• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En begagnad Omega Speedmaster Reduced, varför inte?

Ingenieur

Plast
Har någon koll på hur utbudet på Speedmaster Reduced på andrahandsmarknaden ser ut runtom i världen? Jag tycker att de sällan kommer upp till salu i Sverige. Någon speciell världsdel där de fått fotfäste och man har större chans att snubbla över ett fint ex till rimligt pris? Möjligen svår fråga, men intressant att veta om någon nörd har koll. :)

parasec

Silver
#OWGWIN
Har någon koll på hur utbudet på Speedmaster Reduced på andrahandsmarknaden ser ut runtom i världen? Jag tycker att de sällan kommer upp till salu i Sverige. Någon speciell världsdel där de fått fotfäste och man har större chans att snubbla över ett fint ex till rimligt pris? Möjligen svår fråga, men intressant att veta om någon nörd har koll. :)
Utan att vara expert eller 100% säker på att det är det bästa alternativet verkar det som att Japan har en hel del utbud.

Det beror på vilken modell du menar. Om det är versionen som är efter den klassiska professional modellen så är det nog Japan. Men sedan finns det ju diverse Automatic/reduced versioner som finns även inom EU. Shumacher versionen tycker jag dyker upp titt som tätt likaså date versionen.

Ingenieur

Plast
Det beror på vilken modell du menar. Om det är versionen som är efter den klassiska professional modellen så är det nog Japan. Men sedan finns det ju diverse Automatic/reduced versioner som finns även inom EU. Shumacher versionen tycker jag dyker upp titt som tätt likaså date versionen.
Fattar, tack för input! Frågan var mer generell och inte på specifik modellnivå, så ditt svar var utmärkt!

Topp