• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

frest73

Cartier
2-Faktor
Ny batch av g10 gs pvd släpptes idag.

Loggade in en timme efter mailet kom, stod sold out men beställningen gick igenom så nu håller jag tummarna!
Gjorde precis samma, men stannade upp. Svag jrona olus brexit tryckte upp oriset en del, så jag ska sova på saken. Om någon sitter på en sådan och vill bli av med den kan ni hojta!
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Gjorde precis samma, men stannade upp. Svag jrona olus brexit tryckte upp oriset en del, så jag ska sova på saken. Om någon sitter på en sådan och vill bli av med den kan ni hojta!
Jo jag vet. Men jag har suktat efter denna så länge nu och man vet ju aldrig när dom slutar släppa dessa. Dom är ju inte så lätta att hitta begagnade heller. Iaf inte när jag letar 😂
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Bild från arkivet. Ser så fram emot badsäsongen med denna trevliga pjäs.
27874BDA-4235-4D9B-B603-AFD7F9FC93FE.jpeg
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Jo jag vet. Men jag har suktat efter denna så länge nu och man vet ju aldrig när dom slutar släppa dessa. Dom är ju inte så lätta att hitta begagnade heller. Iaf inte när jag letar 😂
Jo, håller med, dom har varit slut så länge, så jag har också suktat. Men årets fattigaste vecka ska väl inte vara den man lägger en massa pengar på en klocka. Eller kanske ...
 

mrt4

Cartier
2-Faktor
Igår dök den upp, bra tempo hos ups får man säga!

Ska nog jaga rätt på ett bund eller läder att komplettera med.

Kronan skruvar helt perfekt utan glapp eller konstigheter, safirglaset sticker upp någon mm och är lätt kupat, alltså inte helt platt.

Liten klocka med stor karaktär, hittils mycket nöjd!
 

Bilagor

  • 1466A4D3-D180-48E6-A7D0-A02790FA3CB8.jpeg
    1466A4D3-D180-48E6-A7D0-A02790FA3CB8.jpeg
    433.2 KB · Visningar: 19

frest73

Cartier
2-Faktor
Igår dök den upp, bra tempo hos ups får man säga!

Ska nog jaga rätt på ett bund eller läder att komplettera med.

Kronan skruvar helt perfekt utan glapp eller konstigheter, safirglaset sticker upp någon mm och är lätt kupat, alltså inte helt platt.

Liten klocka med stor karaktär, hittils mycket nöjd!
Grattis!
Kanske skulle man slå till ändå ...
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Min nya Mellor, ca 2 mån, började gå +25spd. Mailade CWC och de erbjöd sig rucka den gratis, jäkligt bra kommunikation och service måste jag säga. Den går ju inom spec. Jag kommer nog inte skicka den till UK bara för det, ska testa göra den själv eller lämna in den här i landet om jag misslyckas :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Bandet är riktigt häftigt och detaljen med borrade lugs på utsidan av lugsen är riktigt cool
Jag tycker den är riktigt lyckad. Sen håller jag med om att den är dyr men frågan är om den är speciellt dyr i förhållande till hur andra klockor prissätts numera. Blir det en kort produktionsserie och den försvinner till samlare kommer den förbli en raritet.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Går och klurar på om jag ska släppa den vidare eller inte. Har en potentiell OWG-klocka på ingång och känner att CWCn bara skulle användas som sommarklocka mest. Tittar på klockan och känner mig kluven… den är ju bra alltså!
A7F36144-4157-4AE3-8354-5313DAFCE512.jpeg
Jag säger, behåll den om du har råd. Jag har sålt iväg två RN och en SBS men sitter nu med en tredje polerad variant, en ny SBS och inväntar att den borstade ska komma in på lager igen. 🙈
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Går och klurar på om jag ska släppa den vidare eller inte. Har en potentiell OWG-klocka på ingång och känner att CWCn bara skulle användas som sommarklocka mest. Tittar på klockan och känner mig kluven… den är ju bra alltså!
A7F36144-4157-4AE3-8354-5313DAFCE512.jpeg
Hehe, vi är alla olika. Jag sitter och klurar på att köpa en CWC diver, utan datum just till sommaren :)
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Går och klurar på om jag ska släppa den vidare eller inte. Har en potentiell OWG-klocka på ingång och känner att CWCn bara skulle användas som sommarklocka mest. Tittar på klockan och känner mig kluven… den är ju bra alltså!
A7F36144-4157-4AE3-8354-5313DAFCE512.jpeg
Bli OWG har vi hört förut och vi vet hur det brukar sluta….
Annars har du en köpare i form av @Dr. D så då stannar den i alla fall på KS
 

Jago

Cartier
2-Faktor
Jag säger, behåll den om du har råd. Jag har sålt iväg två RN och en SBS men sitter nu med en tredje polerad variant, en ny SBS och inväntar att den borstade ska komma in på lager igen. 🙈
Rent pengarmässigt kan jag motivera att ha kvar den. Haha! Jo, jag är lite rädd för att de ska bli samma sak. Att man vill ha en att tillgå i slutändan ändå. 😅
Hehe, vi är alla olika. Jag sitter och klurar på att köpa en CWC diver, utan datum just till sommaren :)
Ja det är en optimal sommarklocka! Köpte min inför sommaren förra året. Har inte burit den lika mycket på senaste. Kanske beror på vädret 😂

Känns som att jag får klura på detta. Kanske över sommaren 😅
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Rent pengarmässigt kan jag motivera att ha kvar den. Haha! Jo, jag är lite rädd för att de ska bli samma sak. Att man vill ha en att tillgå i slutändan ändå. 😅

Ja det är en optimal sommarklocka! Köpte min inför sommaren förra året. Har inte burit den lika mycket på senaste. Kanske beror på vädret 😂

Känns som att jag får klura på detta. Kanske över sommaren 😅
Jag sålde min cwc sbs då den förste ägaren kontaktade mig och undrade om han kunde får köpa den?
Då hade den väl redan sålts två gånger innan.
Från första början sa jag nej men en mörk höst/vinterdag tänkte jag att det var en vacker tanke.
På sommaren ångrade jag mig bittert..
Det är en galet bra sommarklocka.

arkivbilder..
36b6db8e-2a11-4683-a19a-be64830f23a2-jpeg.1857155

4ffd5b13-996a-4b99-8355-93561e5db5cf-jpeg.1761366

44395957-988e-4e97-bd3c-6b2e696354f9-jpeg.1841527
 
Senast ändrad:

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Går och klurar på om jag ska släppa den vidare eller inte. Har en potentiell OWG-klocka på ingång och känner att CWCn bara skulle användas som sommarklocka mest. Tittar på klockan och känner mig kluven… den är ju bra alltså!
A7F36144-4157-4AE3-8354-5313DAFCE512.jpeg
Tycker du ska absolut behålla. Själv har jag en GS som är mer till sommaren. Ska bli riktigt skoj att bada med den.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Går och klurar på om jag ska släppa den vidare eller inte. Har en potentiell OWG-klocka på ingång och känner att CWCn bara skulle användas som sommarklocka mest. Tittar på klockan och känner mig kluven… den är ju bra alltså!
A7F36144-4157-4AE3-8354-5313DAFCE512.jpeg

Jag hade behållt den, det blir bara en dyrköpt läxa att köpa en igen senare. Sålde av min 1983:a i förra året, ångrade det och köpte en ny nu..
 
Topp