Ingen som sitter på en SBS för mycket? PMa gärna isåfall!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Idag fortsatt +/- 0 sekunder (legat oanvänd sedan senast jag skrev). @Jonas74Hallå där,
Det verkar onekligen som att det är den jag sitter på. Köpte referensen i somras och ställde faktiskt om tiden på den igår (mest för att jag hade slarvat och missat det här med vintertid ). På cirka ett dygn har den gått +/- 0 sek. (använd i cirka fem timmar och har sedan dess legat med tavla uppåt.
CWC har ju bytt till Ronda på typ alla modeller utom just den där dykaren (som finns med tre olika finish). Jag skulle ju ta ett break från klockor men nu blir jag stressad över att dom kanske kommer byta i den där också innan jag kommer tillbaka hahaIdag fortsatt +/- 0 sekunder (legat oanvänd sedan senast jag skrev). @Jonas74
Ja, undrar varför det är så? Tror dock att SBS No Date också har samma HAQ-verk. De beskriver det som "highly accurate quartz movement". Svårt att veta med säkerhet. Jag kan säga att jag älskar min RN Diver så skulle definitivt rekommendera ett köp.CWC har ju bytt till Ronda på typ alla modeller utom just den där dykaren (som finns med tre olika finish). Jag skulle ju ta ett break från klockor men nu blir jag stressad över att dom kanske kommer byta i den där också innan jag kommer tillbaka haha
Skulle andra ha det här lite bättre verket tror jag dom skulle skriva ut det i klarttext som dom gör på RN-dykarna. Men kan ha fel!Ja, undrar varför det är så? Tror dock att SBS No Date också har samma HAQ-verk. De beskriver det som "highly accurate quartz movement". Svårt att veta med säkerhet. Jag kan säga att jag älskar min RN Diver så skulle definitivt rekommendera ett köp.
Finns det ett givet svar om vilken som är bäst?Blandade T-tavlor
Min personliga favorit idag är RN Divern med DD från 90-talet. (längst till vänster)Finns det ett givet svar om vilken som är bäst?
Vad är det för Nato-band?Blandade T-tavlor
Handgjorda singlepass från Steveo i UK.Vad är det för Nato-band?
Passar väldigt bra till CWCHandgjorda singlepass från Steveo i UK.
Haha rimligt! Bra samlingMin personliga favorit idag är RN Divern med DD från 90-talet. (längst till vänster)
Det ändras ju självklart från dag till dag då jag gillar alla…
Vackert! Bjuder på en gammal bild på RN83 destro.Blandade T-tavlor
Onekligen inte ;-) men det känns som utbud/efterfrågan är helt ur balans i många trådar just nu.Är det verkligen ingen som har en liten gs sapphire med datumluckan att sälja?
Kanske dags att testa att posta en köpesannons?Är det verkligen ingen som har en liten gs sapphire med datumluckan att sälja?
Jo, dom tog ju slut direkt dom kom in. Kan inte ha tagit mer än en dag eller två. Tänker att det säger mycket om klockan ändå, att ingen vill sälja sina egna exemplarOnekligen inte ;-) men det känns som utbud/efterfrågan är helt ur balans i många trådar just nu.
Har gjort det! Haft den ute några dagar nu men inga napp än.Kanske dags att testa att posta en köpesannons?
Fast det är nog lite för snabbt att dra den slutsatsen, har funnits perioder där det kryllat av dom på köp och sälj, likt andra modeller i andra trådar. Skulle snarare säga att folk flippar mindre och håller hårt i sina grejor samt att många säljer utomlands (kanske inte gäller denna tråd dock…)Jo, dom tog ju slut direkt dom kom in. Kan inte ha tagit mer än en dag eller två. Tänker att det säger mycket om klockan ändå, att ingen vill sälja sina egna exemplar
Vad beror det på tror du? Känns som man borde sälja mer nu i tider av ekonomisk oroFast det är nog lite för snabbt att dra den slutsatsen, har funnits perioder där det kryllat av dom på köp och sälj, likt andra modeller i andra trådar. Skulle snarare säga att folk flippar mindre och håller hårt i sina grejor samt att många säljer utomlands (kanske inte gäller denna tråd dock…)
När jag ville sälja min GS destro för ett par år sedan var det helt omöjligt om man inte skulle slumpa bort den så då blev den kvar tex.
Om man inte behöver sälja (på en lite svalare marknad) så behåller nog många istället…Vad beror det på tror du? Känns som man borde sälja mer nu i tider av ekonomisk oro
Den var speciell. Hemmabygge eller beställt från CWC?På tal om destro!
Den var speciell. Hemmabygge eller beställt från CWC?
Den där tråden känner jag svagt igen!CWC Tactical Diver Flippers Diary - Var är alla?
Tänkte bara ge denna favorit lite uppmärksamhet och samtidigt få en uppfattning om hur många av de 20 tillverkade som finns här på KS. Detta är alltså en extremt limiterad utgåva som är ett samarbete mellan Flippers Diary aka @Jaggis och CWC. Jag missade chansen när det bar till första gången...klocksnack.se
Nr 10 av 20 har jag.
Är det den 37:de redan???Använder vridringen för att hålla koll på datumet