med förmånsberräknare. Men tänkte jag skulle slippa skapa ett eget excel-ark. Blir nog att jag behåller Passat GTR privat och plockar ut en Tesla Model 3 på firman som tänkt...Reducerat med 10k. Sen landar förmönsvärdena ganska varierat beroende på hur tillverkarna paketerat bilarna men också såklart utsläppen med tillhörande bonusar och vad du klär bilen med för roliga saker. Skatteverkets förmånsberäknare får du nog bekanta dig med
En fördel är väl kanske fortsatt lägre drivmedelskostnad med el och även hybrid beroende på hur mycket man körHar inte satt mig in i det här ännu... Men min fundering är...
Kommer även en fossil ex A6 55tdi bli väsentligt dyrare from 2021 eller är det A6 hybrid som drabbas? Kommer det inte finnas ngn fördel förutom miljö aspekten att välja hybriden? Allt utifrån ett tjönstebils perspektiv om man själv är både företagaren och brukaren av bilen, åker idag en diesel men har varit inne på hybrid/el vid byte. Tycker svaren som går att få av handlarna just nu bara går ut på att dom vill sälja en hybrid men att dom inte kan förklara varför.
//Oinsatt
Tror du får försöka göra en tco kalkyl. Total cost...Har inte satt mig in i det här ännu... Men min fundering är...
Kommer även en fossil ex A6 55tdi bli väsentligt dyrare from 2021 eller är det A6 hybrid som drabbas? Kommer det inte finnas ngn fördel förutom miljö aspekten att välja hybriden? Allt utifrån ett tjönstebils perspektiv om man själv är både företagaren och brukaren av bilen, åker idag en diesel men har varit inne på hybrid/el vid byte. Tycker svaren som går att få av handlarna just nu bara går ut på att dom vill sälja en hybrid men att dom inte kan förklara varför.
//Oinsatt
Nedsättningen till närmaste jämförbara fossilbil kommer vara detsamma för förmånsvärdet för el/hybrider framöver, dock försvinner 10k nedsättningen av förmånsvärdet för el/hybrid samt alla nya tjänstebilar från och med 1 juli höjs med 25%... så bara negativt ochHar inte satt mig in i det här ännu... Men min fundering är...
Kommer även en fossil ex A6 55tdi bli väsentligt dyrare from 2021 eller är det A6 hybrid som drabbas? Kommer det inte finnas ngn fördel förutom miljö aspekten att välja hybriden? Allt utifrån ett tjönstebils perspektiv om man själv är både företagaren och brukaren av bilen, åker idag en diesel men har varit inne på hybrid/el vid byte. Tycker svaren som går att få av handlarna just nu bara går ut på att dom vill sälja en hybrid men att dom inte kan förklara varför.
//Oinsatt
Har inte satt mig in i det här ännu... Men min fundering är...
Kommer även en fossil ex A6 55tdi bli väsentligt dyrare from 2021 eller är det A6 hybrid som drabbas? Kommer det inte finnas ngn fördel förutom miljö aspekten att välja hybriden? Allt utifrån ett tjönstebils perspektiv om man själv är både företagaren och brukaren av bilen, åker idag en diesel men har varit inne på hybrid/el vid byte. Tycker svaren som går att få av handlarna just nu bara går ut på att dom vill sälja en hybrid men att dom inte kan förklara varför.
//Oinsatt
Fel.Nedsättningen till närmaste jämförbara fossilbil kommer vara detsamma för förmånsvärdet för el/hybrider framöver, dock försvinner 10k nedsättningen av förmånsvärdet för el/hybrid samt alla nya tjänstebilar från och med 1 juli höjs med 25%... så bara negativt och
Jag hade tänkt byta min nuvarande A7 55tdi till A6 hybrid alt A6 55tdi för jag vill ha en kombi. Men jag har bara kört 15mån med A7 så det brinner egentligen inte om det inte är ngn vinst med hybriden. Kanske bättre då att vänta ut ngn ren elbil som kommer framöver med lite mer räckvidd. Skulle kanske kunna ta ca 1000mil av mina ca 3000 per år på el med en hybrid, vet inte om det är tillräckligt för att bli lönsamt.Det är olika från bil till bil men ja det kan bli mycket dyrare att ta ut en sådan bil efter 1a april och absolut dyrare att ut en sådan efter 1a juli
Efter första Juli så är det påslag på 25%(för alla förmånsbilar), sen malus ifrån 1a April så kan du räkna ut här: https://www.vibilagare.se/tjanster/rakna-bonus-malus-2021 (vad för utsläppssiffror bilen har kan du kolla upp i transportstyrelsen för en sådan bil reggad efter 1 jan 2021 för att få WLTP siffrorna) för att få ett ungefär för just den bilen
Ifrån första januari så ryker rabatten på hybrider som är på 10000kr, så lägg på 833kr i månaden på det du tittar på i förmån som jag förstått det
pratar du om att ta ut en ny bil eller behålla din befintliga? Befintlig bil kommer inte påverkas något om det inte är en hybrid vill säga, vilket 55tdi inte är
Det här är ju lite festligt. Minns ni artikeln för några dagar sen om den giftiga röken på grund av elbil som brann? I verkligheten brann elbilen (hybrid) knappt och definitivt inte i batteriet, den bara stod bredvid men ändå var röken batteriets fel tydligen.
