• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Verkligen! Känns som en klocka som klarar det mesta. Blir kul att se den med paratrooper
Håller med! Tycker även att RN Diver gör sig mycket bra på paratrooper. Blir lite mer slimmat.

Men till min GS ska jag nog beställa ett läder. Tror det kommer bli den perfekt "dressade" looken för den här klockan.

 

Seiko.

Omega
Håller med! Tycker även att RN Diver gör sig mycket bra på paratrooper. Blir lite mer slimmat.

Men till min GS ska jag nog beställa ett läder. Tror det kommer bli den perfekt "dressade" looken för den här klockan.

Se där! Perlon, nato, paratrooper och läder. Saknas bara ett metallarmband för en perfect one watch collection
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Så paratrooper funkar med fasta bandstift? Köpte ett MN band för inte så längesedan, men det gick ju inte vägen.
Paratrooper funkar alldeles utmärkt! Det är ett single pass-band så bandstiften behöver ej flyttas på. :)

239759A1-7345-436F-88B5-DBAFBCADA99F.jpeg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Är det någon i tråden som är på väg att skilja sig från sin RN Diver Quartz i polerat eller borstat utförande och utan datum, så skicka gärna ett PM. Vi kanske kan göra varandra glada. Full diskretion utlovas.
 

PerS

Omega
Men till min GS ska jag nog beställa ett läder. Tror det kommer bli den perfekt "dressade" looken för den här klockan.

Har två sådana i mina gömmor som aldrig blev använda eftersom jag tycker att RN Diver blev så bra på mesh. 20mm och oanvända, om nån är intresserad så dra ett PM.
 

PerS

Omega
Synd att det var 20 mm annars hade jag slagit till och fixat till min GS. Men får jag fråga vad du har för mest till din RN?
Jag började med ett Hadley Roma som var 3mm tjockt och 20mm brett över hela längden, men tyckte att det blev lite för brutalt för min smak. Nu har jag ett Staib som är 2,5mm tjockt och smalnar av till 18mm vid spännet som jag är väldigt nöjd med.

PXL_20221111_133544643.jpg
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Jag började med ett Hadley Roma som var 3mm tjockt och 20mm brett över hela längden, men tyckte att det blev lite för brutalt för min smak. Nu har jag ett Staib som är 2,5mm tjockt och smalnar av till 18mm vid spännet som jag är väldigt nöjd med.

PXL_20221111_133544643.jpg
Snyggt! Och är det en speciell modell som funkar med fasta bandstift då?
 

Jonas74

Omega
Klockan som fått överlägset mest tid på handleden i år.

6B26E955-B245-49CF-B49B-4E7280E7C4BF.jpeg
Hallå! Nystar lite i det här i ett annat forum men kan fråga här också: är det där en version med ETA F06.402? Den som nu listas på hemsidan (tex RN300-MT QM60) ska ha det och den har då Preci Drive dvs den ska hålla sig inom cirka +/- 10 spy (under gynsamma förhållanden). Så jag är ju väldigt nyfiken på om det finns en CWC som är en HAQ? Hur håller den tiden? :)
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Hallå! Nystar lite i det här i ett annat forum men kan fråga här också: är det där en version med ETA F06.402? Den som nu listas på hemsidan (tex RN300-MT QM60) ska ha det och den har då Preci Drive dvs den ska hålla sig inom cirka +/- 10 spy (under gynsamma förhållanden). Så jag är ju väldigt nyfiken på om det finns en CWC som är en HAQ? Hur håller den tiden? :)
Hallå där,

Det verkar onekligen som att det är den jag sitter på. Köpte referensen i somras och ställde faktiskt om tiden på den igår (mest för att jag hade slarvat och missat det här med vintertid 😂). På cirka ett dygn har den gått +/- 0 sek. (använd i cirka fem timmar och har sedan dess legat med tavla uppåt.
 

Jonas74

Omega
Hallå där,

Det verkar onekligen som att det är den jag sitter på. Köpte referensen i somras och ställde faktiskt om tiden på den igår (mest för att jag hade slarvat och missat det här med vintertid 😂). På cirka ett dygn har den gått +/- 0 sek. (använd i cirka fem timmar och har sedan dess legat med tavla uppåt.
Om det är den med ETA och Preci Drive vore det spännande att se hur den håller sig över en månad i alla fall. Har du ork/lust/tid så rapportera gärna :D
 
Topp