• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Jag såg denna bild på CWCs insta.
Spännande med länk.
IMG_0828.jpg
Själv testar jag läder idag men snart ska vi ut och fiska makrill, då åker gummit på igen.
IMG_0832.JPG
 

Maro

Audemars
Slog till och förbeställde en CWC RN Diver Mk.2 igårkväll. SBS:en är onekligen grym, men RN-dykaren känns som ett säkrare val och var ännu billigare med förbeställningsrabbatten. De skulle få in klockorna i slutet av juli/början av augusti så nu går jag bara och väntar...
Meh, kom jag försent för att rädda dig alltså? Jaja det är ju hur som en ok modell ändå:) Grattis till nyköpet
 

joheng

Omega

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Vaknade i morse och upptäckte att vi missade en jordbävning på Kos med ett par timmar (vi var i luften då den kom) och att det låg en avi från Silvermans i posten. Betydligt tidigare än jag räknat med. Bra timing kanske man kan säga...
En ny Automatic diver Mk 2 att slita på
IMG_5239.jpg

Jag har tidigare haft en Mk 1 och det är svårt att säga om denna är värd de extra punden. 120-klicksringen har kvalitetskänsla , men det har 60-klicks med och jag ifrågasätter den praktiska betydelsen av 120 klick. Men kanhända är det bra med safirglaset då den förra hade en repa på mineralglaset..?
Kanske sparar lite på originalbandet då detta (äkta) MN-band fanns liggande..
IMG_5246.jpg


Minirecension: Lätt att justera och sitter skönt och verkar sitta förvånansvärt säkert på armen. Hårigt, får lust att handschakta för ett skyddsrum.. ;)

IMG_5244.jpg


Få se hade jag ngt annat i 20 mm ...Eh...ja..


IMG_5243.jpg


Avrundar med en jämförelsebild mot semesterklockan...

IMG_5249.jpg


Fin sommar :)
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Vaknade i morse och upptäckte att vi missade en jordbävning på Kos med ett par timmar (vi var i luften då den kom) och att det låg en avi från Silvermans i posten. Betydligt tidigare än jag räknat med. Bra timing kanske man kan säga...
En ny Automatic diver Mk 2 att slita på
IMG_5239.jpg

Jag har tidigare haft en Mk 1 och det är svårt att säga om denna är värd de extra punden. 120-klicksringen har kvalitetskänsla , men det har 60-klicks med och jag ifrågasätter den praktiska betydelsen av 120 klick. Men kanhända är det bra med safirglaset då den förra hade en repa på mineralglaset..?
Kanske sparar lite på originalbandet då detta (äkta) MN-band fanns liggande..
IMG_5246.jpg


Minirecension: Lätt att justera och sitter skönt och verkar sitta förvånansvärt säkert på armen. Hårigt, får lust att handschakta för ett skyddsrum.. ;)

IMG_5244.jpg


Få se hade jag ngt annat i 20 mm ...Eh...ja..


IMG_5243.jpg


Avrundar med en jämförelsebild mot semesterklockan...

IMG_5249.jpg


Fin sommar :)
Stiligt! Kör min PADI idag också :)
 
Topp