• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Har ett MN-band som jag köpt här på forumet, men det funkar inte på min CWC, eftersom den har fasta stift och spännet på bandet är för brett. Vad har ni andra som har MN för lösning? Någon som har till salu? @Seikosthlm ?

Har ett MN-band som jag köpt här på forumet, men det funkar inte på min CWC, eftersom den har fasta stift och spännet på bandet är för brett. Vad har ni andra som har MN för lösning? Någon som har till salu? @Seikosthlm ?
Nu är de ju långt från optimalt men om det är ytterst lite som saknas kanske man kan ge spännet lite "snabbpatina" genom att dra sidorna lite mot typ asfalt eller betong.

Men nu när jag läser vad jag skrivit låter de inte så kul ändå.

Börjar bli riktigt sugen på att komplettera med en Diver med quartz. Är det realistiskt att få tag på en issued?

IMG_3516.JPG

Här regnar CWC! Kul!
Här kommer en till.
En issued från -97. Tack @T3swe. Det hade varit intressant att få reda på vad den varit med om genom åren.
Nu ska jag bara ha en drös med band till den. Slänger in en bild på dykaren med kusinen bredvid, också en trevlig sak, dock inte issued.
IMG_0726.JPG
IMG_0733.JPG
IMG_0736.JPG

Jag ska öva på att knäppa bättre bilder.
Trevlig kväll

Kul med drag i tråden men nu känns det ju som att jag har värsta dussinklockan, dags att börja jaga CWC-graalen. :)

Ja, det ska bli kul att se homagen. Man undrar ju hur stort intresset är egentligen, eller om det bara är CWC som gör allt för att hypa upp intresset på sociala medier.
Fast jag tror du jagar en vintage...? :)

Senast ändrad:
IMG_6618.JPG

Det där känns ganska vecka 25, nu är det NDC-band med natospänne som gäller. ;)
Det högra i bild.

IMG_6551.JPG

Kul med drag i tråden men nu känns det ju som att jag har värsta dussinklockan, dags att börja jaga CWC-graalen. :)
Någon som har mer info ang sinn dykaren? Första gången jag ser en sån

Är "chapterringen" borstad på den? Snyggt touch isåfall :) sen ser den ju riktigt mint ut!

Tack för affären!

Den är borstad. Alla andra detaljer är matta. Min andra är exakt likadan förutom att den har en polerad krona. Kom så från fabrik och om det är korrekt eller ett misstag vet jag inte.

Tack själv!

Någon som vet om det går att få tag i ny "fjäder" till vridningen på en diver? Och isåfall var? Tycker de är lite mkt spel i min.

Tillbaka
Topp