• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Som jag skrev tidigare. Om vi blir 3-4st som vill beställa band därifrån så blir inte frakten så blodig längre.

Jag är gärna med på ett litet gruppköp iaf :)
 
  • Like
Reactions: M.M

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_6444.JPG
IMG_6431.JPG
IMG_6442.JPG

Nytt glas, nytt batteri, ny bakpackning och ny krona samt skyddspast på baksidan för att spara gravyren. :cool:
 

Mark-IX

Cartier
På tal om band :) Phoenix-banden är härligt tunna. När jag sedan beställde CWC-band i "vintage grey" så visade det sig att detta var grövre. Är det någon som vet om även gråa och svarta CWC-band är grövre till skillnad från gråa och svarta Phoenix-band?
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
På tal om band :) Phoenix-banden är härligt tunna. När jag sedan beställde CWC-band i "vintage grey" så visade det sig att detta var grövre. Är det någon som vet om även gråa och svarta CWC-band är grövre till skillnad från gråa och svarta Phoenix-band?
Har faktiskt frågat Phoenix och fick till svar att det finns variationer i väv beroende på färg. Dessutom blir de tjockare desto smalare bandet blir:).
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Marknadsför mig lite här
Fick sug på en diver gärna ND så dra PM om du behöver utöka semesterkassan
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur bär dykarna? Är dem bekväma? Är lite sugen på en kvartzing :)
Stört bekväm! Perfekt bredd, vikt och tjocklek för mina nuvarande smak. Enda nackdelen är väl om man inte gillar nato då de har fasta bandstift vilket gör att nato i princip är givet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Låter ju strålande! Har inget problem med nato, är mest ute efter en bekväm och stryktålig klocka.
De lär ju tåla en hel del men jag gissar att versionerna med mineralglas (vilket de äldre har) någorlunda lätt får repat glas. Det går ju däremot att byta billigt, fördelen med mineralglas är att det är löjligt billigt, typ 25-50kr.
 

sventon

Omega
De lär ju tåla en hel del men jag gissar att versionerna med mineralglas (vilket de äldre har) någorlunda lätt får repat glas. Det går ju däremot att byta billigt, fördelen med mineralglas är att det är löjligt billigt, typ 25-50kr.
Hur står sig en CWC jämfört med en Marathon? Är det samma-lika typ?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Tänkte mig komfort (att bära), kvalité (materialval, urverk osv), hållbarhet (stryktålighet). CWC RN diver vs Marathon TSAR eller dylik modell.

Matathon är ju robust som få. Ger väl i princip allt åt Marathon förutom vad gäller komfort och utseende. Jag tycker att kronan på SAR/GSAR/TSAR/JSAR är ett stort problem så vida man inte bär den på gummi. TSAR mäter 40mm exkl. krona (41mm diameter vridring) och är rätt hög medan CWC divern är ca 42mm exkl. krona men rätt tunn. Jag finner därmed båda aningen oproportionerliga men jag föredrar alltid en tunnare klocka så där vinner CWC. Marathon har sina tritiumtuber som är kul i början men man tröttnar och dessutom avtar deras kapacitet med tiden. Jag är ett fan av båda tillverkarna men tycker CWC är roligare.
 

M.M

Cartier
Som jag skrev tidigare. Om vi blir 3-4st som vill beställa band därifrån så blir inte frakten så blodig längre.

Jag är gärna med på ett litet gruppköp iaf :)

Kan vara intresserad, hojta till om/när en beställning blir aktuell.

Edit: såg att Seikosthlm hade ett litet lager samt med ett erbjudande. OCH att jag faktiskt har budat hem ett band av densamme (för inte alls längesedan)... Får skylla på gårdagen... (Och då kanske ni inte ens diskuterade samma band som jag tänker på..). Iaf, trevlig fortsatt helg!
 
Senast ändrad:
Topp