• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Seiko.

Omega
Denna sålde slut igår. Nu finns det inte många klockor kvar hos CWC som inte är out-of-stock. Mejlade dom och frågade när de kan tänkas komma tillbaka. Var sugen på både denna och deras G10 med datum-fönster och hade hoppats på att lägga en beställning nu när studiebidrag och lön trillar in.



Skärmavbild 2022-10-23 kl. 14.04.09.png
 

Jonas74

Omega
Känns som deras lagerstatus "fladdrar" en hel del och kan inte riktigt se någon röd tråd i det hela. Förstår att vissa modeller är populära och säljer slut fort men när jag följde GS-klockan fanns den i lager och inte i lager lite om vartannat under en period och sedan när den fanns inne och jag slog till nu i oktober 2022 får jag ändå en klocka som är stämplad 2021.

Mig spelar det egentligen ingen roll men kan inte låta bli att bli lite konspiratorisk och undrar om dom vrider på kranen lite då och då för att hålla efterfrågan och suget uppe. Så när modellen man kollat på väl finns inne slår man till direkt hehe :)

Med det sagt så ser det ju ut som det gör i världen just nu och med Brexit ovanpå det så kan jag förstå om deras leveranser är helt kaos. Jag jobbar på ett byggföretag och vi chansar och köper vissa saker till byggen på i stort sett ren spekulation då det är över ett års leveranstid.

Vad säger ni som följt CWC en längre tid?
 

Seiko.

Omega
Fick snabbt svar från CWC. Såhär säger dom:

Thank you for your email. The SBS with day/date function have just sold out but we are expecting more stock in November. Please sign up via our website to receive an email when the watch is back in stock.

Regarding the G10 with date, we do not have these in stock at the moment but we have a few expected within the next few weeks.
 

Seiko.

Omega
I väntan på att de fyller på lagret hos CWC försöker jag avgöra om gs sapphire är för liten eller inte. Velar fram och tillbaka mellan den och dykaren. Har just nu en inox som enda klocka (55mm lug-to-lug) så allting kommer ju kännas litet i jämförelse
 

Bilagor

  • 16668595273683951226148575030766.jpg
    16668595273683951226148575030766.jpg
    479.4 KB · Visningar: 14

vanman

Rolex
2-Faktor
I väntan på att de fyller på lagret hos CWC försöker jag avgöra om gs sapphire är för liten eller inte. Velar fram och tillbaka mellan den och dykaren. Har just nu en inox som enda klocka (55mm lug-to-lug) så allting kommer ju kännas litet i jämförelse
Jag tyckte den kändes för liten när jag skaffade min och gav den till sonen, nu när jag lånar den ibland tycker jag den är lagom :) Funderar på att köpa en GS till…
 

Seiko.

Omega
Jag tyckte den kändes för liten när jag skaffade min och gav den till sonen, nu när jag lånar den ibland tycker jag den är lagom :) Funderar på att köpa en GS till…
Svårt det där. Å ena sidan ska en fältklocka vara rätt liten, å andra sidan vill man ju ha lite närvaro på handleden. Å ena sidan vill man ha en tidlös klocka, å andra sidan vill man inte ha en som ser out of place ut...
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Förstår också att den inte tillverkas längre. Någon som vet varför?
Jag fick tyvärr inget klart svar när jag frågade CWC… Bara att de slutat med den. De sa att innan kunde de göra en specialare där de tog tavla osv från SBS-varianten och byggde den varianten du har. Men det gick tyvärr inte längre 😔
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag fick tyvärr inget klart svar när jag frågade CWC… Bara att de slutat med den. De sa att innan kunde de göra en specialare där de tog tavla osv från SBS-varianten och byggde den varianten du har. Men det gick tyvärr inte längre 😔
Vet inte hur CWC var innan men tror att de drabbas av Brexit som många andra företag i Storbritannien. Vårt systerbolag i England har tappat 70% av sin försäljning till EU. Det är krångligt att både köpa och sälja...

 

Back

Vacheron
2-Faktor
Jag fick tyvärr inget klart svar när jag frågade CWC… Bara att de slutat med den. De sa att innan kunde de göra en specialare där de tog tavla osv från SBS-varianten och byggde den varianten du har. Men det gick tyvärr inte längre 😔
Så den fanns tidigare i ordinarie sortiment?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Vet inte hur CWC var innan men tror att de drabbas av Brexit som många andra företag i Storbritannien. Vårt systerbolag i England har tappat 70% av sin försäljning till EU. Det är krångligt att både köpa och sälja...

Att köpa ny CWC är ju inte krångligt men väl dyrare än innan Brexit…
 
Topp