• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Hallå där,

Det verkar onekligen som att det är den jag sitter på. Köpte referensen i somras och ställde faktiskt om tiden på den igår (mest för att jag hade slarvat och missat det här med vintertid 😂). På cirka ett dygn har den gått +/- 0 sek. (använd i cirka fem timmar och har sedan dess legat med tavla uppåt.
Idag fortsatt +/- 0 sekunder (legat oanvänd sedan senast jag skrev). @Jonas74
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
CWC har ju bytt till Ronda på typ alla modeller utom just den där dykaren (som finns med tre olika finish). Jag skulle ju ta ett break från klockor men nu blir jag stressad över att dom kanske kommer byta i den där också innan jag kommer tillbaka haha :D
Ja, undrar varför det är så? Tror dock att SBS No Date också har samma HAQ-verk. De beskriver det som "highly accurate quartz movement". Svårt att veta med säkerhet. Jag kan säga att jag älskar min RN Diver så skulle definitivt rekommendera ett köp. 😂
 

Jonas74

Omega
Ja, undrar varför det är så? Tror dock att SBS No Date också har samma HAQ-verk. De beskriver det som "highly accurate quartz movement". Svårt att veta med säkerhet. Jag kan säga att jag älskar min RN Diver så skulle definitivt rekommendera ett köp. 😂
Skulle andra ha det här lite bättre verket tror jag dom skulle skriva ut det i klarttext som dom gör på RN-dykarna. Men kan ha fel! :D

Att dom byter från ETA är väl av samma anledning som många andra: ETA prioriterar i första hand bara märken inom Swatch-gruppen. Någon annan får gärna rätta mig där om jag har fel men tycker mig ha läst det om många märken som gått ifrån ETA till något annat (både quartz och mekaniska).
 

finnirgens

Panerai
9B4D8CF8-5A5A-427D-B328-0DBDF6D5D5F1.jpeg

Slänger in helgklockan. Min favvo, RN auto date T-tavla.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Jo, dom tog ju slut direkt dom kom in. Kan inte ha tagit mer än en dag eller två. Tänker att det säger mycket om klockan ändå, att ingen vill sälja sina egna exemplar
Fast det är nog lite för snabbt att dra den slutsatsen, har funnits perioder där det kryllat av dom på köp och sälj, likt andra modeller i andra trådar. Skulle snarare säga att folk flippar mindre och håller hårt i sina grejor samt att många säljer utomlands (kanske inte gäller denna tråd dock…)

När jag ville sälja min GS destro för ett par år sedan var det helt omöjligt om man inte skulle slumpa bort den så då blev den kvar tex.
 

Seiko.

Omega
Fast det är nog lite för snabbt att dra den slutsatsen, har funnits perioder där det kryllat av dom på köp och sälj, likt andra modeller i andra trådar. Skulle snarare säga att folk flippar mindre och håller hårt i sina grejor samt att många säljer utomlands (kanske inte gäller denna tråd dock…)

När jag ville sälja min GS destro för ett par år sedan var det helt omöjligt om man inte skulle slumpa bort den så då blev den kvar tex.
Vad beror det på tror du? Känns som man borde sälja mer nu i tider av ekonomisk oro
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Den var speciell. Hemmabygge eller beställt från CWC?

Nr 10 av 20 har jag.
 

Back

Vacheron
2-Faktor

Nr 10 av 20 har jag.
Den där tråden känner jag svagt igen!
Häftigt att CWC lyssnade och gick med på ett samarbete!
 

Whiskwatch

Panerai
Varit inne på att köpa en årsklocka och fastnade då för att försöka hitta en gammal dykare från CWC.

Efter lite jakt så kom jag i kontakt med en säljare som hade en SBS från rätt år (94) i hyfsat skick. Den skulle kosta £4300.. Fick dra i handbromsen minst sagt. Riktigt synd att dom blivit så dyra 😄 Får nöja mig med min RN så länge. En ny SBS ligger dock på önskelistan.
1669201858504.jpeg
 
Topp