• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En till klockpodd att rekommendera, Urbildningsradion.

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Gummo

Joker
2-Faktor
Från min advokat:

”Det har kommit till min kännedom att viss korrespondens som tillskrivits min klient, Gummo, har lästs upp, och på så sätt offentliggjorts, i er s.k. podcast. Detta är mycket olyckligt ett kränkande integritetsbrott som måste upphöra omedelbart. Ni kan vänta rättsliga åtgärder från vår sida.


/Mike Ross, Advokat

Zane, Specter and Litt”
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Från min advokat:

”Det har kommit till min kännedom att viss korrespondens som tillskrivits min klient, Gummo, har lästs upp, och på så sätt offentliggjorts, i er s.k. podcast. Detta är mycket olyckligt ett kränkande integritetsbrott som måste upphöra omedelbart. Ni kan vänta rättsliga åtgärder från vår sida.


/Mike Ross, Advokat

Zane, Specter and Litt”
LittUp_30393.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Från min advokat:

”Det har kommit till min kännedom att viss korrespondens som tillskrivits min klient, Gummo, har lästs upp, och på så sätt offentliggjorts, i er s.k. podcast. Detta är mycket olyckligt ett kränkande integritetsbrott som måste upphöra omedelbart. Ni kan vänta rättsliga åtgärder från vår sida.


/Mike Ross, Advokat

Zane, Specter and Litt”
:hilarious:
Jag tror dock det bästa du kan göra är att omedelbart sluta skicka brev till redaktionen...
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Har just lyssnat på Independent-avsnittet.

Döm om min förvåning när varken Parmigiani, Armin Strom eller Greubel-Forsey nämns. Eller Akrivia!!! Och att kalla F-P Journe för konservativ med ett ur som Centigraph med boett i aluminium och mätning av hundradels sekunder - jag saknar ord.

Att det fattas ett antal micromärken, ofta enskilda individer i genomgången får man ta...
 

wotan

Rolex
Har just lyssnat på Independent-avsnittet.

Döm om min förvåning när varken Parmigiani, Armin Strom eller Greubel-Forsey nämns. Eller Akrivia!!! Och att kalla F-P Journe för konservativ med ett ur som Centigraph med boett i aluminium och mätning av hundradels sekunder - jag saknar ord.

Att det fattas ett antal micromärken, ofta enskilda individer i genomgången får man ta...
Nu är väl det ändå ett härligt samtal med inriktning från Viggo?
 

wotan

Rolex
Jag tror man får se det hela som etapper, i det här fallet var det märken Viggo har kunskap om. Om det blir några mer avsnitt med samma tema kanske @Denke hittar en annan gäst.

Älskar podden och att jag som inte är supernörd(kunskapsmässigt) hänger med, lägg därtill att jag än så länge inte haft tråkigt när jag lyssnat :)
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Jag tror man får se det hela som etapper, i det här fallet var det märken Viggo har kunskap om. Om det blir några mer avsnitt med samma tema kanske @Denke hittar en annan gäst.

Älskar podden och att jag som inte är supernörd(kunskapsmässigt) hänger med, lägg därtill att jag än så länge inte haft tråkigt när jag lyssnat :)
Med lite tur kan det bli flera avsnitt med Independents!
 

Bilagor

  • D1171A04-8C5A-43BA-96A8-A7551B9E8FD2.jpeg
    D1171A04-8C5A-43BA-96A8-A7551B9E8FD2.jpeg
    204.9 KB · Visningar: 2

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med lite tur kan det bli flera avsnitt med Independents!

