• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

vanman

Rolex
2-Faktor
38DB79C4-82A8-46B8-BCEB-09BC534A2BA1.jpeg

Fränaste SBS enligt mig, hade varit ännu cooloare om den varit destro med fungerade day/date.
 

Seiko.

Omega
Har letat igenom ett antal sidor bak i tråden men inte funnit svar, så nu frågar jag och ber om ursäkt om frågan ställts innan!
Vart köper ni era CWC? Billigast verkar vara via cwc:s egna hemsida, men då tillkommer tull antar jag? Lägger ogärna på 24% tull på ett redan rätt högt pris. Finns det svenska återförsäljare med vettiga priser?

Är även intresserad av begagnat så om någon vill släppa en daydate-dykare, skicka pm!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Har letat igenom ett antal sidor bak i tråden men inte funnit svar, så nu frågar jag och ber om ursäkt om frågan ställts innan!
Vart köper ni era CWC? Billigast verkar vara via cwc:s egna hemsida, men då tillkommer tull antar jag? Lägger ogärna på 24% tull på ett redan rätt högt pris. Finns det svenska återförsäljare med vettiga priser?

Är även intresserad av begagnat så om någon vill släppa en daydate-dykare, skicka pm!
Har köpt alla jag äger direkt från Silvermans/CWC.
De drar ju av UK VAT men sen tillkommer ju självklart frakt/moms/tull.

Om du tycker det är ”ett redan högt pris” så kolla begagnatmarknaden alternativt kolla på billigare klockmärken…
Ett tips är att lägga ut en köpesannons här på KS.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Har letat igenom ett antal sidor bak i tråden men inte funnit svar, så nu frågar jag och ber om ursäkt om frågan ställts innan!
Vart köper ni era CWC? Billigast verkar vara via cwc:s egna hemsida, men då tillkommer tull antar jag? Lägger ogärna på 24% tull på ett redan rätt högt pris. Finns det svenska återförsäljare med vettiga priser?

Är även intresserad av begagnat så om någon vill släppa en daydate-dykare, skicka pm!
Du har en, som behöver kärlek, just nu på Kaplans: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/4156/vara/1880979

Dock ej en day-date
 

Seiko.

Omega
Har köpt alla jag äger direkt från Silvermans/CWC.
De drar ju av UK VAT men sen tillkommer ju självklart frakt/moms/tull.

Om du tycker det är ”ett redan högt pris” så kolla begagnatmarknaden alternativt kolla på billigare klockmärken…
Ett tips är att lägga ut en köpesannons här på KS.
Visste inte att de drar av UK VAT. Görs det automatiskt i kassan på hemsidan eller behöver man kontakta dom?

Jag håller full koll på begagnat-marknaden då jag helst handlar andrahand. Tkr dock inte att det säljs jättemånga CWC i Sverige. Kommer absolut göra en annons på k&s-forumet, så fort jag kommit upp i 50 inlägg
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Visste inte att de drar av UK VAT. Görs det automatiskt i kassan på hemsidan eller behöver man kontakta dom?

Jag håller full koll på begagnat-marknaden då jag helst handlar andrahand. Tkr dock inte att det säljs jättemånga CWC i Sverige. Kommer absolut göra en annons på k&s-forumet, så fort jag kommit upp i 50 inlägg
CCB988E3-51B8-4329-B900-ED9FE6CBCBB5.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Nämen! Kan hända att det blir ett bud på den. Borde gå att lösa service hos vanlig urhandlare väl? Iom att det inte är in-house verk
Är ju ett ETA-verk så det borde en duktig urmakare kunna fixa.

Den är från 2002 så kanske någon militär historik (nämns ej) och jag undrar vad som hänt med minutvisaren?! Dock läckert med sådan patina!
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Är ju ett ETA-verk så det borde en duktig urmakare kunna fixa.

Den är från 2002 så kanske någon militär historik (nämns ej) och jag undrar vad som hänt med minutvisaren?! Dock läckert med sådan patina!
Håller med där, det är säkert så att glaset krossades av granatsplitter och lysmassan blev skadad. Tyvärr hade elitsoldaten endast med sig extra glas ute i fält så visaren blev aldrig bytt.
 

