• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd om CWC

Vad tror vi detta handlar om då? Ser ut som någon variant med sub-seconds? Kan inte hitta någon sådan när jag googlar på cwc, så kanske en ny modell? Jag hoppas innerligt på en GMT, men det vore kanske ett lite väl stort hopp från deras ordinarie sortiment

Gmt hade varit fränt….

86F5FE20-D1DA-45B1-92F6-C0D450EB0F4B.jpeg

RN1983 destro på perlon! Nu blir det helg!

Fick hem en ny kompis till min SBS igår. En RN med tillägg för safirglas. Min tredje RN trodde jag tills jag tittade på min försäljningshistorik och kunde konstatera att det var den fjärde. Men den här får bli arvegods.

Jag blir ju lite nyfiken på om CWC doftsätter sina paket likt galleriorna som doftsätter entréluften, för det är fan vad dom luktar. Eau du Lump.
319E82C2-7314-497E-9082-34EA196C0C90.jpeg

Såg att man nu kan få tag i den med borstad topp och polerade sidor. Det ligger en i varukorgen och mognar…
Den är också fin. Tooligare. Den kom in på lager igen när min precis skulle levereras. Hade den funnits när jag beställde kan det mycket väl ha blivit den istället, men nu har jag intalat mig själv att det ska vara polerat som flottans var på 80-talet och att den kompletterar mina andra borstade klockor bättre. Men än är inte sista ordern lagd..

Edit; £62,5/ ca 800 kr för att få safirglas monterat. För £124 monteras både safir och 120-klicks vridring. Jag har hört en del negativt om 60-klicks ringen men chansade och tycker att den är väldigt tight och med superdistinkta klick. Asskön. (moms tillkommer på priserna)

Senast ändrad:
Har ju pajat min dagskiva på min RN så den behöver besöka en urmakare. Tänker att det borde vara en lätt och snabb operation. Någon som kan rekommendera någon urmakare i Stockholm?

Tillbaka
Topp