Elbilars batterier kan återantändas timmar eller dygn efter att de släkts. Det är därför av högsta vikt att bilen inte direkt körs till skroten efter en krock, utan att de måste stå uppställd med behörigt avstånd. Men det gäller efter en allvarlig krock. Att en elbil skulle fatta eld utan någon yttre påverkan är extremt ovanligt. Det är större risk att en bensin- eller dieselbil fattar eld.Kanske har att göra med den artikel jag tyvärr inte hittar nu om att en fossilbil släckte brandkåren på 10-15 minuter. En el/hybrid tar dom flera timmar. Att det börja komma aspekter som då ingen tänkt på. Väntar bara på första dödsfallet där någon lyckas kortsluta en laddstolpe eller något.
Det måste vara olika per märke, jag har inga emblem som berättar om nån eldriftSen när man väljer borttag av emblem så tar de inte bort modellbeteckningen ifrån fabrik/handlaren om det är en hybrid eller elbil
Det måste vara olika per märke, jag har inga emblem som berättar om nån eldrift
Min ÅF är så lat att det är ingen risk att de gör något på eget bevåg. Den kom så från fabrik. Jag tror nog det är en princip BMW bestämt själva.Så var det på BMW i alla fall.
Kanske är handlaren som tagit bort i ditt fall och där är det ingen tysk i någon fabrik som kontrollerar
Min ÅF är så lat att det är ingen risk att de gör något på eget bevåg. Den kom så från fabrik. Jag tror nog det är en princip BMW bestämt själva.
Skulle tro att räddningstjänst och liknande utgår från registrerade uppgifter hos Transportstyrelsen.oklart men det låter som en bra riktlinje med tanke på vad det kan ställa till med... eller?
Skulle tro att räddningstjänst och liknande utgår från registrerade uppgifter hos Transportstyrelsen.
Om regskylten brunnit upp har nog inte emblemet klarat sig bättretroligt om de kan avläsa reg-nr etc
Om regskylten brunnit upp har nog inte emblemet klarat sig bättre
Det går att sänka ner bilen i ett vattenbad om man har container i närheten, men det är inget krav.de sänker ner bilen i bad om det händer....
En 330e som började brinna hos en handlare
Sen när man väljer borttag av emblem så tar de inte bort modellbeteckningen ifrån fabrik/handlaren om det är en hybrid eller elbil då personal på plats (peppar peppar) olyckan är framme!
oklart men det låter som en bra riktlinje med tanke på vad det kan ställa till med... eller?
Kunde inte välja att ta bort emblem på merca hybrid från fabrik.Skulle tro att räddningstjänst och liknande utgår från registrerade uppgifter hos Transportstyrelsen.
Noll respons om Mazda MX-30 så jag försöker igen Har läst nu att det troligtivis ska komma en variant med wankelmotor men som inte ska driva bilen utan ladda batteriet. Stod att BMW har en liknande lösning på i3, men när jag läser på BMW:S hemsida så hittar jag ingenting om en lösning som påminner. Är det någon som kan peka mig i rätt riktning med vad lösningen innebär om det är så att jag har missat vart man hittar info. Och Om det nu är så att BMW har liknande upplägg, hur stor skillnad i räckvid är det på den varianten mot enbart batteri.
Provkörning av Mazda MX-30 av Fully Charged-gänget:Tack! Goda nyheter Gillar den verkligen. Hoppas på 35mils räckvidd i alla fall.
Provkörning av Mazda MX-30 av Fully Charged-gänget:
Bilen verkar ju genomarbetad, enkel att ta till sig och byggd med vettig kvalitet. MEN jag tror Mazda gör bort sig med batteristorleken. Det spelar ingen roll att de tänker "rätt" (de flesta behöver inte större batteri) men miljöargumentet väger tyvärr slätt hos de flesta köpare och den korta räckvidden kommer göra folk osäkra på om det räcker. Kombinerat med icke-fungerande laddnätverk (som alla märken förutom Tesla) tror jag den kommer reduceras till andrabil och citybil. Kanske räcker volymerna ändå för Mazdas planerade produktion? Den behöver ju inte vara för alla, bara tillräckligt många.Provkörning av Mazda MX-30 av Fully Charged-gänget: