• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Har spanat länge på en CWC dykare men har av någon anledning aldrig haft en. Nu är suget efter en större än någonsin!

Vilken modell ska man ha? Är det några större skillnader på dom annat än det man ser genom att undersöka bilderna på deras hemsida? Har sett att vissa har safirglas medans andra har mineralglas. Vad föredrar ni? Sitter det ett ETA 955.122 i alla kvartsdykare?

Om någon har en att sälja får ni gärna slänga iväg ett meddelande till mig :)

Har spanat länge på en CWC dykare men har av någon anledning aldrig haft en. Nu är suget efter en större än någonsin!

Vilken modell ska man ha? Är det några större skillnader på dom annat än det man ser genom att undersöka bilderna på deras hemsida? Har sett att vissa har safirglas medans andra har mineralglas. Vad föredrar ni? Sitter det ett ETA 955.122 i alla kvartsdykare?

Om någon har en att sälja får ni gärna slänga iväg ett meddelande till mig :)
Låter som att @Jaggis är helt rätt person att svara på frågorna :woot:

Jag hade också svårt att förstå skillnaderna så jag gick på magkänsla när jag köpte en från honom.
Finns det ngn som haft fler cwc dykisar?
Tror inte det :)

Senast ändrad:
Tjena. Vad är det för skillnad på de som har ett T på urtavlan mot de som har ett L?
Min uppfattning är att det är de med ett T på sig som man helst vill ha, eller har jag fel?

Tjena. Vad är det för skillnad på de som har ett T på urtavlan mot de som har ett L?
Min uppfattning är att det är de med ett T på sig som man helst vill ha, eller har jag fel?
T är Tritum, dvs gamla sortens Lume om jag inte minns helt fel. Så det brukar vara det man vill ha om man är ute efter old school! Jag har en med L på, och ett annat märke med T, L lyser Fasen så mycket bättre...

Jämfört med mina andra klockor lyser den här bättre.
10 sekunder i soligt fönster=
82F4909D-9ECE-4978-842B-92012C2623E3.jpeg

Ännu ett märke som jag börjar få upp ögonen för nu när jag börjat intressera mig för moderna klockor.
Lutar kraftigt åt att jag klickar hem en G10 inom en snar framtid. Nån som har erfarenhet av att handla från CWC efter brexit? Finns det handlare inom EU som säljer CWC?

Ännu ett märke som jag börjar få upp ögonen för nu när jag börjat intressera mig för moderna klockor.
Lutar kraftigt åt att jag klickar hem en G10 inom en snar framtid. Nån som har erfarenhet av att handla från CWC efter brexit? Finns det handlare inom EU som säljer CWC?
Brexit måste gå till historien som bland det största misstaget på 2000-talet...
Köpte min här på K&S men tror de har koll, sen lär väl Postnord/DHL slarva bort eller iallafall göra väntan längre...

Fick det här svaret av Silvermans(CWC) tidigare i våras;
De drar ju bort UK momsen och sen plussas det väl på svensk moms samt ngn tullavgift.

"The price is £899 plus shipping but we would deduct the uk tax so the price is £749 approx but you will probably have to pay the Swedish tax and small duty when it arrives.

Köpte min här på K&S men tror de har koll, sen lär väl Postnord/DHL slarva bort eller iallafall göra väntan längre...

De drar ju bort UK momsen och sen plussas det väl på svensk moms samt ngn tullavgift.

"The price is £899 plus shipping but we would deduct the uk tax so the price is £749 approx but you will probably have to pay the Swedish tax and small duty when it arrives.
Okej, topp! Bra att veta. Har några andra klockor i kön som nog går före, men förr eller senare så! Möjligtvis att jag väntar tills nån dyker upp på K&S också, men har som sagt annat som lockar som kommer först.

Okej, topp! Bra att veta. Har några andra klockor i kön som nog går före, men förr eller senare så! Möjligtvis att jag väntar tills nån dyker upp på K&S också, men har som sagt annat som lockar som kommer först.
Säljs många begagnade i bra skick på eBay, av privatpersoner i Storbritannien. Man åker dock på tull och moms ändå.

Senast ändrad:
De som dyker upp på K&S brukar flyga iväg extremt fort!

Precis som @Dr. D skriver ovan, så drar de UK-momsen när du beställt. Men sedan tillkommer vanlig moms och tull när det kommer till Sverige.

Köpte min därifrån för ett par månader sedan. Väldigt nöjd i övrigt 😊

Tillbaka
Topp