Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nytt glas, nytt batteri, ny bakpackning och ny krona samt skyddspast på baksidan för att spara gravyren.
Skicka mig ett pm så ser jag till att ni får ett bättre pris.Som jag skrev tidigare. Om vi blir 3-4st som vill beställa band därifrån så blir inte frakten så blodig längre.
Jag är gärna med på ett litet gruppköp iaf
Grymt! Känns som jag står ensam i gruppköp än sålänge dock men jag hör av mig när vi är några flerSkicka mig ett pm så ser jag till att ni får ett bättre pris.
Har några st i lådan menar jag pma så slipper du gruppköp.Grymt! Känns som jag står ensam i gruppköp än sålänge dock men jag hör av mig när vi är några fler
Har faktiskt frågat Phoenix och fick till svar att det finns variationer i väv beroende på färg. Dessutom blir de tjockare desto smalare bandet blir.På tal om band Phoenix-banden är härligt tunna. När jag sedan beställde CWC-band i "vintage grey" så visade det sig att detta var grövre. Är det någon som vet om även gråa och svarta CWC-band är grövre till skillnad från gråa och svarta Phoenix-band?
Jösses vad fin!
Nytt glas, nytt batteri, ny bakpackning och ny krona samt skyddspast på baksidan för att spara gravyren.
Har faktiskt frågat Phoenix och fick till svar att det finns variationer i väv beroende på färg. Dessutom blir de tjockare desto smalare bandet blir.
Var servade du klockan och vad kostade det? För övrigt så är den där klockan riktigt fin
Hos en forumräv som jag inte vet om han vill bli outad, kostade inte många kr, delar finns hos Cousins.Var servade du klockan och vad kostade det? För övrigt så är den där klockan riktigt fin
Stört bekväm! Perfekt bredd, vikt och tjocklek för mina nuvarande smak. Enda nackdelen är väl om man inte gillar nato då de har fasta bandstift vilket gör att nato i princip är givet.Hur bär dykarna? Är dem bekväma? Är lite sugen på en kvartzing
Låter ju strålande! Har inget problem med nato, är mest ute efter en bekväm och stryktålig klocka.Stört bekväm! Perfekt bredd, vikt och tjocklek för mina nuvarande smak. Enda nackdelen är väl om man inte gillar nato då de har fasta bandstift vilket gör att nato i princip är givet.
De lär ju tåla en hel del men jag gissar att versionerna med mineralglas (vilket de äldre har) någorlunda lätt får repat glas. Det går ju däremot att byta billigt, fördelen med mineralglas är att det är löjligt billigt, typ 25-50kr.Låter ju strålande! Har inget problem med nato, är mest ute efter en bekväm och stryktålig klocka.
Hur står sig en CWC jämfört med en Marathon? Är det samma-lika typ?De lär ju tåla en hel del men jag gissar att versionerna med mineralglas (vilket de äldre har) någorlunda lätt får repat glas. Det går ju däremot att byta billigt, fördelen med mineralglas är att det är löjligt billigt, typ 25-50kr.
Jag har aldrig haft en Marsthon så det får @Jaggis svara på. Historik och storlek talar dock till CWCs fördel.Hur står sig en CWC jämfört med en Marathon? Är det samma-lika typ?
Hur står sig en CWC jämfört med en Marathon? Är det samma-lika typ?
Tänkte mig komfort (att bära), kvalité (materialval, urverk osv), hållbarhet (stryktålighet). CWC RN diver vs Marathon TSAR eller dylik modell.Står sig på vilket sätt? Vilka modeller samt vad är det du vill jämföra?
Tänkte mig komfort (att bära), kvalité (materialval, urverk osv), hållbarhet (stryktålighet). CWC RN diver vs Marathon TSAR eller dylik modell.
Jag har aldrig haft en Marsthon så det får @Jaggis svara på. Historik och storlek talar dock till CWCs fördel.
Som jag skrev tidigare. Om vi blir 3-4st som vill beställa band därifrån så blir inte frakten så blodig längre.
Jag är gärna med på ett litet gruppköp iaf