Jonas74

Omega
@Seiko.
Jag köpte nyligen en klocka direkt från deras hemsida. Priset visades inte utan engelsk VAT (engelsk moms) för mig utan med. När jag hade lagt klockan i varukorgen och gått vidare drogs cirka 18% av (eller vad deras moms nu är). Sedan lades en, enligt mig, ganska dyr frakt på 50 pund på vilket gjorde att priset nu i stort sett exakt var tillbaka på listpriset. Sedan när det landar här är det tull och avgifter men det är en mindre summa. Det som svider lite är att det blir 25% moms på hela paketet.

Jag blir osäker för nu listar CWC dom modeller som finns inne av GS för 325 GBP men jag minns det som att dom listade den för 299 GBP (vilket blev 249 utan VAT) och när allt var klart hade jag betalat 4 730 SEK för den.
 

Seiko.

Omega
@Seiko.
Jag köpte nyligen en klocka direkt från deras hemsida. Priset visades inte utan engelsk VAT (engelsk moms) för mig utan med. När jag hade lagt klockan i varukorgen och gått vidare drogs cirka 18% av (eller vad deras moms nu är). Sedan lades en, enligt mig, ganska dyr frakt på 50 pund på vilket gjorde att priset nu i stort sett exakt var tillbaka på listpriset. Sedan när det landar här är det tull och avgifter men det är en mindre summa. Det som svider lite är att det blir 25% moms på hela paketet.

Jag blir osäker för nu listar CWC dom modeller som finns inne av GS för 325 GBP men jag minns det som att dom listade den för 299 GBP (vilket blev 249 utan VAT) och när allt var klart hade jag betalat 4 730 SEK för den.
Sitter och klickar mig runt på hemsidan i försök att förstå om priserna är före eller efter VAT. Ger det ett par veckor med sökande på andrahands-marknaden, sen får jag bita i det sura äpplet och beställa därifrån direkt. Håller med om frakten, 50 pund känns väldigt saftigt. Skickat paket från USA för ett par hundralappar, för att inte tala om fri frakt från Kina via Alibaba
 

Von_vettet

Omega
2-Faktor
Lider svårt av THS (tunn handledsyndromet) och inser att jag får nog motvilligt släppa tanken på en ultimat dykare till mina 16.5cm handleder. Men en G10 med NOS tavla och ett vinrött nato får kanske stilla suget efter CWC.
 

Psykel

Patek
@Seiko.
Jag köpte nyligen en klocka direkt från deras hemsida. Priset visades inte utan engelsk VAT (engelsk moms) för mig utan med. När jag hade lagt klockan i varukorgen och gått vidare drogs cirka 18% av (eller vad deras moms nu är). Sedan lades en, enligt mig, ganska dyr frakt på 50 pund på vilket gjorde att priset nu i stort sett exakt var tillbaka på listpriset. Sedan när det landar här är det tull och avgifter men det är en mindre summa. Det som svider lite är att det blir 25% moms på hela paketet.

Jag blir osäker för nu listar CWC dom modeller som finns inne av GS för 325 GBP men jag minns det som att dom listade den för 299 GBP (vilket blev 249 utan VAT) och när allt var klart hade jag betalat 4 730 SEK för den.
När jag går in på hemsidan så är priset på GS-modellerna 270,83 GBP. Sidan frågar ju dock om jag vill handla från Sverige och få momsen avdragen.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
När jag går in på hemsidan så är priset på GS-modellerna 270,83 GBP. Sidan frågar ju dock om jag vill handla från Sverige och få momsen avdragen.
Ja. Så har det varit för mig med. Om det sedan är ”dyrt” eller inte är väl väldigt personligt. Jag skulle säga att det ändå är prisvärt, framförallt för en sådan som mig som gillar destroklockor, många märken skulle ju aldrig komma på tanken att modifiera till det gratis.
 
Topp