• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Den där kompassen på sidan ser spännande ut. Vad är det för något?
Jag har en sån här som är rätt trevlig: https://www.klockmagasinet.com/suunto-clipper-mikrokompass
suunto-clipper-l-b-nh-4357.png

Kan inte svara på hur den är i kvalitet kontra @Whiskwatch kompass, men har funkat på små dagsturer iallafall! Rätt billig om man vill testa, 190 kr.
Har dock ingen CWC att bära den med än...

Grymt!! Länk för fixed lug bars!

Kan du länka "sign up below" för oss som inte har instagram?
Givetvis!

Givetvis!

Grymt! Tack.

Men vetitusan om man skulle ha ett sånt på RN300 dock. Blev lite exalterad först.

Det blev en GS och jag är riktigt nöjd, känns som en tuff liten rackare :D Är väl den CWC som är längst ifrån något som historiskt blivit utfärdat (Säger man så? Alltså engelskans "issued" på svenska) till militären men jag tar hellre lite extra tålighet som tex 200 meter WR just nu. Sedan får vi se hur långt ner i kaninhålet jag trillar ;)

IMG_2763.jpeg

IMG_2765.jpeg

Hallå! Är kanske en modell som är lite mindre poppis (eller?) men har sneglat på "quartz-pilot-kronografen" från CWC. Men sedan jag upptäckte CWC så har den inte funnits på lager och således listar dom inte heller priset på hemsidan.

Så, kastade iväg en fråga om vad den brukar kosta när den finns inne och fick ganska omgående svar (en söndagkväll!):
"should be around £600 it will be a new model which reverts back to round pushers and acrylic glass as it was in the 90’s and 2000’s"

Ny-gammal modell på ingång alltså. Jag är lite kluven, kanske hellre skulle vilja ha den som finns på hemsidan nu med riktigt glas på bekostnad av att den är mindre historiskt korrekt. Men vi får se, är ju ännu mer sugen på en dykare :D

Hallå! Är kanske en modell som är lite mindre poppis (eller?) men har sneglat på "quartz-pilot-kronografen" från CWC. Men sedan jag upptäckte CWC så har den inte funnits på lager och således listar dom inte heller priset på hemsidan.

Så, kastade iväg en fråga om vad den brukar kosta när den finns inne och fick ganska omgående svar (en söndagkväll!):
"should be around £600 it will be a new model which reverts back to round pushers and acrylic glass as it was in the 90’s and 2000’s"

Ny-gammal modell på ingång alltså. Jag är lite kluven, kanske hellre skulle vilja ha den som finns på hemsidan nu med riktigt glas på bekostnad av att den är mindre historiskt korrekt. Men vi får se, är ju ännu mer sugen på en dykare :D
Intressant! Fick du veta något om när den väntas komma? Och antar att du fick veta UK-priset? :) Eller nämnde du att du befann dig i Sverige och de återkom med det priset?

Intressant! Fick du veta något om när den väntas komma? Och antar att du fick veta UK-priset? :) Eller nämnde du att du befann dig i Sverige och de återkom med det priset?
Citatet ovan är hela svaret jag fick så ingen mer specifik information om när den kan tänkas komma. Och priset är i deras butik i UK dvs minus deras moms men sedan plus (dyr) frakt, tull och svensk moms om den ska skickas hit.

Ska se om dom svarar igen om jag frågar om mer specifik tidsram för release, återkommer :)

Svaret som studsade tillbaka:
"we are hoping before xmas but more likely early in the new year, we should know more soon"

Vet inte hur påverkad klockindustrin är av världsläget men kan ju vara långa och osäkra leveranstider på vissa komponenter tänker jag. Men dom är snabba på att svara i alla fall, det får jag ge dom :D
Jag har faktiskt senaste dagarna tittat mer och mer på den modellen. Har idag bara en RN Diver och är SÅ SJUKT NÖJD med den! Känner att jag måste utöka CWC-arsenalen.

Jag har faktiskt senaste dagarna tittat mer och mer på den modellen. Har idag bara en RN Diver och är SÅ SJUKT NÖJD med den! Känner att jag måste utöka CWC-arsenalen.
Roligt att du gillar den så! Kommer ta ett litet tag att dra ihop cashen men som det känns nu är dykaren definitivt mitt nästa köp. Men efter den kanske det bir ännu mer CWC som sagt.

Haha, tänkte samma sak. Visade den för sambon och fick höra "men den ser ju likadan ut som den du har...".

Så låter det om alla mina klockor…….
Har snöat in på en SBS (troligtvis svart) och vad säger frun när man visar en bild: ”nähä, den var inte rolig”.
Vaddå rolig? Detta är en seriös klocka för seriösa aktiviteter och jag behöver den…tror jag…

Har snöat in på en SBS (troligtvis svart) och vad säger frun när man visar en bild: ”nähä, den var inte rolig”.
Vaddå rolig? Detta är en seriös klocka för seriösa aktiviteter och jag behöver den…tror jag…
Haha, det är så roligt hur det verkar vara gemensamt för de flesta av oss att gå på samma mina gång på gång på gång på gång. 😂 Vi visar en bild på en klocka för våra respektive och förväntar oss jubel, frågor om urverk och annat - men får alltid något helt annat tillbaka.

Haha, det är så roligt hur det verkar vara gemensamt för de flesta av oss att gå på samma mina gång på gång på gång på gång. 😂 Vi visar en bild på en klocka för våra respektive och förväntar oss jubel, frågor om urverk och annat - men får alltid något helt annat tillbaka.
Och vi ska jubla över senaste skoinköpet eller en ny vas 🤪
#orättvist

Tillbaka
Topp