Så klart att det blir! Om någon har förslag på bra teman och gäster är det bara att hojta till! Vi kör ju ett avsnitt i veckan så det finns alltid någonstans att klämma in bra uppslag! Inget är för obskyrt! :)
 
Så klart att det blir! Om någon har förslag på bra teman och gäster är det bara att hojta till! Vi kör ju ett avsnitt i veckan så det finns alltid någonstans att klämma in bra uppslag! Inget är för obskyrt! :)
Cartieravsnitt! :) Tungt märke med massor av historia och klassiska modeller. Finns dessutom personer på forumet som kan mycket som skulle kunna gästa t ex @Aurum och @evki.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det bara jag som inte tyckte att @Denkes skämt om att Gummo skulle ha en pojkvän var supersköna? Kanske är för att jag är bög själv, men jag hade förväntat mig en lite högre nivå av häcklade av Gummo än så. Mycket trevlig podd annars! Keep up the good work! :)

Pudlar direkt där om du eller någon annan tog illa upp. Vi sitter och spelar in väldigt mycket material och allt kanske inte flyger lika bra när det ligger ute som det gjorde i kontexten när vi spelade in. Så uppriktigt sorry om du tog illa upp. :)

Det bör kanske också förtydligas att skämtet, vare sig man uppskattade det eller ej, inte handlade om @Gummo ’s eventuella läggning utan om att han skriver brev (brev som i sin tur är genuina även om de lyftes ur sitt riktiga sammanhang). ;)
 
Senast ändrad:

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hörrni!
@aleks har suttit i studion - mannen bakom @alekswatches på Instagram (med över 230,000 följare). Det blev ett riktigt intressant samtal om hur aleks nått ut till så många, hur hans egen samling ser ut, vilka nya projekt som är igång och så mycket mer.

Det har varit lite frågor kring vad för klockmodeller som nämns, så vi kommer helt enkelt börja med shownotes - du hittar dem på https://www.urbildningsradion.se

Vi kommer att köra fler avsnitt med i klocksverige välkända namn, allt under Entusiastprofil-paraplyet.

F ö - missa inte att @aleks också kör en Youtubekanal, den hittar ni här: https://www.youtube.com/channel/UCHAnfFIeTmlFQz0eB16KNkQ
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hörni - nu har ni väl ändå klämt till med två kanonavsnitt på rad - snyggt jobbat.

’Entusiastprofilen’ är ett inslag som verkligen faller mig på läppen - gillar att läsa/höra om vad som tilltalar kunniga entusiaster med klockor, både generellt och specifikt. @aleks gjorde ett strålande jobb - kul avsnitt.

Recensionen från @Mr Chance var också föredömlig. Gött snack!

Fortsätt i den här stilen @Denke och @daviden - mycket uppskattat!
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Hörni - nu har ni väl ändå klämt till med två kanonavsnitt på rad - snyggt jobbat.

’Entusiastprofilen’ är ett inslag som verkligen faller mig på läppen - gillar att läsa/höra om vad som tilltalar kunniga entusiaster med klockor, både generellt och specifikt. @aleks gjorde ett strålande jobb - kul avsnitt.

Recensionen från @Mr Chance var också föredömlig. Gött snack!

Fortsätt i den här stilen @Denke och @daviden - mycket uppskattat!
Håller helt med. Väldigt roligt med "profilavsnitt" likt @Palenkovich och nu med @aleks. Mer sånt!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det är torsdag igen! Vi kör på med succékonceptet Entusiastprofilen!

Ingen mindre än @Seikosthlm gästar i studion. Det myntas nya uttryck för klocksamlande ...eller vad vi nu ska kalla den här galenskapen vi pysslar med. Jag tror dock att @Seikosthlm slog huvudet på spiken med hur han ser på det.
JAG lärde mig massor i det här avsnittet, och nu är jag sjukt sugen på att skaffa en Bell & Ross Type Demineur. Damn you...

Shownotes finns på https://www.urbildningsradion.se
 

wotan

Rolex
Förövrigt tycker jag min idé på Instagram vore perfekt. En kalender med er som skapar podden (självklart en halvnaken bild på @Denke ) och dom mest tongivande profilerna som varit med :)

Jag skulle lätt köpa ett ex:)
 
Topp