• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Ville bjussa på en liten bild :)
20170705_133015.jpg

Vilken färg på Nato bör man köra. Lite kluven. Svart, grå, grön eller sand?

Såg först nu att klockan såg enormt ut i denna vinkel.

Grått är det som gäller :) Frågan är snarare vilken nyans av grått som gäller :D Möjligen PVD på svart...

image.jpeg
@Floduttern det såg helt ok ut. Men i mitt tycker bör nog denna vara på ett "vanligt" Nato.

Ja det får nog bli grått. Såg något mörkgrått som lutade lite åt de blåa hållet när jag googlade. Får bli att inhandla ett sånt. Var köper ni phoenix nato? Såg att gasgasbones hade bra priser men såg ut på hemsidan som att han inte säljer just nu?

Najs! Gamla CWC-loggan är verkligen snyggare än den "nya". Clean och snyggt typsnitt med perfekt spärrning! Gillar :)
Tack :) Vart dock lite fel. Är givetvis en Royal Navy. Kuriosa är att det är 0552/924-3306 märkt 3xxx/73. Första batchen issued militärklockor från CWC någonsin om jag är korrekt underrättad.

Kollade på den på cwc sida alldeles nyss. Riktigt fin. Vad har du att säga om den? Vad har den för mått?
Klassisk i designen, den har en stil som jag gillar. Enkel, snygg, bekväm. Väldigt mycket klocka för pengarna. Tror den är 39mm. Jag uppfattar den som "liten", jag glömmer bort att jag har den på mig för den är så bekväm att bära. Jag ska försöka hitta ett brunt slitet lädernato till den, tror på den kombon. Bra klocka.

Sparkar fortfarande mig själv ibland, för att jag bytte min issued 96:a med en Roy nånting (driver ett brittiskt klockforum) not en O&W ID3077.

Ibland är man dum.

Visst är det så, men jag vill ha ett stort sug för lägga upp de pengarna för en klocka. Det suget finns inte nu. Jag är t.o.m. öppen för att sälja min Sub. Den får också vila nu när denna going får all handledstid.
image.jpg
Varje gång jag köper en ny klocka så tänker jag att jag lika gärna kan sälja alla andra. :D
Synd att inte den känslan består. :)

Jag tänker varje gång jag köpt en ny klocka att - Vad jag är glad att jag har råd att ha kvar alla jag redan köpt :D ...och att jag behållt nästan alla! :) Satsar dock på sådana klockor som andra beskriver som "beaters".

Tänk först - köp sedan!

Senast ändrad:
Varje gång jag köper en ny klocka så tänker jag att jag lika gärna kan sälja alla andra. :D
Synd att inte den känslan består. :)
Det som skiljer min Cwc från nästan alla andra klockor jag ägt är att den bär på en historia. Inte bara modellen eller märket utan det enskilda exemplar som jag äger. Jag känner inte till historien i detalj men jag tror mig veta att den är kall, hård, blöt & smutsig men består också av gemenskap, precision, och jävlaranamma. Sånt gillar jag.

Tillbaka
Topp